Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛در این مطلب تصمیم داریم "طرز تهیه کباب کوبیده در فر بدون نیاز به ذغال" را با شما در میان بگذاریم.کباب کوبیده یکی از پرطرفدارترین وخوشمزه ترین غذاهای اصیل ایرانی است.برای آماده کردن این غذا باید از منقل و ذغال استفاده کرد اما امروزه به دلیل ترویج زندگی آپارتمان نشینی این کار چندان آسان نبوده و بسیاری از افراد برای مجالس و مهمانی خود این کباب را از بیرون تهیه میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که افراد بسیاری دوست دارند این غذای خوشمزه را خودشان در خانه  بدن نیاز به آتش درست کنند  پس در ادامه طرز تهیه کباب کوبیده در فر بدون نیاز به ذغال را برای  به دو روش برای شما  عزیران آموزش میدهیم تا به راحتی در منزل آماده کرده و از خوردن این کباب لذیذ لذت ببرید.

مواد مورد نیاز برای تهیه کباب کوبیده بدون نیاز به ذغال نیم کیلوگرم ترکیب گوشت گوساله و گوسفند گوجه فرنگی به مقدار لازم 3عدد پیاز متوسط نمک و فلفل سیاه(بسته به دلخواه فرد) به میزان لازم 1قاشق غداخوری زعفران دم شده بصورت غلیظ

هم چنین از دست ندهید!

طرز تهیه کباب کوبیده استانبولی چند نکته قابل توجه در تهیه کباب کوبیده بدون نیاز به ذغال که به خوشمزه شدن آن کمک می کند : گوشت دارای چربی متوسط باشد و اگر گوشت کم چرب بود مقداری کره باید اضافه کرد. ترکیب گوشت گوسفند و گوساله باعث خوش مزه شدن کوبیده خواهد شد. اضافه کردن مقداری پودر سوخاری به گوشت چرخ شده و خوب ورز دادن گوشت که به ترد شدن کباب کمک خواهد کرد.  زعفران دم شده باید غلیظ بوده و برای جلوگیری از شل شدن گوشت بیشتر از یک قاشق غداخوری استفاده نشود. استفاده از فلفل قرمز برای افرادی که طعم تند را می پسندند. استفاده از پیاز قرمز که باعث ایجاد طعم بهتر در کباب کوبیده می شود. فلفل سیاه اگرچه باعث تیره شدن رنگ کباب میشود اما باعث خوش عطر شدن غذا می شود. استفاده از مخلوط گوشت گوساله و گوسفند موجب خوشمزه شدن کباب کوبیده خواهد شد.

از دست ندهید! طرزتهیه کباب کوبیده دورنگ طرزتهیه کباب کوبیده در فر قدم اول: خرد کردن پیاز با خرد کن یا رنده کردن آن ها قدم دوم: استفاده از صافی یا پارچه نخی برای گرفتن آب پیاز که باید دقت شود مقداری از آب پیاز باقی بماند تا مانع از خشکی کباب موقع پخت در فر شود. قدم سوم: اضافه کردن پیاز به گوشت و مخلوط کردن آن. قدم چهارم: اضافه کردن نمک، فلفل سیاه و زعفران به گوشت و مخلوط کردن. قدم پنجم:  قرار دادن گوشت بمدت 30 دقیقه در یخچال. قدم ششم : چرب کردن کف ظرف فر. قدم هفتم: مقداری از گوشت را برداشته با دست فرم داده و در ظرف پهن می کنیم. قدم هشتم: خط انداختن روی کباب با استفاده از یک چنگال تا کاملا شبیه کباب کوبیده شود. قدم نهم: گوجه فرنگی ها را از وسط نصف میکنیم. قدم دهم: گوجه فرنگی هارا در فاصله بین کباب ها می گذاریم. قدم یازدهم: ظرف را در فر میگذاریم.حرارت 180 درجه سانتی گراد بمدت20 دقیقه کافی خواهد بود.

به همین سادگی میتوان کباب کوبیده بدون نیاز به ذغال را پخته و با برنج یا نان نوش جان کنید.

چند نکته مهم در مورد تهیه کباب کوبیده در فر برای جلوگیری از آب انداختن پیاز، در خرد کن  نباید بیش از اندازه پیازهارا خرد کرد و درصورت استفاده از رنده از قسمت درشت تر رنده استفاده شود زیرا درتهیه کباب کوبیده بدون نیاز به ذغال که در فر انجام میشود بر عکس کباب کوبیده ای که با سیخ و روی منقل پخته میشود لازم نیست پیاز خیلی خرد و ریز شود. با قراردادن گوجه فرنگی بین کباب ها،آب گوجه فرنگی به خوب پخته شدن کباب کمک خواهد کرد. مخلط گوشت با پیاز و مواد دیگر باعث گرم شدن گوشت و عدم فرم گیری آن می شود بنابراین بهتر است 30 دقیقه در یخچال قرار گیرد.

 لازم به ذکر است که در این روش برای تهیه کردن کباب کوبیده بدون نیاز به ذغال از سس مخصوص  استفاده می کنیم.

مواد مورد نیاز برای تهیه کباب کوبیده در فر نیم کیلوگرم ترکیب گوشت چرخ شده گوسفند و گوساله 2عدد پیاز نصف قاشق غذاخوی سس خردل 1 قاشق غذاخوری پودر رب فلفل و یا نصف قاشق غذاخوری فلفل قرمز به اضافه 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی 2قاشق غذاخوری پودر سوخاری نمک  به مقدار لازم

هم چنین بخوانید! طرز تهیه چلو‌کباب خانگی مواد مورد نیاز برای آماده کردن سس روی کباب نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه کره 50 گرم آب 1 لیموی تازه 2 قاشق غذاخوری زعفران غلیظ شده طرز تهیه کباب کوبیده بدون نیاز به ذغال قدم اول: روشن کردن فر و گرم کردن آن قدم دوم: اضافه کردن همه مواد در غذاساز و ترکیب آن ها قدم سوم: مخلوط کردن مواد تا مخلط شدن کامل پیاز با گوشت قدم چهارم: قرار دادن گوشت به مدت 30 دقیقه در فریزر قدم پنجم: چرب کردن کف ظرف فر قدم ششم: ریختن مواد داخل ظرف و پهن کردن آن بصورت یکنواخت قدم هفتم: برش دادن عمودی گوشت و خط انداختن روی کباب ها و پاشیدن سماق قدم هشتم:  ظرف را با کاغذ ورقه ای آلومینیومی پوشانده و در فر با درجه حرارت250 درجه سانتی گراد به مدت20 دقیقه قرار می دهیم. قدم نهم:حرارت فر را کم(170 درجه سانتی گراد) میکنیم  و 30دقیقه صبر میکنیم. قدم دهم: در این میان کره را ذوب کرده بقیه مواد را به کره اضافه و سس را آماده می کنیم. قدم دهم: سس آماده شده را روی کباب میریزیم و ظرف را به مدت زمان 15 دقیقه در فر میگذاریم.

متوانید گوجه فرنگی را سرخ کرده و با کباب ها همراه برنج سرو کرده و نوش جان کنید.

توجه!

در تهیه کباب کوبیده در فر به هیچ وجه استفاده از زرد چوبه توصیه نمی شود.

به همین راحتی و آسـانی و بدون نیاز به آتش و منقل و در زمان کوتاه می توانید این کباب را آماده کرده و با نان و ریحان و دوغ نوش جان کنید. در ضمن از کوبیده می­توان به عنوان یکی از مجلسی ترین غذاهای ایرانی نام برد که در اکثر مجالس برای پذیرایی مورد استفاده قرار می­گیرد با توجه به محبوب بودن این غذا، شما می­توانید از این غذا در میهمانی های خود استفاده کنید. در صورت انتخاب این کباب برای میهمانانتان بهتر است کباب ها را همراه با برنج سـرو کنید و برای زیبایی بیشتر می­توانید برنج­­تان را با زعفران، خلال بادام و پسته تزئین کنید.

هم چنین از دست ندهید!

طرز تهیه کباب تابه ای یا دیگی

امــیدواریم از این آموزش و طرز تهیه کباب کوبیده در فر بدون نیاز به ذغال نهایت استفاده را در منزل برده و راضی باشید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کباب کوبیده کباب کباب در فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: با توجه به آمار تولید گوشت قرمز استان توسط جهاد کشاورزی میزان ۱۵ درصد تولید گوشت متعلق به عشایر است.

محمدحسین جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تولید گوشت قرمز توسط عشایر خراسان رضوی طی سال گذشته اظهار کرد: تولید گوشت قرمز عشایر استان طی سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۲ هزار و ۷۱۸ تن بوده است.

وی افزود: میزان تولید گوشت قرمز توسط عشایر خراسان رضوی نسبت به سال قبل ۱۱۷۲ تن افزایش داشته است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی درخصوص اینکه چند درصد تولید گوشت استان با عشایر است، تصریح کرد: با توجه به آمار تولید گوشت قرمز استان توسط جهاد کشاورزی میزان ۱۵ درصد تولید گوشت متعلق به عشایر است.

جعفری همچنین با اشاره به استقبال عشایر استان از طرح تولید قراردادی گوشت قرمز که از سال گذشته آغاز شده است بیان کرد: استقبال عشایر از طرح فوق بسیار زیاد بود، به گونه‌ای که با پیگیری‌های صورت گرفته مقدار ۵۰۰۰ تن جو مدت دار (۶ ماهه) در اسفندماه از شرکت پشتیبانی امور دام اخذ و تعداد ۱۱۰ راس دام عشایر تحت پوشش قرار گرفت. همچنین مقرر شد با توجه به محدویت نهاده و متقاضی زیاد به ازای هر راس ۴۵ کیلو گرم جو اختصاص پیدا کند.

وی درباره میزان تحویل علوفه در قالب طرح تولید قراردادی دام سبک عشایر خراسان رضوی گفت: در قالب طرح تولید قراردادی دام سبک عشایر استان در آذر ماه ۱۴۰۲ مقدار ۹۰۰۰ تن جو ۴ ماهه به سررسید ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری بین ۶۸۲ نفر از عشایر توزیع شد. رقم ریالی  این طرح ۹۲۷ میلیارد ریال بوده است. با این میزان نهاده تعداد ۵۰ هزار راس دام عشایر تحت پوشش قرار گرفت که ۲۰ درصد دام طرح، یعنی ۱۰ هزار راس دام را عشایر پروار و مقدار حدود ۲۰۰ تن گوشت روانه باز مصرف شده است. ضمنا در طی سال ۱۴۰۲ مقدار ۴۷ هزار تن انواع علوفه تامین و برای تغذیه و تعلیف دام بین عشایر استان توزیع شده است. 

جعفری ادامه داد: ۸۲۰۰ خانوار عشایر در خراسان رضوی شناسایی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب کوبیده به روش آشپز خیابانی هندی (فیلم)
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر