Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: از ۹ هزار و ۷۴۳ هکتار سطح زیر کشت برنج شهرستان جویبار 187 هکتار آن به دلیل خشکی رها شده است.به گزارش بلاغ، علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما بحران آب به‌ویژه آب کشاورزی است اظهار کرد: سال خوبی را در تولیدات گندم و کلزا داشته‌ایم و امیدواریم این روال درکشت شالی نیز ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از خرید 6 هزار 500 تن گندم از کشاورزان خبر داد و افزود: بیش از 50 درصد پول گندم کاران پرداخت‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار خاطرنشان کرد: توسعه فنی و حضور کارشناسان و افزایش سطح آگاهی و علم کشاورزان منجر به افزایش تولید در سطح کشت در شهرستان شده است.

شعبانی همچنین به مشکل کم‌آبی در اراضی کشاورزی جویبار اشاره کرد و گفت: از ۹ هزار و ۷۴۳ هکتار سطح زیر کشت برنج شهرستان جویبار 374 هکتار از اراضی کشت شالی انجام نشد که از این مقدار 104 هکتار آن به زیر کشت سویا رفته و 788 هکتار در استرس خشکی قرار دارد و 187 هکتار آن به دلیل خشکی رهاشده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد