استقبال 3000 نفر گردشگر در روز ملی گل/تجربه تفریح وآموزش در باغ گلها
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۸۴۹۵
مدیر مجموعه آموزشی_تفریحی باغ گلها در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در مورد بخشهای مختلف باغ گلها اظهار کرد:باغ گلها در سال1375 به همت شهرداری اصفهان 55000متر مربع تاسیس گردید.
وی افزود:مجموعه باغ گلها،مجموعه ای آموزشی_تفریحی است و به نوعی باغ گیاهشناسی به حساب میآید وتنوع 1000گونه و زیر گونه گیاهی را شامل میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کارشناس ارشد باغبانی با اشاره به طراحی باغسازی این مجموعه بیان کرد:باغ گلها مجموعه ای از طرحهای باغسازی با کلکسیونهای مختلف گیاهی را تشکیل میدهد که از جمله اصلی ترین بخش آن طراحی باغسازی ایرانی است.
وی در مورد قسمتهای مختلف این بخش افزود:این بخش با آبنمای بیرون باغ شروع می شود تا به عمارت شاهی یا کوشک می رسد و در محور مستقیم تا آمفی تئاتر روباز مجموعه ادامه مییابد که در محور وسط آبنمایی دیگر و سبدهای گل قرار دارد ودر دوطرف باغچهها با گلهای فصل قرار دارد و قسمت میانی طرح فرش ایرانی است که با گل اجرا شده است.
مدیر مجموعه باغ آموزشی_تفریحی باغ گلهادر مورد دیگر مجموعههای این باغ گفت :این مجموعهها شامل پارک تفریحی که با فرم طبیعی اجرا شده،برکه شامل کلکسیونهای گیاهی و جانوری آبزی را شامل می شود.
رقیب به کلکسیون های متنوع این باغ اشاره کرد و افزود:این مجموعه دارای کلکسیونهای رزها،سوزنی برگها،باغ ژاپنی،کاکتوسها و گیاهان گوشتی،گیاهان پوششی،گیاهان دارویی،گرافهای زینتی و پرچینهای پیچ در پیچ برای بازی کودکان وطرحهای باغسازی کلاسیک اروپایی را شامل میشود.
کارشناس ارشد باغبانی با بیان اینکه باغ گلها به خاطر دارا بودن برکه وپوشش گیاهی مناسب دارای رطوبت نسبی و دمای پایین تری نسبت به فضای شهری است،گفت:استقبال خوبی از گردشگران و بویژه مسافران کشورهای عربی داشته ایم وبرآورد ما این است که روزانه 1000 تا 3000 نفر بازدیدکننده را داشته باشیم که در روزهای آخر هفته و تعطیل بیشتر است.
رقیب با اشاره به پخش بازیهای جام جهانی و برگزاری جشن روز ملی گل رز در 28 خرداد عنوان کرد:در دو هفته گذشته 1000 نفر ازاین مجموعه بازدید داشتند؛به طوریکه در روز جشن ملی گل 3000 نفر از باغ گلها بازدید کردند.
مدیر مجموعه باغ آموزشی_تفریحی باغ گلها با بیان اینکه طرحهای تخفیفی مجموعه برای بازدیدهای گروهی ومدارس در نظر گرفته شده،اظهار کرد:مجموعه ماآمادگی ارائه بلیطهای تخفیفی برای ادارات وارگانهای متقاضی را دارد.
وی افزود:ازاقدامات ویژهی مجموعه،همکاری با مراکز فرهنگی در ارتباط باتشویق به کتابخوانی وآموزش گیاهان و گلها و برگزاری بازدید با بلیط نیم بها بود.
وی در پایان خاطر نشان کرد:مردم می توانند با گذران اوقات فراغت خود در این مجموعه در کنار لذت بردن از فضای زیبا و منحصر به فرد آن،با گونههای مختلف گیاهی نیز آشنا شوند.
انتهای پیام/م
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: شهرداری وزارت جهاد کشاورزی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن میشود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
بخشی از کیفیت متوسط نون خ در فصل پنجم فدای شعارهای گنجانده شده در فیلمنامه شد و تا به صورت نمادین شاهد آثاری باشیم که سرگرمی را قربانی شعار میکند.
سرویس فرهنگ و هنر مشرق- دنبالهسازی سریالهای موفق به تاسی از فصلبندی مجموعههای غربی، در چند سال اخیر، در سیما و شبکه نمایش خانگی باب شده است. برخلاف مجموعههای غربی که فصل سوم یک سریال با کیفیتتر از فصل اول آن است، مهمترین ویژگی ساخت سریالهای چند فصلی در ایران این است که با افزایش فصلها با یک ریزش مخاطب و افت کیفی و دراماتیک مواجه خواهیم بود.
دنباله سازی در حوزه سریال، در دورهای که تلویزیون مخاطب استانداردی داشت، تبدیل به رویه شد. با ریزش مخاطبان جعبه جادو در سالهای اخیر، ساخت سریالهای چند فصلی مجموعههایی نظیر زیرخاکی و نون خ به نتایج معکوسی منجر شد.
دست کم در دوسال گذشته هیچ کدام از مجموعههای سیما بازتابی اجتماعی و رسانهای میان مخاطبانش نداشته (نمود مرجع شبکههای اجتماعی است) و پخش متوالی دو سریال «زیرخاکی» و «نون خ» آخرین تیرهایی بود که در خشاب جعبه جادو قرار گرفت، اما شلیک این دو سریال به صورت متناوب نشان داد که هر دو سریال آثار مشقی و شکست خورده هستند. این شکستهای متوالی باید مورد توجه تصمیمسازان قرار گیرد و این مهم برایشان آشکار شود که حتی ساخت احتمالی پایتخت با انواع خبرسازی در جذب مخاطب تاثیری نخواهد داشت.
با تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، سیمای ملی تلاش کرد با ادامه مجموعههایی که دستاوردهای ظاهری آنان به قبل از دوران تحول بازمیگردد، فاصله خود را با مخاطبان کمتر کند.
بر اساس این سیاست فصل چهارم «زیرخاکی» روی آنتن رفت و نکته جالب اینجاست که همزمان با پخش این مجموعه برنامه گفتوگو محور «زندگی پس از زندگی» بر اساس نظرسنجیهای منتشر شده از مخاطبان بیشتری برخودار بود.
همین سنجش آمار رسمی که توسط سازمان صدا و سیما منتشر شده نشان میدهد، پروژه افزایش فصول سریالها در شرایط کنونی، یک پروژه شکست خورده است.این سریال برخلاف فصلهای قبلی با واکنش مثبت چندانی از سوی رسانه و واکنش درخوری در بین مردم و فضای مجازی مواجه نشد.
با این حال انتظار میرفت این شکست، با پخش سریال نونخ جبران شود که عملا «نون خ» کیفیت کمتری نسبت به فصل چهارم زیر خاکی داشت .
در فصل پنجم «نون خ» دیگر ظرافتهای گذشته در شخصیت پردازی مشهود نبود. نویسنده در نگارش فیلمنامه دچار یک سردرگمی محسوس بود و نتوانست همچون فصل اول و دوم روایتی پیوسته خلق کند.
فصل پنجم نون خ از فصل سوم آن ضعیفتر بود، چون سازندگان تصمیم داشتند، موقعیتی مشابه پایتخت 3 را در قالب سریال دیگری خلق کنند. به این ترتیب نون خ هویت مستقل خود را از دست داد و عملا از حیث دراماتیک به قهقرا رفت. عدم نبود یک قصه یکپارچه با برجسته شدن تیپ های تکراری سریال و کنایهها و شوخیهای بارها تکرار شده، به ساختار این مجموعه لطمات فراوانی زد.
تیپهایی نظیر ادریس (سیروس سپهری)، روناک (با بازی صهبا شرافتی)، عمو کاووس (با بازی ماشاالله وروایی)، سلمان (با ایفای نقش کاظم نوربخش) و روژان (با بازی هدیه بازوند) هم کارکرد کلیشهای در فصل پنجم سریال داشتند.
محمود گبرلو منتقد سینما و مجری سابق برنامه هفت درباره اشکالات اشاره شده در صفحه اینستاگرام خود نوشت : چون مخاطب با نونخ از سال های گذشته ارتباط برقرار کرده، قصه را بیشتر به خاطر شخصیتها دنبال می کند. گرههای متعدد برای کشش بیشتر فیلمنامه باید وجود داشته باشد تا تماشاگر برای دنبال کردن قصه انگیزه پیدا کند. ولی گرههای فصل ۵ سطحی و دم دستی هستند.
در فصل پنجم ازدواج سلمان و شیرین، میتوانست یک اتفاق ویژه جذاب در متن سریال باشد اما مشخص نیست چرا این رویداد به خرده روایت جذابی تبدیل نشد. تنها عنصر جذابیت سریال در فصلهای متوالی این مجموعه تعارض و تقابل میان این دو شخصیت بود و ازدواج آنان منجر به از میان رفتن یکی از مایههای اصلی دراماتیک سریال شد.
قصد سازندگان بر اساس شعارهای تحول گرایان این بود که یک ایران زیبا را به تصویر بکشند اما به محض اینکه جهت سریال مسیر کرمان را با گرافیک خاصی به تصویر کشید، مسافران همران نورالدین خانزاده سروکارشان به یک طبیب معتاد به تریاک افتاد.
هر چند نمایش این وضعیت و کاراکتر طبیب، توام با کمی پردهپوشی بود، اما این بخش از سریال با اشاره به کرمان و نشان دادن یک پزشک معتاد توهینی زیرپوستی محسوب میشود.
در بخشی دیگر روایت سریال وارد شهر چابهار شد و در متن سریال تصویری وارونه از اقوام ساکن در این استان را به نمایش گذاشت. این بخش از سریال با اعتراض شدید مردم سیستان و بلوچستان در فضای مجازی مواجه شد، تا افتتاحیه رسانه ملی در سال 1403 با حاشیههایی مواجه شود.
کیفیت فصل پنجم این سریال از تمامی فصلهای آن پایینتر بود و ساختار شعار زده سریال، پس از نجات کولبران نشان میداد که سازندگان سعی کردهاند برای خوشایند تحولخواهان در سیما سریالی را تولید کنند تا حجم بالایی از شعار در متن آن در قالب مونولوگ نمود داشته باشد. بخشی از کیفیت متوسط نون خ فدای همین شعارها شد و تا به صورت نمادین شاهد آثاری باشیم که سرگرمی، قربانی شعار میشود.