Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شکیبافر عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع یک هزار و ۱۱۰ روستای گلستان ۸۱۳ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هستند.

وی با اشاره به این‌که شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان بیش از ۲۲۲ مشترک دارد، افزود: آب مورد نیاز روستاییان گلستان از ۴۰۲ حلقه چاه و ۱۸۴ دهنه چشمه تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان با بیان این‌که آب‌رسانی به ۱۱۰ روستای گلستان با تانکر انجام می‌شود و در زمان پیک مصرف تعداد این روستاها به ۳۰۰ روستا می‌رسد، تصریح کرد: ۱۱۰ روستا فاقد تاسیسات آبرسانی هستند و در ۱۹۰ روستای دیگر هم با مشکل منابع تامین مواجه هستیم.

تخصیص کمتر از ۴۰ درصدی اعتبارات استانی

وی با یادآوری این‌که در سال‌های گذشته با اعتبارات صندوق توسعه ملی بیش از ۳۰ روستای فاقد آب استان از نعمت آب شرب بهره مند شدند، اضافه کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باید ۱۰ درصد اعتبارات استانی به آب شرب روستایی اختصاص یابد اما این اعتبارات همواره کمتر از ۴۰ درصد تخصیص پیدا کرده است.

شکیبافر با بیان این‌که هم اکنون آب‌رسانی به روستاهای گلستان با ۲۳ تانکر انجام می‌شود، متذکر شد: صرفه‌جویی در مصرف آب، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای جلوگیری از بحران در گلستان است و نیازمند اصلاح الگوی مصرف آب در استان هستیم.

کد خبر 4335745

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب روستایی گلستان گرگان بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شیراز خرم آباد شهرکرد مشهد مواد مخدر بیرجند هفته قوه قضاییه یاسوج تبریز خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم

یاسر اکبریان با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت است، اظهارکرد: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت است‌
به گفته وی با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته آبرسانی به ۱۶۱ روستا انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: آبرسانی به این تعداد روستا جمعیت ۷۸ هزار نفری را تحت پوشش قرار داده است.
اکبریان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستا‌های محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • روستای ساسنگ در استان گلستان
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان