Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:45:04 GMT

اردبیل| ایجاد فضاهای آموزشی در مناطق محروم اولویت اساسی است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۸۵۹۲

اردبیل| ایجاد فضاهای آموزشی در مناطق محروم اولویت اساسی است

‍‍‍‍‍‍

ایجاد فضاهای آموزشی و علمی در مناطق محروم اولویت اساسی است که در این زمینه اقدامات خوبی در استان انجام شده است. ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ایجاد فضاهای آموزشی و علمی در مناطق محروم اولویت اساسی است که در این زمینه اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

این روزها با اهتمام خیران و مسئولان بسیاری از مناطق محروم استان از فضاهای علمی و آموزشی برخوردار شده‌اند ولی نیاز است در برخی مناطق محروم فضاهای مناسب علمی و آموزشی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانش‌آموزان در مناطفق محروم نیز ادامه تحصیل داده و  برای آینده کشور تلاش می‌کنند

دانش‌آموزانی که از مدارس مناطق محروم برخاسته‌اند به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند به طوری که توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف افتخارات بسیاری را به دست آورند.

انتظار می‌رود شرایط مناسبی فراهم آید تا دانش‌آموزان بتوانند به راحتی در فضاهای علمی و آموزشی مناسب تحصیل کنند و مدارس تک کلاسی نیز در این استان وجود دارد که این موضوع نمود کامل اهمیت به مسئله آموزش و پرورش است.

سند جامع نیروی انسانی در نوسازی و تجهیز مدارس سراسر کشور تدوین می‌شود

مهرالله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی شهرستان گرمی اظهار داشت: به منظور اهمیت مسئله نوسازی در کشور هم‌اکنون سند جامع نیروی انسانی در نوسازی و تجهیز مدارس سراسر کشور تدوین می‌شود که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی انجام یافته است.

وی با اشاره به این که تمام تلاش ما تخصیص کامل اعتبارات به پروژه‌های نوسازی و تجهیز مدارس کشور است افزود: در این زمینه تاکنون اقدامات مناسبی انجام یافته و از این پس نیز به همین منوال در توسعه نوسازی و ایجاد مجتمع‌های آموزشی اقدام می‌شود تا بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

رخشانی‌مهر با اشاره به صنعتی‌سازی واحدهای آموزشی تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در حال حاضر در دستور کار قرار داده‌ایم صنعتی‌سازی است تا بتوانیم از این طریق مشکلات مربوط به بخش صنعت را نیز در کشور به حداقل رسانده و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون نیز برنامه‌ جمع‌آوری مدارس ساخته شده با گل و خشت در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود با مشارکت و همکاری همه‌جانبه مسئولان هر چه سریع‌تر اجرای این طرح نیز در مدارس کشور عملی شود تا بتوانیم مشکلات موجود در این زمینه را نیز برطرف کنیم.

خیران در توسعه مدارس مناطق محروم اهتمام بورزند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: اهمیت توسعه و ایجاد مراکز آموزشی به عنوان یک اصل اساسی و مهم حائز اهمیت است و در این زمینه نوسازی مدارس در مناطق محروم کشور اولویت اساسی مسئولان است که انتظار ما از خیران این است که در توسعه مدارس مناطق محروم کشور اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

میرحمایت میرزاده افزود: توسعه فضاهای آموزشی به همان اندازه که پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و حتی گردشگری حائز اهمیت است بیشتر از آن‌ها باید مورد توجه واقع شود چرا که بی‌سوادی می‌تواند در ایجاد بسیاری از مشکلات به ویژه افزایش آسیب‌های اجتماعی نقش داشته باشد که تمامی این موارد حائز اهمیت است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خیران مدرسه‌ساز گفت: خوشبختانه ترویج این فرهنگ تاکنون به شرایط بسیار مناسبی رسیده و ما قدردان تلاش و زحمات کسانی هستیم که در توسعه فضاهای آموزشی نقش دارند و مسئله ایجاد و نوسازی مدارس را مورد توجه قرار داده‌اند که نقش رسانه‌ها در این ارتباط بسیار قابل توجه است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: امر الگوسازی در این زمینه نیز یکی دیگر از مواردی است که امیدواریم مورد توجه واقع شود تا بتوانیم از ان طریق مشکلات و موانع پیش رو را از سر راه برداشته و الگوی مدرسه‌سازی در سطح کشور داشته باشیم.

وی به جنگ اقتصادی غرب با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: قوای مقننه مجریه و قضائیه برای مقابله با این جنگ شرایط لازم را فراهم کرده اند و سرانجام این جنگ به نفع ایران است و قرار نیست تمامی اقدامات رسانه‌ای شود.

وی به مدت کوتاه فصل کاری در اردبیل نیز اشاره کرد و از رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خواست تا تخصیص اعتبار برای استان اردبیل را براساس فصل کاری تقسیم بنده کنند.

استانداردسازی 170 مدرسه در اردبیل

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این مراسم به تشریح برخی از اقدمات این اداره کل پرداخت و اظهار داشت: 170 مدرسه استان به لحاظ تجهیزات حرارتی استانداردسازی شده است که این امر اقدام کاملا قابل توجه بوده است.

لطفی از تکمیل و افتتاح 27 فضای آموزشی و کارگاهی و 95 کلاس درس در استان اردبیل در سال 96 خبر داد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به خرید و توزیع تجهیزات به مبلغ 4 میلیارد تومان در مدارس استان نیز اشاره کرد و گفت: 200 کلاس درس در 48 مدرسه استان تجهیز و تا مهرماه امسال تحویل داده می‌شود.

لطفی افزود: 62 مدرسه دیگر نیز تا پایان سال تجهیز خواهد شد و 110 پروژه نیمه تمام نیز با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال 97 به اتمام می‌رسد.

فضاهای آموزشی استان اردبیل توسعه می‌یابد

مدیرکل آموزش وپرورش استان اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به توسعه قابل توجه فضاهای آموزشی در استان بیان کرد: خوشبختانه در طول چندین سال گذشته اقدامات بسیار قابل توجهی در این زمینه انجام یافته که تمامی این موارد شایسته تحسین و قدردانی است و در تحقق این مهم نقش خیران بسیار حائز اهمیت است.

احمد ناصری با اشاره به این که یکی از مسائل مهم در توسعه فضاهای آموزشی اهمیت به بخش علمی همراه با یادگیری عملی است افزود: باید در این زمینه نیز اقدامات مناسبی انجام شود تا با برنامه‌ریزی‌های شاخص و هدفمند دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل باسواد و کاری از مدارس خارج شوند و برای ورد به بازار کار آماده باشند.

وی با اشاره به این که آسیب‌های اجتماعی در حال حاضر یکی از معضلات جدی جامعه است گفت: اگر بتوانیم برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در مدارس استان فراگیر کنیم بی‌شک این موضوع نتایج و دستاوردهای بسیار بهتری به دنبال خواهد داشت که امیدواریم مورد توجه واقع شود.

ناصری با بیان این که نقش خیران در توسعه و نوسازی مدارس استان در دستور کار قرار دارد اظهار کرد: انتظار ما این است که فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه انجام شود تا بتوانیم در امر نوسازی مدارس نیز جزو استان‌های پیشرو باشیم.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) اعتراضات دانشجویی در آمریکا را انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی دانست و گفت: ۱۰ سال قبل رهبرمعظم انقلاب به جوانان غربی منشأ شعار‌های امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب و تحولات دانشگاهی در آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد محمودی، با گرامیداشت مقام معلم، شغل معلمی را سرچشمه گرفته از جایگاه خداوند در مقابل انسان دانست وافزود: در همین راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند جایگاه معلم بسیار ارزشمند است و بر موضوع پرورش و تربیت از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه آموزش و پرورش تاکید دارند.

او با اشاره به   شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)  گفت: امام صادق (ع)  در دوران بسیار حساسی و حکومت بنی امیه و حکومت عباسیان ظالم جامعه اسلامی را مدیریت کردند و در مواجه با موضوعات انحرافی به گونه‌ای با جهاد تبیین عمل کردند که امروز شاهدیم از ایشان به‌عنوان مؤسس حزب شیعه نام برده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: : اگر انسان به تقوای الهی توجه نکند دچار خسران شده و سرمایه انسانیت و معنویت که امنیت الهی است را از دست می‌دهد، ضرورت دارد با کسب تقوای الهی از ویژگی‌های منفی دوری کنیم، امیدواریم خداوند همه ما را ملبس به لباس تقوا بفرماید.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد