Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:26:40 GMT

وجود ۱۸۰ هزار نجات غریق در کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۶۶۲۳۱

وجود ۱۸۰ هزار نجات غریق در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نوری، رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در مجمع انتخابات هیئت نجات غریق و غواصی استان همدان با بیان اینکه۱۸۰ هزار نجات غریق در کشور وجود دارد گفت: در چشم انداز فدراسیون باید یک درصد از جمعیت کشور با فنون نجات غریق آشنا شوند.

وی با اشاره به تقویم ورزشی ومسابقات برون مرزی و بین المللی این فدراسیون گفت: برای نخستن بار ۲۴ تیرماه ۲ نفر از تیم ملی به مسابقات جهانی غواصی در کشور صربستان اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری با اشاره به ضرورت بروز رسانی و بازآموزی مدرسان آب درمانی گفت: آئین نامه آن نوشته شده و دوره های آن از ۸ ساعت به ۳۲ ساعت افزایش یافته است.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی افزود: در این زمینه کشور به ۶ منطقه تقسیم شده و از هر منطقه ۸ نفر از بهترین مدرسان به تهران دعوت می شوند و دوره بازآموزی مدرسان آب درمانی از هفته آینده آغاز می شود .

نوری با اشاره به فصل تابستان و ضرورت نظارت بر مکان های شنای مردم از اجرای طرح ساماندهی و شناسایی منجیان داوطلب خبر داد وگفت: مناطق پرخطر برای شنا شناسایی می شود و درکنار این مکانها استخرهای طبیعی ایجاد و منجیان داوطلب در استخرهای طبیعی بکارگیری می شود.

وی درباره نحوه بکارگیری منجیان داوطلب گفت: پس از ایجاد سامانه فراخوان داده می شود وعلاقمندان می توانند در این سامانه برای منجی داوطلب ثبت نام کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان هم در این نشست با بیان اینکه با مشارکت بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی زیرساخت های ورزش های آبی استان به صورت مناسب فراهم شده است گفت: هم اکنون ۱۵۰۰ منجی غریق ۱ و۲ در استان وجود دارد و با راه اندازی مدارس نجات غریق ۵۰۰ نوجوان بین ۱۲ تا ۱۱۶ سال در این مدارس آموزش می بینند.

منعم با بیان اینکه ۲۶ درصد جمعیت استان در زمینه های ورزشی فعالیت می کنند خاطرنشان کرد: در عرصه کسب عنوانهای فراملی و بین المللی رشد ۱۲۰ درصدی و در زمینه کسب سهمیه المپیک بازیهای آسیایی با ۱۹ سهمیه رشد ۳۰۰ درصدی داشتیم.

گفتنی است در این نشست، اعضای مجمع انتخابات هیئت نجات غریق و غواصی استان با رای حداکثری آقای سوریان را برای ۴ سال دیگر به عنوان رییس این هیئت انتخاب کرد.

انتهای پیام/ د

معارفه رییس هیئت نجات غریق و غواصی همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان غواصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود. - اخبار سیاسی -

الهام آزاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره بحث افزایش تعطیلات آخر هفته و تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، اظهار کرد: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود.

وی با اشاره به مزایای تعطیلی روزهای شنبه، گفت: به نظر می‌رسد تعطیلی شنبه‌ها گام بلندی با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور باشد و به نوعی ما را به بازار‌های جهانی می‌رساند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد روزهای تعطیل در کشور، گفت: در کشور ما (با احتساب 26 روز تعطیل رسمی و 52 روز تعطیل روز جمعه) تعداد تعطیلات سالانه 104 روز است که نسبت به متوسط جهانی پایین‌تر است؛ لذا اگر تعداد تعطیلات آخر هفته در ایران 2 روز باشد، میزان تعطیلات سالانه، 125 روز می‌شود که با متوسط جهانی هم همخوانی دارد.

آزاد بیان کرد: اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این موضوع، مراودات مالی و اقتصادی ایران با دنیا را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد چرا که تنها 3 روز در هفته فرصت باقی می‌ماند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • غرق شدن جوان ٣۰ ساله دزفولی در رودخانه دز
  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • عقب ماندگی بزرگ در هیات موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • شهرستان تکاب میزبان اولین اردوی ۴ روزه آماده سازی تیم نجات غریق آقایان