Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه‌ساز باسابقه تلویزیون این روزها مشغول تحقیق و نگارش فیلمنامه حضرت معصومه(س) است و یک سریال ۳۰قسمتی گاندو را در مرحله پیش‌تولید دارد که قرار است به‌زودی عوامل این کار امنیتی جلوی دوربین بروند.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، سریال‌هایش رنگ‌وبوی اجتماعی، دینی و حتی تاریخی دارند اما قصد دارد به‌تازگی کاری ضدجاسوسى بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مدیوم تلویزیون را می‌شناسد و می‌داند مخاطب امروز به چه جذابیت‌های تصویری برای رها شدن از فضاهای اینترنتی و ماهواره‌ای نیاز دارد. او با ساخت سریال‌هایی همچون «آنام»، «برادر»، «کیمیا»، «مادرانه»، «پول کثیف» و «جابربن حیان» این شناخت از مخاطب را ثابت کرده است. البته چند وقتی بود که از این کارگردان پرتحرک و باصلابت تلویزیون خبری نبود که متوجه شدیم در اواخر ماه مبارک رمضان تصادفی داشته که چند وقتی در بستر بیماری بوده است. به‌سراغ او رفتیم و درباره اینکه باید برای مخاطب امروز چگونه حسّ دلچسبی ایجاد کنیم، صحبت کردیم.

باید منابع محتوایی حضرت معصومه (س) تأمین شوند

جواد افشار کارگردان باسابقه تلویزیون درباره ساخت مجموعه حضرت معصومه(س) که در این خصوص با تولیت آستان هم دیداری داشته به خبرنگار فرهنگی تسنیم، گفت: مجموعه «حضرت معصومه(س)» یک سریال الف ویژه عظیم و سنگین است که قرار است زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) در آن روایت شود. مقدمات این سریال در حال آماده‌سازی است و اگر مراحل تحقیق و نگارش فیلمنامه به‌خوبی پیش رود پیش‌بینی ما این است تا یک سال دیگر به یک طرح منسجم و قابل قبول و واحد برسیم و منابع مالی هم تأمین شوند. البته در حال حاضر تأمین منابع محتوایی در حال شکل‌گیری است ولیکن بایستی در مرحله بعد برای تأمین منابع مالی هم اقداماتی صورت بگیرد که خوشبختانه اراده اصلی تولید آن وجود دارد.

«گاندو» ضدجاسوسی به‌زودی جلوی دوربین می‌رود

وی با اشاره به آغاز پیش‌تولید سریال تلویزیونی گاندو، تأکید کرد: مجموعه گاندو به‌نویسندگی آرش قادری و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی به‌زودی وارد مرحله پیش‌تولید می‌شود. گاندو در ٣� قسمت برای پخش در یکی از شبکه‌های سیما پس از انتخاب عوامل پشت‌دوربین و بازیگران تولید خواهد شد. داستان سریال تلویزیونی گاندو یک مجموعه ضدجاسوسى است و فیلمنامه این سریال براساس مستندات و وقایع تاریخی که در کشور رخ داده به‌نگارش درآمده است.

فیلمسازان باید با رشد مخاطب، جلو بروند

افشار در پاسخ به این سؤال که امروز مخاطب از خلأ وجود یک حس دلچسبی در وجوب برنامه‌ای و سریالی تلویزیون رنج می‌برد، افزود: کماکان اعتقاد دارم برخی از کارها این دلچسبی را به مخاطب القاء می‌کند اما این را باید باور کنیم که میزان توقع و انتظار مردم رو به رشد است و ما سریال‌سازان و فیلم‌سازان می‌بایست این رشد افکار عمومی را درنظر داشته باشیم و کارها به‌لحاظ سلیقه و ارتقاء سطح دانش و آگاهى مردم با رشد مخاطب رو به جلو باشد. شاید از این زاویه بتوان این موضوع را به‌چالش کشید و قابل نقد است. اما واقعیت این است که تلویزیون ما به هر حال در باورپذیری زندگی و روابط و مناسبات در سریال‌ها از یک خودسانسوری محسوس رنج می‌برد.

تلویزیون باید خودش را به مردم نزدیک‌تر کند

وی در ادامه اضافه کرد: این خودسانسوری‌ محسوس و محدود کردن بیش از اندازه موقعیت‌های سریال باعث می‌شود مردم ما فکر کنند تلویزیون از آن‌ها دور است. امروز در رسانه ملی ما در موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرم و ظاهر سریال‌سازی‌ها و نوع شخصیت‌پردازی کاراکترها هم با یک خودسانسوری بیش‌ازاندازه و ایجاد یک فاصله میان جامعه و آثاری که روی آنتن می‌رود، مواجه هستیم. تلویزیون می‌بایست با کم کردن سانسورها، یک مقدار خودش را به جامعه و مردم نزدیک کند.

شاید «آتامی» وجود داشته باشد!

کارگردان «کیمیا» در پاسخ به این سؤال که "شما در جایی گفته‌اید قصه «آنام» می‌تواند باز باشد"، اذعان کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که ما در درام پایان قصه‌مان را بسته‌ایم. اما اگر بخواهیم از زاویه دیگری به کار نگاه کنیم این قصه می‌تواند باز باشد. به‌دنبال «آنام2» نباشید اما ممکن است «آتام»ی وجود داشته باشد.

منبع: تسنیم

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟

به گزارش قدس آنلاین، پخش سریال‌های جدید تلویزیون با «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» از امشب کلید می‌خورد. این مجموعه که توسط کارگردان جوانی به نام «سجاد مهرگان» ساخته شده، با نقش‌آفرینی تماشایی «بهزاد خلج» در نقش آقای قاضی، بازخوردهای خوبی در فصل اول داشت و پس از تأخیری طولانی برای ساخت فصل دوم، از امشب به آنتن شبکه دو می‌رسد و پخش آن به صورت هفتگی و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها خواهد بود.
در این فصل، آقای قاضی به پرونده‌هایی پیچیده‌تر با موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت و وارد شعبه جدید ۱۲۱ می‌شود که با داستان‌هایی متفاوت به جنبه‌های دیگری از آموزه‌های حقوقی می‌پردازد.
با پایان فصل پنجم سریال تماشایی «نون خ»، یک درام معمایی امنیتی جایگزین این مجموعه کمدی در شبکه یک می‌شود. سریال «رخنه» تولید جدید مرکز سیمافیلم با محوریت هوافضا و با هدف نمایش توان علمی و دفاعی کشور، از شنبه شب هفته آینده راهی آنتن می‌شود. قصه این سریال ۳۰قسمتی درباره گروهی از دانشمندان کشورمان است که روی موشک‌های ماهواره‌بر و فضایی تحقیق می‌کنند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان مواجه می‌شوند. کارگردانی این مجموعه را علی غفاری و حمیدرضا لوافی بر عهده دارند. علی غفاری پیش از این «بچه مهندس» را ساخته بود و علاقه‌مندان به این سریال احتمالاً فضایی مشابه همان مجموعه را در «رخنه» تجربه خواهند کرد.

 یک کمدی در انتظار مخاطبان شبکه ۳
در میان سه شبکه اصلی که بار تولید سریال‌های تلویزیون را به دوش می‌کشند، شبکه سه همچنان مشغول پخش «هفت سراژدها» است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه نشد. این درام امنیتی پلیسی که ابوالقاسم طالبی، کارگردان فیلم «قلاده‌های طلا» سال‌ها درگیر ساخت آن بود، به عنوان سریال نوروزی امسال به آنتن رسید اما نتیجه آن چندان مطلوب ذائقه مخاطبان نبود و آمار مخاطبانش ۲۲درصد اعلام شد. پس از این سریال که به نظر می‌رسد پخش آن تا اواخر اردیبهشت ادامه یابد، یک مجموعه کمدی، اوقات فراغت شب‌های ماه پایانی بهار را برای مخاطبان شبکه سه پر می‌کند. 
سریالی که قرار بود در فهرست نوروزی این شبکه قرار گیرد، پس از سریال روی آنتن این شب‌ها، پخش می‌شود. «بدل» به کارگردانی علی مشهدی که در مراحل پایانی تدوین و صداگذاری است، جایگزین «هفت سر اژدها» خواهد بود. مسعودی که پیش از این سریال «نوروز رنگی» را برای شبکه پنج در نوروز سه سال پیش ساخته بود، قصه طنز دیگری را با بازیگران کمدی شناخته شده، در کنار چند بازیگر جدید دیگر روانه آنتن خواهد کرد. 

روی دور قصه‌های پلیسی
با قطعی شدن سریال‌های جایگزین مجموعه‌های نوروزی سه شبکه اصلی تلویزیون، چند سریال دیگر هم در حال تولید قرار دارند و یا مراحل نهایی را برای پخش طی می‌کنند. جواد افشار که با ساخت «گاندو» ید طولایی در تولید آثار معمایی و پلیسی پیدا کرده، «ناریا» را در دست ساخت دارد که عاشقانه‌ای با تم پلیسی است. قصه این سریال در ایران و خارج از کشور می‌گذرد و درباره یک دختر نخبه و دانشمند ایرانی است که در اوج شکوفایی علمی‌اش به‌دنبال اختراعی جدید می‌رود. در این میان، گروهی از تبهکاران و گانگسترهای داخلی و خارجی وارد ماجرا می‌شوند، اما قصه از آنجا جذاب می‌شود که در این مسیر، یکی از تبهکاران عاشق این دختر می‌شود.
احمد معظمی هم پس از «خانه امن» سراغ قصه پلیسی دیگری به نام «هشت پا» رفته است که این روزها در سکوت خبری، فیلم‌برداری می‌شود و احتمالاً در جدول پخش سریال‌های تابستانی تلویزیون قرار خواهد گرفت.

 بزم تابستانی جعبه جادو
از آنجا که موضوعات روز، جزو اولویت‌های مدیران تلویزیون برای سریال‌سازی قرار دارد، سریال «رویان» به کارگردانی داوود بیدل هم در دست ساخت است که با محوریت پژوهشگاه رویان به دستاوردهای علمی در این پژوهشگاه می‌پردازد. 
سروش محمدزاده هم تصویربرداری «غریبه» را با بازی پژمان بازغی و حمید گودرزی در ترکیه پیش می‌برد. داستان این سریال درباره یک جوان نخبه داروسازی است که در آستانه ازدواج، براساس شواهدی احساس می‌کند همسر مرحومش که سه سال پیش در دریا غرق شده، زنده است. مصطفی در جست‌وجوی این راز با داستان‌های عجیبی مواجه می‌شود.
با پایان فیلم‌برداری سریال «مهیار عیار» که مجموعه‌ای تاریخی درباره دوران صفویه است و کارگردانی آن را سیدجمال سیدحاتمی برعهده دارد، به نظر می‌رسد این مجموعه تاریخی ۳۰قسمتی جزو آثار در اولویت پخش شبکه دو باشد. این سریال هم قرار بود در فهرست نوروزی این شبکه جا بگیرد
 اما این اتفاق نیفتاد. 
در میان سریال‌های جدید تلویزیون که سهم کمدی‌ها نسبتاً کم است، فصل دوم مجموعه طنز ۹۰ شبی «چرخ‌ گردون» به کارگردانی جواد مزدآبادی با نقش‌آفرینی حمید لولایی در دست تولید قرار داد.
سریال‌های دیگری همچون «مادر سوجان» که قصه چند نسل را در خطه گیلان در ۶۰ قسمت روایت می‌کند، سریال «طوبی» که سعید سلطانی، کارگردان «ستایش» آن را در شهرک غزالی جلو دوربین برده و مضمون آن با پیاده‌روی اربعین پیوند می‌خورد، «فراری» که در دو فصل ساخته شده و کارگردان جوان آن «امیر داسارگر» از فیلمسازان جشنواره عمار، نگاهی آزاد به زندگی یکی از شهدای مدافع حرم دارد یا «جان برادر» با موضوع شکل‌گیری گردان زرهی ۷۷ خراسان که قصه آن را پرویز شیخ‌طادی با بازی آرش مجیدی جلو دوربین برده است، از سریال‌های تابستان امسال تلویزیون خواهند بود.

زهره کهندل

دیگر خبرها

  • وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
  • (عکس) استایل جالب بازیگر زن سریال «گاندو» در ترکیه
  • سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • ۱۳ میلیون دلار برای القای تاریخچه ترور و کشتار به ایران و مذهب شیعه | جعل تاریخ در سریال حشاشین
  • آقای سعید آقاخانی، ما تحمل می‌کنیم، اما دل خودتان نسوخت؟
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • کاش تلویزیون، این مدلی نبود
  • ببینید | سکانس جنجالی سرو مشروبات الکی در سریال خبرساز تلویزیون!