Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی افزود: در این طرح پنج ساله، جایگزینی سالانه ۱۲ تا ۱۵ هزار دستگاه انواع تراکتور و کمباین فرسوده برداشت غلات پیش بینی شده است که منجر به صرفه جویی حدود ۳۶ تا ۴۰ میلیون لیتر گازوییل در سال خواهد شد.

او با بیان این که جایگزینی سالانه ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار دستگاه ماشین فرسوده کشاورزی نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان مشوق دارد، تصریح کرد: ماشین های فرسوده کشاورزی با عمر بالای ۱۳ سال باید اسقاط و از چرخه تولید خارج شود و این ماشین های فرسوده به علت تورم، دارای قیمت قابل توجهی هستند در حالی که شرکت های اسقاط کننده قیمت وزنی این ماشین ها را محاسبه و پرداخت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی ادامه داد: میان قیمت وزنی و اسقاطی ماشین های فرسوده کشاورزی و قیمت بازار، فاصله وجود دارد و دولت لازم است این فاصله را برای ترغیب کشاورزان به جایگزینی پوشش دهد و ما به التفاوت آن را به کشاورزان پرداخت کند.

او اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم ما به التفاوت قیمت ماشین های اسقاطی و قیمت بازار این ماشین ها را از محل صرفه جویی سوخت کشور تامین کنیم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: بیش از ۱۳۰ شرکت اسقاط کننده خودرو را شناسایی کرده ایم که می توانند در اجرای این طرح به ما کمک کنند و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت نیز علاقه مند به همکاری برای اجرای طرح مذکور است.

او در عین حال ابراز امیدواری کرد که طرح جایگزینی تراکتورها و کمباین های فرسوده برداشت غلات با تامین بخشی از مابه التفاوت قیمت ها به تدریج در سال جاری آغاز شود.

عباسی با بیان این که نیمی از تراکتورها و کمباین های برداشت برنج و غلات عمر بالای ۱۳ سال دارند، اجرای این طرح را برای ارتقای کیفیت عملیات کشاورزی، کاهش مصرف سوخت، کاهش ضایعات و انجام به موقع عملیات کشاورزی ضروری خواند.

او درباره تاثیر قیمت ماشین های کشاورزی از نوسانات ارزی گفت: تکیه ما بر صنعت داخلی است، بنابراین نوسانات ارز تاثیر چندانی در قیمت این ماشین ها ندارد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد تراکتورهای متوسط در داخل تولید می شود و تولید و ساخت تراکتورهای نیمه سنگین حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزبری دارند.

402

وزارت جهاد کشاورزی توسعه تورم بازار بهینه سازی مصرف سوخت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی توسعه تورم بازار بهینه سازی مصرف سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ احمد محمدی‌راستی گفت: برای تحقق شعار امسال با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردمی" برنامه‌ریزی و تکالیفی را تعیین کرده‌ایم که یکی از برنامه‌های پیش‌رو احداث شهرک صنفی کارگاهی در اراضی خروجی شهر رزن به سمت قزوین به وسعت ۵.۵ هکتار است.

او گفت: جلسات این برنامه با مالکان که عمدتاً خُرد هستند، انجام شده و اگر همت کنیم و حمایت داشته باشیم این شهرک را ایجاد و فعال خواهیم کرد و مشاغل و تولیدی‌های خرد را به این مرکز هدایت می‌کنیم.

محمدی‌راستی با بیان اینکه توافقات لازم انجام شد و در حال تهیه نقشه تفکیکی هستیم و ظرف یک ماه آینده اقدامات اجرایی آن را عملیاتی خواهیم کرد، گفت: بسیاری از تولیدکنندگان براساس ارتباطات اجتماعی و مشاوره و استعلام‌های انجام شده آماده همکاری برای در اختیار گرفتن زمین‌های کوچک مقیاس در این شهرک هستند.

شهردار رزن در ادامه با اشاره به ماشین‌آلات خریداری شده برای شهرداری رزن گفت: به منظور تکمیل و تجهیز ماشین‌آلات و امکانات لجستیک و خدماتی برای شهرداری رزن در دوره ششم شورا و مدیریت شهری شهرداری تعداد قابل توجهی امکانات و ماشین‌آلات خریداری کردیم که ارزش ریالی فعلی آن افزون بر ۳۵ میلیارد تومان است.

محمدی‌راستی با اشاره به تجهیزات، ماشین‌آلات و امکانات لجستیکی مختلف خریداری شده در دوره ششم شورا برای شهرداری رزن گفت: یک دستگاه لودر سنگین به ارزش پنج میلیارد تومان، یک دستگاه کامیون جفت کمپرسی به ارزش پنج میلیارد تومان، یک دستگاه غلطک هپکو ۱۲۰ تن به ارزش سه میلیارد تومان، یک دستگاه غلطک ۸۰ سانت برای آسفالت ۱۷۰ میلیون تومان، یک دستگاه سیمی تریلر هاپردار به ارزش پنج میلیارد تومان، یک دستگاه سواری دنا برای مدیریت به ارزش ۷۶۰ میلیون تومان و یک دستگاه سیستم موبایل دانه‌بندی ماسه به ارزش پنج میلیارد تومان از جمله ماشین‌آلات و تجهیزات خریداری برای این شهرداری بوده است.

او گفت: دو دستگاه خودرو هشت تن فورس از دیگر ماشین‌آلات خریداری شده بوده که بر روی یکی از دستگاه‌های فوق تجهیزات جاروب به ارزش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و بر روی دستگاه دیگر سیستم آبیار و جدول و خیابان شور و سم‌پاش و کارواش به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نصب شده است.

شهرداری رزن گفت: در کنار آن تجهیزات کارگاه سنگ‌بری و گیوتین به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و امکاناتی، چون سیستم میکسر، بالمیل و بچینگ از دیگر موارد خریداری شده توسط شهرداری این شهر در دوره ششم شورا به منظور خدمات‌رسانی عمرانی بهتر به شهروندان بوده است.

دیگر خبرها

  • نیاز به ماشین‌آلات راهسازی برای بازگشایی راه‌های نیکشهر
  • بازگشایی محورهای مسدود شده بر اثر سیل در نقاط سیل زده کشور
  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن
  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • پلاک گذاری ۵۴۵ دستگاه تراکتور در محمودآباد
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • ۲۱ روستای چابهار در محاصره سیل و گرگروها