Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرامرز مداح عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل اجرایی با اشاره به اینکه طرح نوسازی ناوگان فرسوده بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به تسریع فرایند پیگیری و تصویب شورای اقتصاد صندوق توسعه ملی و صدور ابلاغیه از سوی معاون اول رئیس جمهور به تمام بانک‌ها و صدور ابلاغیه از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل طرح نوسازی ناوگان فرسوده بخش حمل‌ونقل جاده‌ای با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اکنون در بخش برون شهری از مجموع 140 هزار دستگاه کامیون فرسوده، 120 هزار دستگاه در این طرح نوسازی خواهند شد.

مداح گفت: 9 هزار دستگاه از 13 هزار اتوبوس فرسوده و 48 هزار و 500 دستگاه از 57 دستگاه مینی بوس و 6 هزار دستگاه وانت فرسوده در این طرح نوسازی خواهند شد.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری تأکید کرد: در این طرح 2 هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون و کامیونت فرسوده در حوزه درون و برون شهری با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 666 میلیون دلار نوسازی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این مصوبه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری مطرح شد، گفت: پیگیری تمامی امور مربوط به این نوسازی از سوی وزارت صنعت خواهد بود و شهرداری‌ها در بخش درون شهری و سازمان راهداری بخش برون شهری این نوسازی را بر عهده دارند.

مداح تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد برای نوسازی ناوگان عمومی فرسوده حمل و نقل بار و مسافر کشور مابه‌التفاوت صرفه‌جویی انجام گرفته در نوسازی خودروها از سوی وزارت نفت به ازای اسقاط یک خودروی فرسوده و جایگزینی یک خودروی نو محاسبه و پرداخت می‌شود.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری بیان کرد: منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت به سرمایه‌گذاران عامل صرفه‌جویی ناوگان فرسوده در صورت برابر یا بیشتر بودن تعداد و مجموعه ظرفیت کامیونت‌‌ها، کامیون‌ها و کشنده‌های اسقاط شده با تعداد و مجموع ظرفیت خودروهای جایگزین شده جدید برای هر قرارداد منعقده مشروط به آنکه خودروهای فرسوده فوق با تأیید سازمان راهداری حداقل یک سال قبل از نوسازی در شبکه حمل و نقل عمومی فعال بوده باشند طبق جدول محاسباتی تهیه شده قابل پرداخت است.

وی درباره مکانیزم حاصل از صرفه‌جویی گفت: مکانیزم پرداخت به این صورت است که پس از تحویل خودروی نو به خریدار، شرکت ملی نفت ایران مکلف است در مقاطع 6 ماهه پس از آن بسته به نوع خودرو، در سررسید‌های بازپرداخت مبالغ گفته شده را تا سقف کل مبلغ جدول مصوب پرداخت کند.

مداح تأکید کرد: در فرایند خودرو مبلغ پرداختی دولت بابت خرید خودرو به صورت کمک بلاعوض دولت از محل صرفه‌جویی سوخت پرداخت می‌شود.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری گفت: متقاضیان برای خرید، 20 درصد را به عنوان آورده و حدود 30 درصد را نیز به صورت تسهیلات با نرخ سود اعلامی از سوی بانک مرکزی پرداخت می‌کنند.

وی اظهار کرد: از زمان دریافت فاینانس و تأمین قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو حداکثر حدود یکسال به طول می‌انجامد که طی این دوره صندوق توسعه ملی اقساط فاینانس را پرداخت تا پس از تحویل خودرو به متقاضی از محل پیمایش انجام شده و صرفه‌جویی‌های صورت گرفته این بازپرداخت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناوگان فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در جاده رشت - انزلی ۱ کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: برخورد شدید یک دستگاه خودرو سواری کوئیک با درخت و دیوار منزل مسکونی در جاده رشت - انزلی یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: برخورد شدید یک دستگاه خودرو سواری کوئیک با درخت و دیوار منزل مسکونی در ساعت ۲:۳۲ بامداد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله سه آتش نشان به همراه یک دستگاه خودرو اطفای حریق و نجات به محل حادثه واقع در جاده رشت- انزلی جنب دیوار فرودگاه روستای بیج اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: برخورد خودرو با درخت و دیوار منزل مسکونی باعث مصدومیت شدید سه مرد و یک زن حدوداً ۳۰ تا ۳۵ ساله شده بود که تیم عملیات آتش‌نشانی با همکاری عوامل اورژانس نسبت به خارج کردن هر چهار مصدوم اقدام کردند.

مؤمنی با بیان اینکه مصدومان توسط سه خودرو اورژانس حاضر در محل به مراکز درمانی انتقال یافتند، تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی یکی از مصدومان مرد در بیمارستان فوت کرده است.

وی با بیان اینکه بررسی علت حادثه بر عهده کارشناسان مربوطه است، گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی ستادی و عملیاتی و ۹۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و موتور سیکلت در ۱۵ ایستگاه در آماده خدمات‌رسانی به شهروندان است.

کد خبر 750477

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • تصادف در جاده رشت - انزلی ۱ کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت