Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@03:14:35 GMT

اشتغال؛ عامل اصلی مهاجرت دانشجویان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۹۷۶۶

شریعتی نیاسر گفت: دانشگاه‌های کشور ضعف علمی ندارند و اغلب مهاجرت‌ها به سبب بازار کار بهتر بعد فارغ التحصیلی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در حال حاضر عمده مهاجرت‌ها مربوط به دوره کارشناسی است اگر بتوانیم توانمندی دانشجویان کارشناسی را در زمینه اشتغال افزایش دهیم دیگر با این موضوع مواجه نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌هایی در راستای مهارت آموزی دانشجویان در دانشگاه‌ها راه اندازی کرده ایم تا مدلی هماهنگ در کارآفرینی دانشجویان است.

معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه به برنامه ششم توسعه اشاره و تصریح کرد: دانشگاه‌ها در هر سطحی باید متناسب با ماموریتی که دارند بر اساس برنامه ششم عمل کنند و جهت گیری آن‌ها باید مبنی بر آمار‌های مصوب در این برنامه باشد.

حضور حداقل ۱۰ درصد دانشجوی خارجی در کشور تا پایان برنامه ششم

شریعتی نیاسر اضافه کرد: این دانشگاه ها، چون ماموریت بین المللی دارند باید تا پایان برنامه ششم حداقل ۱۰ درصد جمعیت آن‌ها از دانشجویان خارجی تشکیل شود و این در حالی است که دانشگاه‌های سطح چهار با ماموریت محلی نباید به این موضوع بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در کشور دانشگاه‌های بنامی داریم که هنوز برای حضور در آن دانشگاه‌ها متقاضیان بسیاری وجود دارد، بیان کرد: مهاجرت جوانان از کشور به دلیل ضعف دانشگاه‌ها نیست بلکه مهاجرت‌ها اغلب به منظور بازار کار بهتر بعداز اتمام تحصیلات خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر ایران به راحتی وارد دانشگاه‌های خارج می‌شوند و این موضوع نشانه ضعف دانشگاه‌های داخلی نیست.

شریعتی نیاسر با تاکید بر اینکه باید اصلاح ساختار آموزشی داشته باشیم، گفت: این اصلاح باید به گونه‌ای باشد که فارغ التحصیل بتوانند برای خود اشتغال زایی کنند؛ متاسفانه اکنون جامعه ما نمی‌تواند برای همه اشتغال زایی کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اشتغال دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حمله پلیس به دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا

بار دیگر حمله پلیس به دانشجویان متحص حامی فلسطین این بار در دانشگاه کالیفرنیا.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان، دانشگاه‌ها را تعطیل کرد
  • فطرت بیدار عامل اعتراض دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی است
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • جاذبه های دیدنی نیاسر کاشان، کهن باغشهر ایران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • فیلم/ حمله پلیس به دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است