Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@13:49:54 GMT

دولت از شهرک هاي صنعتي خصوصي حمايت مي کند

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۹۴۳۹

دولت از شهرک هاي صنعتي خصوصي حمايت مي کند

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به عزم دولت براي اشتغال زايي و توسعه توليد گفت: دولت در اين راستا از شهرک هاي صنعتي خصوصي، سرمايه گذاران و کارآفرينان حمايت مي کند.

مجيد خدابخش روز يکشنبه در حاشيه بازديد از گروه صنعتي جام و شيشه سهند تبريز در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود: هم اکنون با توجه به تحريم هاي دشمنان عليه کشورمان، توليدکنندگان و صنعتگران در خط مقدم جنگ اقتصادي قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: در زمان کنوني دستگاه هاي اجرايي و خدماتي استان براي حمايت از توليدکنندگان و صنعتگران و مقابله با تحريم هاي دشمنان نبايد در اجراي ضوابط و ماده تبصره ها به شکل غيرقابل انعطاف عمل کنند.
استاندار آذربايجان شرقي يادآوري کرد: لازم است همه دستگاه ها با هم همکاري کرده و بخشي از ضوابط دست و پاگير را کنار بگذارند تا واحدهاي توليدي در اين زمان سخت دچار مشکل نشوند.
خدابخش با بيان اينکه بخش خصوصي در تلاش بوده و به دنبال رانت و سوداگري نيست، ادامه داد: بايد ماده اوليه و نقدينگي اين بخش را تامين کرد و دستگاه هاي اجرايي مشکلات اين واحدها را رفع کنند تا از اين مرحله نيز بتوان با سربلندي عبور کرد.
وي با اشاره به اينکه گروه صنعتي شيشه سهند تبريز مصداق کامل اقتصادي مقاومتي مد نظر رهبر معظم انقلاب است، گفت: اين گروه صنعتي سيليس مواد اوليه توليد شيشه و آيينه را از معدن استخراج و در زنجيره توليد به محصول نهايي تبديل مي کند.
استاندار آذربايجان شرقي اظهار داشت: اين واحد توليدي در سال 84 با حدود 215 نفر کارگر فعاليت مي کرد که اکنون با غيرت، اراده و حاکميت فکر اين واحد توسعه يافته و تعداد افراد شاعل در آن به 2 هزار و 800 نفر رسيده است.
خدابخش با اشاره به اينکه امروز واحد آيينه اين گروه صنعتي به بهره برداري رسيد، افزود: اين واحد با 280 ميليارد ريال سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال براي 75 نفر به بهره برداري رسيد.
وي گفت: هم اکنون چند سوله جديد نيز در اين واحد صنعتي در حال اجرا است و ماشين آلات آن با 215 ميليون يورو خريداري شده که با نصب و راه اندازي آن ها براي 500 نفر اشتغال زايي جديد ايجاد مي شود.
استاندار آذربايجان شرقي اظهار داشت: اين گروه صنعتي پارسال 36 ميليون دلار صادرات داشت که امسال برنامه ريزي کرده آن را به 50 ميليون دلار افزايش دهد.
خدابخش با بيان اينکه اين گروه صنعتي ارز حاصل از صادرات را براي خريد ماشين آلات و توسعه کارخانه هزينه مي کند، ادامه داد: با توسعه واحدهاي اين گروه صنعتي هم اکنون اين منطقه به شهرک صنعتي خصوصي شيشه در تبريز تبديل شده است.
وي با اشاره به اينکه پارسال به ارزش 57 ميليون دلار شيشه خودرو وارد کشور شده است، گفت: براساس تصميم جديد دولت براي مقابله با تحريم واردات يک هزار و 339 قلم کالا ممنوع شده که يکي از آن ها شيشه است.
خدابخش افزود: هم اکنون فرصت مناسبي است تا اين واحد توليدي در کنار صادرات، شيشه مورد نياز داخل کشور را نيز تامين کند.
وي يادآوري کرد: اکنون يک سوم توليد شيشه کشور در انواع و ابعاد مختلف در اين مجموعه توليد مي شود.
در اين آيين واحد توليد آيينه گروه صنعتي جام و شيشه سهند تبريز به بهره برداري رسيد.
شهرک صنعتي خصوصي شيشه سهند تبريز داراي 72 هکتار وسعت بوده که از اين ميزان حدود 32 هکتار سالن هاي سرپوشيده است.
8023/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تأکید بر بازگشت ۲۰۰ واحد راکد به چرخه تولید، از صادرات ۹ میلیارد دلاری محصولات واحدهای تولیدی این استان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: افزایش صادرات از استان تهران با جدیت دنبال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، محمود سیجانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استان تهران بزرگترین استان صنعتی کشور از نظر تولید و سرمایه‌گذاری است، گفت: در استان تهران به دلیل قانون شعاع 120 کیلومتر، محدودیت‌هایی برای توسعه شرکت‌ها و واحدهای تولید وجود دارد و فقط شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در استان تهران طرح توسعه را اجرا و فعالیت کنند.

وی افزود: دولت در رابطه با قانون شعاع 120 کیلومتر مجوزی را صادر کرده که واحدهای تولیدی فقط در عرصه خود می‌توانند واحدهای تولیدی را توسعه دهند.

وجود 400 واحد راکد صنعتی در استان تهران

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر احیای واحدهای تعطیل و راکد گفت: 200 واحد راکد در استان تهران احیا شده است و 400 واحد راکد دیگر در استان وجود دارد که با حضور سرمایه‌گذار می‌توانیم واحدهای راکد را احیا و به چرخه صنعت بازگردانیم.

صادرات 9 میلیارد دلاری استان تهران

سیجانی کمک به نقدینگی، مواد اولیه و صدور مجوز گواهی برند فعالیت کارخانه واحدهای تولید را از عوامل مهم احیای واحدهای راکد تولیدی عنوان کرد و ابراز داشت: افزایش صادرات از سیاست ‌های مهم سازمان صمت استان تهران است و با جدیت آن را دنبال می‌کنیم؛ در این راستا 9 میلیارد دلار محصولات واحدهای تولیدی از گمرکات به کشورهای مختلف صادر شده است.

سیجانی با بیان اینکه بازدید میدانی از واحدهای تولیدی که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، به صورت مستمر انجام و در کارگروه تسهیل بررسی و رسیدگی می‌شود، گفت: مشکلات یک هزار و 100 واحد تولیدی در کارگروه تسهیل استان تهران بررسی و مشکلات عمده آنها تا حدودی مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه 107 واحد تولیدی در استان تهران مجوز شرکت دانش بنیان اخذ کرده‌اند تصریح کرد: 568 واحد تولیدی در استان تهران افزایش ظرفیت و توسعه داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه 26 نمایشگاه عرضه کالا در استان برگزار شده است، ابراز داشت: 67 پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری 16 هزار میلیارد تومانی در یک سال گذشته در استان تهران به بهره‌برداری رسیده است.

پوشاک، قطعات خودرو و دخانیات بیشترین اقلام قاچاق در استان

سیجانی با بیان اینکه پوشاک، قطعات خودرو و دخانیات بیشترین اقلام قاچاق کالا را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها الزامی است و در صادرت عدم ثبت انبارها در سامانه تخلف تعزیراتی محسوب می‌شود و با کالای موجود در انبار به عنوان کالای قاچاق برخورد خواهد شد.

صادرات 286 میلیون دلاری ایران به پاکستان در 3 ماه

وی با بیان اینکه تمرکز انبارهای استان تهران در شهرستان ری از نظر پدافند غیر عامل دارای معایب است، گفت: انبارهای متمرکز در شهرری با نزدیکی به شریان‌های ارتباطی دارای محاسن است و شهرستان رباط کریم نیز می‌تواند، بارانداز انبارهای دپوی کالا در استان تهران باشد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پایان خاطرنشان کرد برای تحقق شعار سال که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، همه ارگان‌ها به ویژه بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی و بیمه باید کمک حال واحدهای صنعتی و تولیدی باشند تا در سال‌جاری شاهد شکوفایی بیش از حد حوزه صنعت و تولید باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • بزرگترین مجتمع  دامداری  بخش خصوصی استان اردبیل نیازمند حمایت دولت