Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@17:14:21 GMT

آمازون داروخانه آنلاین می‌زند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۶۵۵۰۱

آمازون داروخانه آنلاین می‌زند

کمپانی آمازون با خرید داروخانه‌های آنلاین، بیشتر روی صنعت بهداشت و سلامت تمرکز می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از Futurism، روز پنجشنبه آمازون اعلام کرد که «پیل پک»، یک داروخانه آنلاین، را به ارزش یک میلیارد دلار خریداری کرده است. این خبر باعث نوساناتی در صنعت 560 میلیارد دلاری داروهای تجویزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم شرکت‌های تولید داروی دولتی آمریکا مانند «وال گرین»، «رایت اید» و «CVS» از این صنعت به ترتیب 9/4، 13 و 9/2 درصد است.

پیل پک از روش منحصربه‌فردی در تحویل دارو استفاده می‌کند. پیل پک هیچ فروشگاه فیزیکی ندارد و برخلاف کمپانی‌های دیگر، داروها را از طریق پست برای کاربر ارسال می‌کند. همچنین این کمپانی به جای استفاده از بطری قرص، داروها را با توجه به دوز مصرفی آنها بسته‌بندی می‌کند.

برای مثال، فردی باید هر روز صبح سه قرص متفاوت و هر شب دو قرص مختلف بخورد. پیل پک داروهای ماهیانه این فرد را در 60 بسته کوچک ارسال می‌کند. نیمی از آنها شامل سه قرص صبح و نیم دیگر شامل دو قرص شب می‌شوند. هر بسته نیز حاوی یک برچسب اطلاعاتی است که دارو را توصیف می‌کند.

این سرویس برای افرادی که در طول روز قرص‌های مختلفی را مصرف می‌کنند، بسیار مناسب است. پیل پک در حال حاضر هزار کارمند دارد اما با روی کار آمدن آمازون می‌تواند در سطح گسترده‌تری فعالیت کند.

پیل پک مجوز ارسال دارو به 50 ایالت آمریکا را دارد که این امر برای آمازون بسیار مهم است.

مترجم: هانا حیدری

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر سبزعلیپور، مدیر داروی معاونت غذاودارو دانشگاه در حاشیه بازدید از داروخانه‌های سطح شهرستان پارس آباد گفت: در این بازدیدها، مقادیر قابل توجهی داروی قاچاق و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد که پرونده تخلفات این داروخانه‌ها جهت رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارسال می‌شود.
وی با تاکید بر حضور فعال مسئول فنی در داروخانه‌ها و اطلاع رسانی‌های مکرر نسبت به اصالت سنجی دارو‌ها و فرآورده‌های سلامت محور در سامانه TTAC اظهارداشت: در صورت مغایرت اطلاعات سامانه TTAC و موجودی فیزیکی داروخانه، ضمن قطع سهمیه، موضوع در کمیسیون قانونی ماده ۲۰ دانشگاه مطرح خواهد شد.
مدیر داروی معاونت غذاودارو دانشگاه بیان داشت: انبار دارویی داروخانه‌ها بایستی طبق آیین نامه و ضوابط به معاونت غذا و دارو معرفی و تاییدیه‌های لازم از سوی موسس اخذ شود.
رعایت اصول علمی و فنی در ساخت دارو‌های ترکیبی و همچنین ارجاع بیمار به پزشک مربوطه از دیگر موضوعات مورد تاکید مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بود.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • فروش اینترنتی دارو
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو