Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:42:39 GMT

اعتیاد به قمار در کمین کاربران بازی های آنلاین

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۹۱۰۵

اعتیاد به قمار در کمین کاربران بازی های آنلاین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وی تری، ساز و کار خریدهای داخلی در این بازی های ویدئویی شباهت های زیادی با شیوه قمار کردن دارد و لذا می تواند موجب افزایش تمایل کاربران به این اعتیاد خطرناک شود.

پژوهشگران برای تحقیق در مورد این موضوع طیف گسترده ای از بازی های محبوب آنلاین که در آنها قابلیت خرید اقلام مختلف وجود دارد را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران این بازی ها با پرداخت مبالغی اندک می توانند امکانات اضافی برای پیشبرد بازی های مختلف خریداری کنند. 

در نهایت پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که برخی بازی های آنلاین باعث می شود کاربران به صرف بی پایان و همیشگی پول به منظور خرید اقلام مختلف تمایل پیدا کنند. کاربران این بازی ها به صرف وقت برای تکرار رفتارهای این چنینی نیز علاقه پیدا می کنند و یکی از زمینه های تکرار چنین رفتارهایی قمار است.

ناچیز بودن مبالغ پرداخت شده در این شیوه باعث می شود تا فرد متوجه هزینه کلان استفاده از بازی های انلاین دارای قابلیت پرداخت داخلی نشود. هزینه قطعی و نهایی این نوع پرداختها نیز تنها پس از آن مشخص می شود که فرد از نظر روانی و مالی به این کار وابسته شود و در این شرایط نمی تواند عادت به صرف چنین هزینه هایی را کنار بگذارد.

افرادی که به اجرای این بازی های آنلاین عادت کنند روز به روز پول بیشتری را برای چنین کاری صرف می کنند و ناگهان متوجه می شوند که پول های زیادی را به باد داده اند. عطش برای پشت سر گذاردن مراحل مختلف و کسب پیروزی نهایی نیز این روند را تشدید می کند و لذا کاربران باید جلوی اعتیاد به چنین بازی هایی را بگیرند.

کد خبر 4335325

منبع: مهر

کلیدواژه: استرالیا اعتیاد بازی های رایانه ای شرط بندی نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی محمد جواد آذری جهرمی ایالات متحده آمریکا امنیت اطلاعات فناوری نانو موبایل هوش مصنوعی روبات هوشمندسازی گوگل هکرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی دورتموند و لایپزیگ + پخش آنلاین

پخش زنده بازی دورتموند و لایپزیگ در چارچوب رقابت‌های بوندس‌لیگا آلمان از ساعت ۱۷:۰۰ امروز آغاز و از سایت آپارات و آنتن پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های دورتموند و لایپزیگ امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های بوندس‌لیگا آلمان با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز دورتموند و لایپزیگ

بوندس‌لیگا آلمان (لایپزیگ - دورتموند) ساعت ۱۷:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 748350

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و لایپزیگ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و وستهام + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی سپاهان و استقلال آبی پوش ملاثانی‌ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی ملوان و سایپا + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تراکتور و ذوب آهن‌ + پخش آنلاین
  • فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین
  • فجر ساعت پخش زنده بازی فجر سپاسی و گل گهرسیرجان‌ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی پاری سن ژرمن و لوریان + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و اورتون + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد +پخش آنلاین