Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:12:28 GMT

نویسنده شیرازی موضوع یک مستند شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۹۸۴۴

مستند «دهکده پرملال» عنوان مستند جدید همایون امامی است که با موضوع زندگی و آثار «امین فقیری» نویسنده شیرازی ساخته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ساخت مستند «دهکده پرملال» از فروردین‌ماه 1392 آغاز شده و پس از یک وقفه، تا دو ماه آینده آماده نمایش می‌شود.

همایون امامی درباره این مستند 33 دقیقه‌ای که با بودجه شخصی، مشارکت عوامل و حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده، گفت: امین فقیری جزء اولین افرادی محسوب می‌شود که دوران سربازی خود را به عنوان سپاه دانش در روستاها می‌گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در برابر واقعیتی قرار می‌گیرد که تکانش می‌دهد و آن اختلاف فرهنگی- اجتماعی میان روستا و شهر است. تصورات او از روستا تغییر می‌کند و تصمیم می‌گیرد دراین‌باره بنویسد و این تفاوت فاحش را از طریق داستان، با مردم شهرها در میان بگذارد. حاصل کتابی می‌شود به نام «دهکده پرملال» که نخستین بار در اسفند سال ۱۳۴۷ منتشر شده و به فاصله کوتاهی به چاپ‌های دوم و سوم می‌رسد.

وی افزود: منوچهر شفیانی، ابوالقاسم فقیری، امین فقیری و بهرام حیدری جریانی را به راه می‌اندازند که در سیر داستان‌نویسی ایران به «ادبیات سپاهی» معروف است؛ داستان‌هایی که پیرامون روستا و مسایل و مشکلات فرهنگی و اقتصادی آن است.

این مستندساز با تاکید بر این که مستند «دهکده پرملال» تلاش دارد میان زندگی فردی و خانوادگی امین فقیری از یک سو و شرایط اجتماعی پیرامونش از سویی دیگر ارتباطی بیابد، تصریح کرد: در این فیلم به زندگی امین فقیری و زمینه‌های گرایش و سبک وی در داستان‌نویسی و شماری از آثار او، از جمله نمایشنامه‌هایش هم می‌پردازیم.

امامی پیرامون مراحل ساخت این مستند توضیح داد: فیلمبرداری «دهکده پرملال» طی ده روز در فروردین ۱۳۹۲ در شیراز انجام شده و در آن از صدرا ذوالریاستین، منصور اوجی، ابوتراب خسروی، ابوالقاسم فقیری، عبدالرحمان مجاهد نقی و همسر امین فقیری خواسته‌ام درباره‌ی وی نظرهایشان را مطرح کنند.

عوامل تولید مستند «دهکده پرملال» عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: همایون امامی، فیلمبردار: فرید صداقت، مدیر تولید و صدابردار: سعید کشاورزی، صداگذار: آرش اسحاقی، تصحیح رنگ و نور: رضا تیموری.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، امام جعفر صادق (ع) در مدت34 سال امامتش، نقش موثری درگسترش دین اسلام داشت.

امامی که با تربیت شاگردانی دانشمند، ذخیره علمی بزرگی برای مردم و گنجینه‌ای از علم و معرف از خود بجای گذاشت.

امام جعفرصادق (ع) یکی ازآن چهار امام معصومی است که درغربت بقیع آرام گرفته، امامی که نه تنها زائر بلکه حرم هم ندارد.

 امامی که چهل چراغ های حرمش ستاره های آسمان است و امروز در سالروز هجران تو تمام دوستداران اهل بیت و حق طلبان عالم به سوگ نشستند سوگی که هم برای شهادت توست هم برای غربتت.

 

دیگر خبرها

  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!
  • امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت