Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بازرسی جهاد کشاورزی و امور اراضی و محیط زیست سازمان بازرسی کشور بر ضرورت تقویت فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در حراست از محیط زیست تاکید کرد. ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سیدحسن میری قلعه‌سری ظهر امروز در همایش بازرسی و ارزیابی عملکرد محیط زیست که در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در جوامع کنونی توسعه صنعت نسبت به گذشته افزایش یافته در حالی که باید حفاظت از محیط زیست نیز در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مردم و مسئولان باید در راستای حراست از منابع طبیعی و محیط زیست تلاش کنند در حالی که نباید بین صنعت و محیط زیست ضدیت و تناقض ایجاد کرد.

مدیرکل بازرسی جهاد کشاورزی و امور اراضی و محیط زیست سازمان بازرسی کشور ادامه داد: استفاده از دانش روز دنیا باید از آلودگی محیط زیست در عرصه صنعت جلوگیری کرده و واحد‌های تولیدی را از منظر محیط زیستی ایمن کرد.

میری قلعه‌سری خاطرنشان کرد: باید با پیاده سازی صنعت بتوان اصول حفظ و حراست از محیط زیست را نیز به عنوان مسائل اولیه راه اندازی یک صنعت پیاده سازی کنند.

وی بیان کرد: الزامات زیست محیطی صدور پروانه هنوز در پروانه های ساختمانی قرار ندارند و باید به شکل جدی تر و کلی تر این الزمات را در پروانه های ساختمانی لحاظ کرد.

مدیرکل بازرسی جهاد کشاورزی و امور اراضی و محیط زیست سازمان بازرسی کشور گفت: آلودگی زیست محیطی حاصل توسعه صنعتی مهمترین چالش امروز جامعه که باید برنامه‌ریزی جدی در این زمینه صورت گیرد.

میری قلعه‌سری خاطرنشان کرد: اجرای شعار حفاظت از محیط زیست در کنار توسعه صنعتی کار سختی بوده و نیازمند مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی است تا اهداف تعیین شده در این زمینه محقق شود.

وی عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد در حراست از محیط زیست نقش بسزایی دارند که باید حمایت‌های لازم از این تشکل‌ها و سازمان‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/ ع

R41364/P1494/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها

علی سلاجقه در مراسم رونمایی از ٢۵ خودروی محیط بانی، افزود: ما در سازمان حفاظت محیط زیست سعی داریم تا محیط بانان را بیش از پیش تجهیز کنیم تا به جای اینکه در عرصه حفاظت از محیط زیست شهید یا مجروح شوند، اجازه فعالیت و نفس کشیدن به متخلفان و شکارچیان را ندهند.

سلاجقه تاکید کرد: در مرحله نخست تلاش ما بالا بردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است و در این زمینه نیز آموزشکده محیط زیست را راه اندازی کرده‌ایم و در آن محیط بانان درباره نحوه برخورد با متخلفان و شکارچیان آموزش می‌بینند. اما اگر زمانی متخلفان به هشدارها توجه نکنند آن زمان است که محیط بانان وارد عرصه می‌شوند و سازمان حفاظت محیط‌زیست از توان قهریه استفاده خواهد کرد .


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست  ادامه داد: مرحله دوم بحث سخت افزاری است چون اعتقاد داریم اهمیت محیط زیست کشور و حفاظت از عرصه‌های طبیعی به‌حدی بالا است که در تلاشیم از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خودرو یکی از ابزارهای اصلی محیط بانان است تا بتوانند در تعقیب و گریز متخلفان موفق شوند، از این رو تقویت زیرساخت خودرویی را در دستور برنامه داریم و سعی می‌کنیم در یک تا دو سال آینده تکمیل شود همچنین تامین تجهیزات انفرادی هم جزو برنامه سازمان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در ادامه گفت: سعی می‌کنیم از ظرفیت های پهپادی و پرنده‌ای بیشتر استفاده کنیم تا محیط بانان کمتر در عرصه حضور داشته باشند، این کار برای تالاب‌ها آغاز شده است، همچنین در تلاشیم تا در حفاظت از مناطق حفاظت شده هم از این ظرفیت استفاده کنیم تا به محیط بانان خسارت کمتری وارد شود.

وی در خصوص معیشت و مسکن محیط بانان گفت: در این زمینه  اقدامات خوبی صورت گرفته است. چند استان در تامین مسکن محیط بانان موفق بودند. استان‌های هم که موفق نبودند تذکر گرفتند تا هر چه زودتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط‌زیستی
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی/ تدوین کتاب برای آشنایی دانش‌آموزان با محیط زیست
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی برخورد جدی می کنیم
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی