Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:47:39 GMT

نگارش مقاله علمی در نشریات خارجی اصالت یافته است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۸۹۳۲

نگارش مقاله علمی در نشریات خارجی اصالت یافته است

تهران- ایرنا- جلسه 154 شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و رئیس این شورا با انتقاد از اصالت پیدا کردن صورت و ظاهر در مدیریت آموزش عالی گفت: در روند ارتقای اساتید دانشگاه متأسفانه نگارش مقاله علمی در نشریات خارجی اصالت پیدا کرده است.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر غلامعلی حدادعادل در این جلسه همچنین اظهار داشت: اصولاً در بسیاری موارد، نگرش ما با نگرش این نشریات تفاوت اساسی دارد و این موضوع مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه جلسه سرفصل‌های درسی و برنامه آموزشی رشته روانشناسی تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد بررسی و پیرامون موارد مطرح شده این برنامه درسی، در نظر گرفتن سرفصل‌های مرتبط با تعلیم و تربیت اسلامی و فلسفه اسلامی تعلیم و تربیت بحث شد.
پس از رأی مثبت اعضای شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی، کلیات این برنامه درسی به تصویب رسید و شورا بررسی جزئیات این برنامه درسی را آغاز کرد.
اعضا در این بخش با اشاره به لزوم در نظر گرفتن یک سرفصل درسی با عنوان روانشناسی با رویکرد اسلامی بر مواردی مانند بررسی نظر روان‌شناسانه فلاسفه مسلمان تاکید کردند.
افزون بر این، توجه به علوم شناختی، رعایت اختصار در حیطه‌بندی اهداف سرفصل‌های درسی، تفکیک بین مفهوم پرورش و مفهوم تربیت، تبیین دقیق اهداف این برنامه درسی در تربیت نیروی انسانی متخصص و در نظر گرفتن نقش فضای مجازی در تعلیم و تربیت از دیگر موارد مورد تاکید در این جلسه بود.
دکتر پروین کدیور، عضو کارگروه تخصصی روانشناسی و طراح این سرفصل، در پاسخ به موارد مطرح شده گفت: موضوع اصلی در این زمینه شناخت متعلم و فراگیرنده است.
در پایان، مفاد سرفصل کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی به همراه سرفصل دکترای این رشته به معاونت ارتباط با حوزه علمیه دبیرخانه شورای تحول ارجاع شد تا نظر اساتید مرتبط حوزه نیز درباره این برنامه کسب شود.
همچنین این سرفصل به کارگروه علوم تربیتی نیز ارجاع شد تا نظر اساتید آن کارگروه نیز در این برنامه درسی لحاظ شود و چنانچه این فرآیند به نتیجه‌ مورد توافق طرفین برسد، این سرفصل مصوب تلقی شده و در غیر اینصورت دوباره در جلسه شورای تحول مطرح خواهد شد.
همچنین با پیشنهاد کارگروه هنر و معماری، دکتر کتایون تقی‎زاده آذری، دکتر محمدرضا حافظی و دکتر مجتبی رفیعیان با رأی مثبت اعضا به عضویت این کارگروه درآمدند.
علمی**9157*2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش عالي شوراي عالي انقلاب فرهنگي شوراي تحول و ارتقاي علوم انساني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

به گزارش جام جم انلاین البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه‌ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.
وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده ۳۱ ق. ح. ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می‌تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.
گفتنی است اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران آقایان دکتر ارزانی، دکتر آذرنیوند، دکتر جعفری، دکتر طویلی، آقای دکتر جنیدی از دانشگاه کردستان، سرکار خانم دکتر نادیا کمالی از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟