Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس ـ با حضور استاندار هرمزگان ، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس در جریان بازدید از پروژه آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس بر توسعه آب شیرین کن ها به عنوان اولویت وزارت نیرو در شهرهای ساحلی تاکید شد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی آبای استان هرمزگان حمیدرضا جانباز مدیرعامل آبفای کشور در این بازدید با اشاره اینکه استان هرمزگان یکی از استان هایی است که امسال با مشکل جدی کمبود آب مواجه است، اظهار داشت: با افزایش برداشت بی رویه از دشت ها و نیاز به ایجاد منابع آبی پایدار این استان، اولویت وزارت نیرو در شهرهای ساحلی توسعه آب شیرین کن ها بوده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا جانباز افزود: در این بخش استان هرمزگان از استان های  پیشرو در استفاده از آب شیرین کن ها بوده  که بزرگترین سایت آب شیرین کن نیز با ظرفیت یکصد هزار مترمکعب در شبانه روز در شهر بندرعباس احداث شده است.  

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود  فازاول این پروژه به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز تا پایان تیرماه با انجام تست آزمایشی  به بهره برداری برسد . همچنین  تکمیل ظرفیت نهایی این پروژه نیز با سرعت هر چه بیشتر در دست اجراست.

 جانباز در پایان اظهار داشت: براساس الزام مجلس شورای اسلامی و برنامه توسعه ششم ، در شهرهای ساحلی حداقل ۳۰ درصد آب مورد نیاز این شهرها باید استفاده از ظرفیت آب شیرین کن ها تامین که استان هرمزگان در این زمینه سردمدار و از استان های پیشرو می باشد.

استاندار هرمزگان نیز در بازدید از پروژه آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی شهر بندرعباس  با اشاره به استمرار خشک سالی در استان و کاهش قابل توجه حجم آب مفید سد استقلال، بهره برداری از فاز اول آب شیرین کن بندرعباسرا در مدت زمات کوتاه تر ضروری دانست.

همتی افزود: فازاول این پروژه به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز تا پایان تیرماه به بهره برداری می رسد.

وی گفت: در حال حاضر در شرایط سخت آبی قرار داریم و انتظار داریم مردم با رعایت صرفه جویی و پرهیز از مصرف بی رویه آب ما را در گذر از تابستانی با کمترین تنش آبی همراهی کنند.

وی  با تصریح بر ضرورت کاهش تنش آبی موجود در استان، گفت: در این راستا اقداماتی نظیر؛ کف شکنی و توسعه چاه ها، کاهش مصرف آب شرب در  فضای سبز شهری ، کاهش مصرف آب در ادارات را به طور جدی در دستور کار داریم .

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آب شیرین کن آبفا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، احمد محمودزاده در سفر به خوزستان و نشست با مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان، کیفیت بخشی به مقوله آموزش را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: معاونت‌های آموزشی آموزش و پرورش باید مهندسی کیفیت آموزشی را سرلوحه کار خود قرار دهند.   وی افزود: پارسال عملکرد آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی به آموزش مناسب نبود و سیمای آموزشی خوبی را در سال‌های گذشته شاهد نبودیم.   محمودزاده ادامه داد: بخشی از کار آموزش و پرورش کیفیت بخشی به جریان علمی مدارس است که در این‌مسیر مسئولان آموزش و پرورش در استان‌ها باید با قدرت ورود کنند.   معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر توجه داشتن به حوزه پرورشی، اضافه کرد: ۴۳ شاخص آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین شده که بیشتر این شاخص‌ها مربوط به حوزه پرورشی است.   وی با تاکید بر اهتمام معاونت‌های پرورشی به اجرای برنامه‌های تربیتی و دینی در مدارس، گفت: توانمندسازی معلم‌ها به لحاظ معیشتی و علمی از دیگر اقدامات مهم در حوزه آموزش و پرورش است.

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • طرح فروش فوری ریسپکت ۲ آغاز شد + جدول
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • فروش فوری بهمن موتور با رسپکت ۲ ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت