Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مجید خورشیدی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت عمارت ملک با اشاره به سابقه تاریخی این عمارت اظهار داشت: این بنای تاریخی می‌تواند فرصتی برای حوزه گردشگری و جذب توریسم باشد، اما سال‌ها است نسبت به این عمارت غفلت شده است.

وی، با تاکید بر اولویت قرار گرفتن طرح ساماندهی عمارت ملک در برنامه میراث فرهنگی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر باید به صورت جدی برای ساماندهی بنا و تعیین تکلیف ساکنان آن اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر ارائه تمهیدات مقدماتی برای احیاء عمارت تاریخی ملک گفت: برای احیا عمارت ملک علاوه بر میراث فرهنگی سایر دستگاه‌های متولی از جمله فرمانداری، شهرداری، کمیته امداد و سازمان‌های مردم نهاد برای ساماندهی این بنای تاریخی و ساکنان آن باید وارد عمل شوند.

خورشیدی، تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در مورد بنای تاریخی ملک، ساماندهی وضعیت ساکنان آن است که در شرایط نامساعد زندگی و از انشعابات آب و برق به صورت غیر مجاز استفاده می‌کنند که برای محیط پیرامونی عمارت مناسب نیست.

وی، از تهیه طرح مرمت و احیاء عمارت تاریخی ملک بوشهر خبرداد و تصریح کرد: طرح مرمت و احیاء عمارت تاریخی ملک بوشهر تهیه و تا سه ماه آینده به فرمانداری بوشهر ارسال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: طرح تدوین شده باید بر اساس برنامه زمان‌بندی اجرایی و اقدامات و گزارش‌های ذیربط به این معاونت ارسال شود.

انتهای پیام/م

طرح مرمت و احیای عمارت تاریخی ملک بوشهر تهیه می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ثبت اظهارنامه برای مقامات و سران ممنوع شد؟!

در پی انتشار نامه‌ای اداری در زیرمجموعه دستگاه قضا، این ادعا در فضای مجازی مطرح شده که شکایت از مقامات ممنوع شده است!

به گزارش «تابناک»، صحبت درباره نامه‌ای به تاریخ ۲۹ فروردین امسال است که محمدحسین آقایی، معاون خدمات الکترونیک قضایی خطاب به معاونین و سرپرستان فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری‌های سراسر کشور نوشته و در آن مستند به دو دستورالعمل (دستورالعمل‌های شماره ۱۸ و ۴۱ مورخ ۰۹/۱۰/۱۳۹۲ و ۲۰/۱۱/۱۳۹۳) تاکید شده که دفاتر از دریافت هرگونه اظهارنامه برای مقامات دولتی و سران حکومتی امتناع نمایند.

نامه‌ای که در آن افزون بر یادآوری دستورالعمل‌های پیشین، تلویحا یادآوری شده که این مقررات در گذشته هم وجود داشته و تاکید کرده که مواردی برخلاف این دستور‌ها در دفاتر قضایی به ثبت رسیده است و ناظر بر این موارد است که نامه اخیر به رشته تحریر در آمده و ابلاغ شده است. نامه‌ای که برخی برداشت کرده اند به معنای ممنوعیت شکایت از مقامات است.

برداشتی که دستگاه قضا را بر آن داشته تا با صدور اطلاعیه‌ای در این خصوص شفاف سازی کرده و تاکید نماید: سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد. اطلاعیه‌ای که در آن تاکید شده که اظهارنامه با شکایت متفاوت است و درباره دلیل منع اظهارنامه برای دولت مردان، توضیح داده:

لازم به توضیح است که اظهار به معنای اطلاع مطلبی به فرد دیگر است. در سال‌های اخیر برخی افراد به منظور ارسال و رساندن درخواست‌های شخصی خود به مقامات دولتی به جای مراجعه به روابط عمومی‌ها و ثبت نامه اداری، اقدام به ارسال اظهارنامه کرده‌اند. با الکترونیکی شدن فرایند ارسال اظهارنامه این موضوع نیز افزایش یافته است و بعضا افراد در قالب ارسال اظهارنامه به مسئولان دولتی، درخواست شخصی خود را مطرح می‌کنند.

ارسال درخواست‌های شخصی به مقامات دولتی، فرایند حقوقی محسوب نمی‌شود و باید از طریق روابط عمومی دستگاه انجام شود. همچنین لازم به توضیح است که دستورالعمل ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی موضوع جدیدی نیست و این اقدام از سال ۹۲ در حال اجرا بوده است.

توضیحاتی که با تامل در نامه یادشده، پی خواهیم برد در آن نامه اداری هم مورد اشاره قرار گرفته و از دفاتر قضایی خواسته شده تا متقاضیان ثبت اظهارنامه برای مقامات دولتی را به دبیرخانه‌ها و مراکز ارتباط مردمی سازمان‌ها و ارگان‌های مقامات یاد شده راهنمایی نمایند. روالی اداری که ظاهرا برخی با استفاده از مکانیزم اظهارنامه قضایی دورش می‌زدند و بر این اساس، از سال‌ها قبل مقرراتی برای جلوگیری از آن وضع شده است.

 

دیگر خبرها

  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه
  • چرا ثبت اظهارنامه برای مقامات و سران ممنوع شد؟!
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم
  • کفن و دفن جدیدی در آرامستان‌های قدیمی شهر تهران انجام نمی‌شود
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • تدوین بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز و مالی برای حمایت از بخش خصوصی در اصفهان
  • ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌ها