Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: همایش دانشجویی- مردمی «خسته نیستیم» 12 تیر ماه در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مصطفی عیوضی، معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و دبیر همایش دانشجویی – مردمی «خسته نیستیم»  در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: همایش خسته نیستیم سه شنبه ۱۲ تیر ماه ساعت 17 به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های امام صادق علیه السلام، تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی و علم صنعت در تالار  سوره حوزه هنری تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هم زمان با برگزاری این همایش دو میزگرد با عنوان سیاست خارجی و اقتصاد و میزگرد جوانان برگزار می‌شود، افزود: میزگرد سیاست خارجی و اقتصاد با حضور سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورایعالی امنیت ملی و عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، فوائد ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و حسین صمصامی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: همچنین میزگرد دانشجویی این همایش با سخنرانی ۵ نفر از فعالان سابق جنبش دانشجویی همچون مسعود براتی، صادق شهبازی، امیرحسین ثابتی  محمد حسن روزی طلب و مجید شاکری برگزار می‌شود.

دبیر همایش خسته نیستیم با اشاره به اینکه همایش خسته نیستیم یک همایش دانشجویی و مردمی است و حضور برای عموم مردم آزاد است، تصریح کرد: با روی کار آمدن یازدهم سیاست خارجی در جمهوری اسلامی تغییر کرد به گونه‌ای که دولت جدید متفاوت با دولت‌های گذشته مذاکرات هسته‌ای را در پیش گرفت و به دنبال رابطه دیگری با اروپا و آمریکا بود.

وی با اشاره به اینکه در جریان مذاکرات هسته‌ای با پدیده‌ای مانند برجام روبرو شدیم که از همان ابتدا و تاکنون موافقین و مخالفینی داشته است، افزود: امروز برجام به آخر خط رسیده است به گونه‌ای که وزیر اطلاعات اذعان داشته است که برجام به مویی بند است و یا اینکه مذاکره کنندگان نیز خودشان می‌گویند برجام در آی سی یو است و حالش بد است و این فرجام برجام است و اکنون نیز دولت در حال دست و پنجه نرم کردن با اروپایی هاست.

وی با بیان اینکه همان گونه که جنبش دانشجویی در همایش دلواپسین و خسارت محض نظرات کارشناسی خود را مطرح کردند همایش خسته نیستیم نیز با این رویکرد برگزار می‌شود، افزود: در این ۶ سال جنبش دانشجویی همواره با نگاه مسئولانه و از بعد امر به معروف و نهی از منکر و از طریق برگزاری همایش ها، بیانه ها، دعوت از سیاسیون و یا برگزاری تجمعات قانونی در مقابل مجلس، وزارت نفت و جا‌های دیگر همواره حضور خود را به عنوان یک عنصر کنش گر حساس ثابت کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز وضعیت سیاست خارجی روشن‌تر از گذشته است، افزود: امروز برخی‌ها به غیر قابل اعتماد بودن اروپایی‌ها و غربی‌ها پی برده اند.

عیوضی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله ما این نیست که برجام چه شد بلکه مسئله ما این است که برجام چه تاثیری بر سایر نهاد‌ها گذاشت گفت: برجام باید طبق قانون و بیانات رهبر معظم انقلاب برون گرا و درون نگر باشد، اما به قانون جامه عمل پوشانده نشد.

وی با بیان اینکه اگر رئیس جمهور زمانی عدم ثبات در بازار را متوجه عدم بکارگیری متخصصین و عدم مشورت می‌دانست ما هم امروز همین نظر را داریم، تصریح کرد: امروز مردم در شرایطی قرار دارند که بیشترین مشکلات را تحمل می‌کنند با این وجود اعتراضات خود را با یک نجابت ذاتی بروز می‌دهند.

عیوضی با بیان اینکه امروز گرانی ها، بیکاری و تبعیض‌ها بیشترین فشار را بر مردم وارد کرده اند، افزود: با توجه به فشار‌های اقتصادی که بر مردم وارد است همایش خسته نیستیم با حضور متخصصین در حوزه سیاست خارجی، اساتید و متخصصینی که خیرخواه دولت هستند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه باید در مقابل دشمن مشترک همه دست در دست هم بدهیم، تصریح کرد: اگر بناست که با هم در مقابل دشمن وحدت کنیم این دولت است که باید دست منتقدین را بگیرد، چون دست منتقدین از سال‌ها پیش به سوی دولت دراز بوده است. با این وجود صرف اینکه تنها بگوییم باید در کنار هم باشیم این حرف جز نمایش وحدت کاری از پیش نمی‌برد.

عیوضی با تاکید بر اینکه دولت باید برادرانه و از این نگاه که نماینده مردم است و نه نماینده یک جناح خاص سیاسی باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: امروز جنبش دانشجویی از عدم پاسخگویی دولت و مسئولان نظام به این جنبش گلایه‌مند است، اما ما هیچ گاه نسبت به بازگشت مسئولان به ریل انقلاب خسته نمی‌شویم. در هر حال این وظیفه جنبش دانشجویی است که نقد‌های کارشناسی ارائه کند.

دبیر همایش خسته نیستیم با بیان اینکه فیلم سخنرانی نمایندگان دانشجویان در مراسم ۱۶ آذر در حضور روحانی که در دانشگاه تهران برگزار شد ۷۰ روز طول کشید تا به دست دانشجویان رسید، افزود: سال گذشته نیز مراسم ۱۶ آذر با حضور رئیس جمهور در خارج از تهران برگزار شد اگرچه این مراسم با رویکرد تغییر مکان برگزار شد، اما واقعیت این است که هدف از این کار این بود که نمی‌خواستند صدای رسای دانشجویان را بشنوند.

عیوضی گفت: تشکل‌های دانشجویی از ظریف عراقچی و تخت روانچی انتظار داشتند که یکبار در جمع واقعی نه گزینشی پاسخگوی جنبش دانشجویی باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عیوضی جنبش دانشجویی نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این همایش سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران، از تشرف حدود ۱۵ هزار زائر از این استان به سرزمین وحی خبر داد.

در این همایش که با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، زائران استان تهران که قصد تشرف به سرزمین وحی در حج پیش رو را دارند با اعمال و مناسک این سفر معنوی آشنا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از دست اندرکاران عملیات حج پیش رو در این همایش سخنرانی و توصیه‌هایی به زائران بیان کردند.

محمدرضا حاجی علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در این همایش ضمن خیر مقدم به مهمانان و زائران گفت: در موسم حج تمتع پیش رو بیش از ۱۵ هزار نفر در قالب ۶۲ کاروان مدینه قبل و ۴۴ کاروان مدینه بعد به سرزمین وحی عزیمت مشرف خواهند شد.

در این همایش عظیم که با حضور پرشمار زائران برگزار شد علاوه بر سخنرانی، توصیه‌های مرتبط با اعمال و مناسک حج و مرثیه سرایی به مناسبت شهادت صادق آل محمد (ص) صورت پذیرفت.

کد خبر 6096557

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!