Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از تظاهر کنندگان طرفدار دموکراسی امروز دوشنبه با حضور در مرکز هنگ کنگ، فشارهای روز افزون مقامات علیه این نوع گردهمایی ها را محکوم کردند.

بر اساس اين گزارش از زمان گردهمایی های گسترده سال 2014 در حمایت از دموکراسی که تقریبا بخشی از شهر مسدود شده بود پکن کمتر و کمتر اجازه چنین اعتراضاتی را در هنگ کنگ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
شرکت کنندگان حاضر در تظاهرات 2014، استقلال سرزمین خود از چین را خواستار شده بودند.
هنگ کنگ از حقوقی مانند آزادی مطبوعات بهره می برد که در چین چنین امکانی وجود ندارد. اما معترضان نگران هستند تا پکن و مقامات محلی وابسته به دولت مرکزی این حقوق را تهدید کنند.
یکی از اعضای جبهه حقوق بشر مردمی حاضر در این تظاهرات، مقامات را به استفاده از روش های مختلف برای لغو گردهمایی ها متهم کرد. به گفته این عضو جبهه حقوق بشر مردمی؛ پلیس به هنگ کنگی ها هشدار داد چنانچه به جمع تظاهر کنندگان افزوده شوند به اتهام مشارکت در گردهمایی غیر قانونی بازداشت خواهند شد.
یکی از معترضان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت : دولت برای مردم کار نمی کند و مردم در رنج هستند.
از زمان آغاز جنبش چترها در هنگ کنگ، فعالان سیاسی اصلی طرفدار دموکراسی به اتهام های مختلف تحت تعقیب قرار گرفتند. به علاوه، فعالان سیاسی طرفدار دموکراسی و استقلال مجاز نیستند برای انتخابات در هنگ کنگ، نامزدهای خودشان را معرفی کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: هنگ کنگ تظاهرات دموکراسي چين محدوديت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود

ایسنا/قم گردهمایی بزرگ دختران دانشجو به‌مناسبت روز میلاد حضرت معصومه(س) در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود.

گردهمایی بزرگ «دختران دانشجو» در آستانه فرا رسیدن روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) که به‌نام روز دختر نامگذاری شده در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

این مراسم روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

این تجمع با اجرای نجم‌الدین شریعتی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان همراه خواهد بود؛ حاج سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان در این مراسم مداحی می‌کند و سیدحمیدرضا برقعی به شعرخوانی خواهد پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان
  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتور هستم!
  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتورسازی هستم
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • و دموکراسی آنها که سراب است فقط...
  • آزادی بیان و دموکراسی به سبک پلیس آلمان (فیلم)
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم