Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@04:30:30 GMT

نجات جنگل‌های کلاله از دست آتش با بالگرد + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۶۴۲۴۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، حمیدی افزود: این فروند بالگرد عصر امروز وارد منطقه شد و یک فروند دیگر نیز صبح فردا در اختیار  گروه اطفای آتش قرار می گیرد.

حمیدی افزود: اکنون آتش مهار شده اما به دلیل گرمای هوا و وزش بادهای موسمی امکان سرایت آتش به مناطق دیگر نیز وجود دارد.

او گفت: کمبودی از نظر تجهیزات و امکانات وجود ندارد ، با این‌حال درصدد هستیم از ارتش برای اطفاء حریق کمک بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کلاله افزود: براساس برآوردهای اولیه بیش از 70هکتار از اراضی جنگل‌های سوزنی برگ منطقه پیشکمر شهرستان کلاله در آتش سوخت.

او گفت: بر اساس بررسی های اولیه آتش زدن کاه و کلش در مزارع و ناتوانی در خاموش کردن آن به علت وزش باد سبب سرایت آتش به جنگل های منطقه پیشکمر کلاله شد.

حمیدی افزود: از دقایق اولیه وقوع آتش سوزی نیروهای مردمی همراه با ماموران منابع طبیعی با همه امکانات و تجهیزات برای اطفاء حریق دست به کار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پیشکمر کلاله فرماندار کلاله آتش زدن کاه مزارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«درکش و هاور» سرزمین جنگل‌های سبز بلوط در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی روستای درکش یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق در خراسان شمالی است. این روستا با داشتن جنگل‌های متعدد از جمله یگانه جنگل بلوط شرق ایران، کوه‌ها، دره‌ها و چشمه‌ها، مناظری دارد که هر جای دیگری آن‌ها را نخواهید دید.

کافی است به روستا درکش شوید، مناظر سرسبز را ببینید، بوی نان سنتی فتیر مسکه به مشامتان بخورد و مرال‌های نادر و زیبا را ببینید تا عاشق این منطقه می‌شوید.

روستای درکش در ۳۰ کیلومتری شهر آشخانه و ۷۰ کیلومتری بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد. این منطقه با طبیعتی جنگلی و کوهستانی، چشمه‌سارها و آبشارها از جمله غنی‌ترین و تنها ذخیره‌گاه جنگل‌های بلوط شرق کشور است.

درکش با وجود داشتن باغ‌های میوه، انواع گیاهان دارویی، حیات وحش کم‌نظیر، تپه‌های باستانی و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا، یکی از مناطق گردشگری بکر منطقه است. علاوه‌ بر این، فرهنگ و زندگی مردم منطقه، شما را جذب خود می‌کند.

شاید بخواهید با عجله بار خود را برای سفر ببندید؛ اما پیش از این کار، بهتر است بیشتر با این روستا آشنا شوید. زیباترین دیدنی‌ها، مسیر دسترسی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، و طبیعت منطقه بخشی از اطلاعاتی است که باید پیش از سفر بدانید. این مطلب را تا پایان بخوانید تا سفر خاطره‌انگیز و لذت‌بخشی را برنامه‌ریزی کنید.

درکش در منطقه‌ای کوهستانی و در میان دره‌ای عمیق قرار گرفته و رودخانه درکش (زوهاور) از میان آن می گذرد و در جنوب این روستا کوه آلاداغ با ارتفاع ۲۴۵۵ متر قرار گرفته است. این روستا ۲۰۰ خانوار ساکن دارد و مردم آن  به زبان کُردی کرمانجی سخن می‌گویند.

تعداد جاهای دیدنی درکش زیاد است و هیچ‌وقت در این روستا، حوصله‌تان سر نخواهد رفت.

علاقه‌مندان به جنگل‌نوردی می‌توانند از جنگل‌های متعدد این منطقه مانند جنگل زو، جنگل هیرکانی، جنگل هاورگوزنگ و جنگل‌های بلوط لذت ببرند. وسعت این جنگل‌ها به ۲۰۰ هزار هکتار می‌رسد.

گردشگران کوه‌نورد نیز می‌توانند سراغ ارتفاعات رنگارنگ آلاداغ بروند. بی‌شک کوه‌نوردی در این کوه‌های هفت‌رنگ را هر جایی نمی‌توانید تجربه کنید. بخش زیادی از این کوه‌ها از درختان مرتفع و سرسبز پوشیده شده است. ارتفاع برخی از قله‌های این رشته‌کوه به ۲۸۰۰ متر از سطح دریا می‌رسد.

تنگه هاور یکی دیگر از محبوب‌ترین دیدنی‌های این منطقه است. این دره، مکان مناسبی برای پیاده‌روی، عکاسی و گشت‌وگذار در طبیعت است. صعود به تنگه درکش و هاور یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ها در سفر خواهد بود و پس پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید.

درکش در بهار و تابستان زیباترین رنگ‌ها را به خود می‌گیرد. در این فصل‌ها، باغ‌های میوه و گیاهان دارویی به اوج شکوفایی خود می‌رسند و حیات وحش منطقه بیشترین فعالیت خود را به‌نمایش می‌گذارد. همچنین کشتی با چوخه جزو ورزش‌های محلی درکش است که می‌توانید در فصل بهار به تماشای این ورزش بپردازید.

روستای درکش با ۳۸۰ گونه گیاه دارویی شناخته‌شده که ۷۹ گونه آن از ازشمندترین گیاهان دارویی‌اند، این منطقه را تبدیل به یک داروخانه طبیعی کرده است. البته تنها جنگل بلوط باقی‌مانده در منطقه شرق کشور در این منطقه قرار دارد.

حیات وحش بی‌نظیر منطقه درکش در ارتفاعات و در دل جنگل‌های بلوط منطقه شامل قوچ، میش، گرگ، پلنگ، خرس، خوک و پرندگانی مانند عقاب، شاهین، کرکس، کبک و البته این منطقه زیستگاه مرال (گوزن قرمز) است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نجات ۷ تن از آتش‌سوزی ساختمانی در خیابان ولیعصر
  • اعزام بالگرد اورژانس هوایی داورزن برای نجات جان ۲ مصدوم
  • ببینید | لحظه زیبای نجات دوقلوهای ۶ ماهه و پسر ۴ ساله
  • نجات جان ۷ نفر در پی حریق در یک ساختمان مسکونی در خیابان ولیعصر
  • حریق در میدان ولیعصر؛ نجات دوقلوهای ۶ ماهه از آتش
  • حریق در میدان ولیعصر/ نجات دوقلوهای ۶ ماهه از آتش
  • شکار بالگرد اوکراینی بر فراز بلگورود
  • بندر گناوه‌ همچنان بدون پایگاه امداد دریایی
  • «درکش و هاور» سرزمین جنگل‌های سبز بلوط در خراسان شمالی
  • بهترین مناطق خرید ملک در مازندران برای افزایش سود خالص سرمایه اولیه