Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:35:25 GMT

حدنگاری در 50هزار هکتار اراضی گلستان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۶۶۰۷۳

حدنگاری در 50هزار هکتار اراضی گلستان اجرا می شود

حسن خسروی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: پارسال هم 54 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با هزینه کرد 20 میلیارد ریال اعتبار ملی زیر پوشش طرح حد نگاری رفت.
وی به اهداف اجرای طرح حد نگاری (کاداست) در پوشش اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: سیاست گذاری در بخش کشاورزی از جمله افزایش کارآیی، ارتقای کیفیت عملیات اجرایی طرح های عمرانی، تدوین الگوی کشت و آسان سازی تولید کشاورزی، رفع تداخلات اراضی، صدور سند برای اراضی، مدیریت آب و خاک و کاهش اختلافات ملکی از مزیت‌های این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خسروی با بیان اینکه اجرای کاداستر در 620 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان باید اجرا شود، اضافه کرد: در اجرای این طرح از اهداف برنامه پنجم توسعه همه جانبه عقب هستیم و ظرف چهار سال آتی باید با کمک گرفتن از اعتبارات استانی و ملی به پایان برسد.
به گفته وی؛ با روندی که اکنون طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان اجرا می شود به 12 سال زمان نیاز داریم تا به طور کامل اجرایی شود.
وی خواستار همراهی بیش از گذشته مسوولان دستگاه های استان در لحاظ اعتباراستانی به منظور شتاب گرفتن اجرای طرح در اراضی کشاورزی شد.
مدیر کل امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گلستان خسروی گفت: اراضی کشاورزی استان دارای 258 پلاک بوده که در زمان اصلاحات اراضی اجرا شده ،اما حدود و ثغور آن ناقص و موجب اختلاف میان کشاورزان استان است.
وی همچنین از کشاورزان خواست که هنگام مراجعه کارشناسان اجرای طرح حد نگار برای دریافت اطلاعات از آخرین وضعیت زمین زراعی؛ آمار صحیح ارائه نمایند.
خسروی با بیان اینکه این طرح ارتباطی به حذف یا برقراری یارانه خانواده ها ندارد، افزود: متاسفانه برخی شایعه می کنند که جمع آوری اطلاعات از وضعیت زمین کشاورزی به منظور حذف یارانه خانواده ها بوده که این مساله صحت ندارد.
استان گلستان یکی از قطب های کشاورزی کشور با فعالیت 240 هزار خانوار در این حوزه به شمار می رود، سالانه بیش از 92 نوع گیاه زراعی و باغی در این خطه تولید می شود که بیشترین آن به گندم اختصاص دارد که از لحاظ کیفیت نیز زبانزد است.
طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان؛ گندم، دانه های روغنی، کلزا، سویا، آفتابگردان، پنبه، توتون، پیله تر ابریشم، زیتون از جمله محصولات شاخص و دارای رتبه در کشور است.
ارزش تولیدات زراعی، باغی، دامی و شیلات استان در سال زراعی 95- 94 افزون بر 68 هزار میلیارد ریال بود.
گلستان واقع در شمال کشور با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر620 هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، افزون بر 120 کیلومتر ساحل دارد.
در این استان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در 30 نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا مستقرند که اقتصاد آنها بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است.
6204/1648
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان گلستان بخش کشاورزی جمهوری اسلامی زمین کشاورزی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پارسال با ورود دستگاه قضایی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی رفع تصرف شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بیش از ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در هزار و ۱۳۷ فقره به مساحت بیش از هزار و ۲۴۷ هکتار بود.

عتباتی همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی طی پارسال نیز پرداخت و افزود: دستگاه قضایی استان پارسال به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲ هزار و ۶۸۶ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی کرد.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار به تعداد هزار و ۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی جلوگیری کرد.

عتباتی همچنین با اشاره به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی گفت: پارسال بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان رفع تصرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ