Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: با وجود کاهش ۴۰ درصدی تولید مسکن به دلیل صحیح نبودن الگوی ساخت و ساز، تعداد خانه‌های خالی همچنان روند صعودی دارد و پرداخت مالیات برای مالکان این واحد‌ها نمی‌تواند اهرم تنبیهی باشد بنابراین ما باید الگوی ساخت و ساز کشور را اصلاح کنیم. حسام عقبایی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در خصوص میزان واحدهی خالی از سکنه درشهری بزرگ بیان کرد: سالانه ۶۰۰ هزار خانه خالی در بازار مسکن وجود دارد که ۴۰۰ هزار خانه خالی در خارج از شهر‌ها قرار دارد که قابل سکونت نیست و باقی این آمار نیز مربوط به واحد‌های لوکس و لاکچری در شمال شهر‌هاست که عرضه این واحد‌ها تاثیر چندانی در بازار مسکن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته تعداد خانه‌های خالی علی‌رغم کاهش تولید مسکن، افزایش یافته است گفت: با وجود کاهش ۴۰ درصدی تولید مسکن به دلیل صحیح نبودن الگوی ساخت و ساز، تعداد خانه‌های خالی همچنان روند صعودی دارد.
نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران یادآور شد: عرضه واحد‌های خارج از شهر‌ها و دریافت مالیات از مالکان آن‌ها نمی‌تواند بازار ملتهب اجاره را کنترل کند.
عقبایی با اشاره به عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار مسکن تصریح کرد: عرضه واحد‌های مسکن مهر یا لاکچری هیچ تناسبی در عرضه و تقاضا ایجاد نمی‌کند. ما باید در مسیر صحیح و علمی آمایش سرزمینی قدم برداریم تا بتوانیم با دریافت مالیات از خانه‌های موجود در مرکز شهر بازار مسکن را به رونق برسانیم.
وی با اشاره به اینکه میزان ساخت و ساز‌ها منطبق بر نیاز‌های کشور نیست، اظهار کرد: شاهد ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده، غیرقابل سکونت و بافت‌های شمالی ساخت خانه‌های لوکس همراه با ساز‌های مدرن و لاکچری هستیم که هیچ تاثیری برای اقشار متوسط جامعه ندارد.
نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در انتها خاطر نشان کرد: پرداخت مالیات برای مالکان این واحد‌ها نمی‌تواند اهرم تنبیهی باشد بنابراین ما باید الگوی ساخت و ساز کشور را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرداخت مالیات خانه های لوکس بازار سرمایه الگوی ساخت و ساز اقشار متوسط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور

به گزارش قدس آنلاین، «ارسلان مالکی» با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می گیرد.

مالکی همچنین برای تامین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استانها نیز اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن