Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جدیدترین تحولات میدانی از شمال سوریه حاکیست، گروه‌های تروریستی درصدد هستند در مناطق اشغالی استان‌های حلب (جنوب غرب)، ادلب (شرق) و حماه (شمال) یک ائتلاف ۵۰ هزار نفری را علیه نیرو‌های سوری و جبهه مقاومت تشکیل دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، جدیدترین تحولات میدانی از شمال سوریه حاکیست، گروه‌های تروریستی درصدد هستند در مناطق اشغالی استان‌های حلب (جنوب غرب)، ادلب (شرق) و حماه (شمال) یک ائتلاف ۵۰ هزار نفری را علیه نیرو‌های سوری و جبهه مقاومت تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات به دست آمده، گروه‌های تروریستی در تلاش هستند با تشکیل اتاق عملیات مشترک، حملات گسترده‌ای را علیه نیرو‌های سوری انجام دهند تا فشار بر روی همرزمان آنان در جنوب کاهش یابد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با میزان اعلام کرد: گروه‌های تروریستی در حومه شهرک‌های محاصره شده الفوعه و کفریا در شمال شرق استان ادلب به این ائتلاف پیوسته اند و این خطری برای شهرک‌های محاصره شده است.

این منبع میدانی با بیان این که تشکیل این ائتلاف برای شهرک‌های محاصره شده الفوعه و کفریا یک تهدید جدی است، افزود: گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند به هر طریقی از بن بست میدانی خارج شوند و قدرت نمایی کنند.

وی تصریح کرد: پیشروی‌های سریع در جنوب (استان درعا) باعث شده عناصر تروریستی مقادیر زیادی از تجهیزات و نیرو را از جنوب استان ادلب به شمال استان حماه انتقال دهند تا مواضع نیرو‌های ارتش سوریه را در این محور هدف قرار دهند.

این منبع میدانی افزود: گروه‌های تروریستی هفته گذشته حملات سنگینی را از شمال استان حماه (شهرک‌های اللطمانه و المحروقه) علیه مواضع ارتش سوریه در شهرک «زلین» انجام دادند؛ نیرو‌های سوری پس از درگیر‌های سنگین و کشته و زخمی کردن ۳۵ تن از تروریست‌ها موفق به دفع حملات شدند.

وی به جنایت‌های جدید گروه‌های تروریستی در مناطق اشغالی شمال استان حماه و استان ادلب اشاره کرد و گفت: تروریست‌ها با حمله به محله‌های مختلف، خانه‌ها و اموال مردم را به بهانه غنیمت جنگی مصادره می‌کنند و ساکنان را از منطقه بیرون می‌اندازند.

به گزارش میزان، گروه‌های تروریستی که پیشتر از مناطق مرکزی سوریه اخراج شده اند نسبت به مصادره اموال مردم اقدام می‌کنند و درصدد هستند خانواده‌های خود را در بهترین نقاط اشغالی استقرار دهند که نارضایتی‌های گسترده‌ای را به وجود آورده است.

به گفته منابع میدانی، گروه‌های تروریستی علاوه بر مصادره خانه شهروندان در تلاش هستند تا بافت جمعیتی و قومیتی را در مناطق اشغالی شمال سوریه تغییر دهند؛ در ماه‌های گذشته ده‌ها هزار تن از تروریست‌ها و خانواده‌های آنان در مناطق اشغالی شمال سوریه مستقر شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی اخراج شده از مناطق مرکزی سوریه به همراه تروریست‌های خارجی (چچنی و ازبکی) اضافه بر غارت و مصادره اموال عمومی، تعداد زیادی از دختران و زنان سوری را ربودند و به آنان تجاوز کرده اند که خشم مردم را در به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تروریست سوریه ادلب جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۲۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز، شنبه، ۸ اردیبهشت عبور موج بارشی از کشور را داریم به همشهری آنلاین گفت: با توجه به عبور این موج از کشور، بارندگی‌ها امروز در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد، فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و راتفاعات شمال شرق خوزستان و هرمزگان به شکل رگباری و همراه با رعد و برق خواهد بود.

به گفته کبری رفیعی، هشدار اول در سطح زرد برای امروز و فردا صادر و نوع مخاطره در آن رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ اعلام شده است.

منطقه اثر این هشدار امروز، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استانهای خوزستان و هرمزگان و فردا، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان است.

رفیعی اعلام کرد که بر اساس این هشدار صادر شده احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد و به همین دلیل به احتیاط در سفرها بویژه برون شهری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

هشدار دوم صادرشده درباره وزش باد شدید و بروز گرد و خاک است که از روز شنبه تا دوشنبه معتبر خواهد بود؛ طبق این هشدار، امروز جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان، یکشنبه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استانهای سمنان و کرمان و دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان تحت‌تاثیر هستند.

اثر مخاطره در این هشدار به گفته رفیعی، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است و بر همین اساس به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود کد خبر 847533 برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»