Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@18:47:29 GMT

خروج آب خرمشهر از بحران شوری

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۶۶۵۲۹

خروج آب خرمشهر از بحران شوری

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ شامگاه گذشته  فرماندار خرمشهر اعلام کرد آب‌شور خرمشهر شیرین شد .

مدیر اداره آبفا خرمشهر هم در تأیید این خبر گفت: شوری آب  نسبت به 24 ساعت گذشته مطلوب‌تر شده و در تصفیه‌خانه به 2800 میکرو موس رسیده است و این یعنی آب خرمشهر به‌صورت کامل از بحران شوری خارج‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامری  نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت:پیشروی آب دریا از خلیج‌فارس به رودخانه اروند و کارون و برداشت بی‌رویه طرح‌های توسعه نیشکر از آب رودخانه کارون در مسیر اهواز به خرمشهر باعث شده بود شوری آب در این دو شهر در برخی نقاط به 16 هزار میکرو موس بر سانتی متر مربع برسد.

تسریع در اجرای پروژه الغدیر برای رسیدن آب شیرین به این دو شهر،آبرسانی با  تانکر سیار و کاهش سهم آب طرح‌های توسعه نیشکر برای کمک به افزایش کیفیت آب خرمشهر و آبادان از اقداماتی بود که این روزها توسط مسئولین امر صورت گرفت.

  شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده  مبنی بر آب استان خوزستان به مدت 62 ساعت قطع خواهد شد که بلافاصله روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان و روابط عمومی آبفا خرمشهر این خبر را کذب محض خواندند.

انتهای پیام/ د

شوری آب در خرمشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب شوری آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ

رئیس حوضه‌آبریز کارون بزرگ بر لزوم استفاده از روش‌های جدید از جمله تصاویر ماهواره‌ای در تدقیق مؤلفه‌های بیلان این حوضه آبریز تأکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فراز ،رئیس حوضه‌آبریز کارون بزرگ شرکت مدیریت منابع آب ایران در  هشتمین جلسه راهبری پروژه به‌هنگام‌سازی بیلان منابع آب حوضه آبریز کارون بزرگ که به منظور نهایی کردن نتایج بیلان منابع آب محدوده‌های مطالعاتی تشکیل شد،‌ با اشاره به لزوم توجه به نقش و جایگاه بیلان منابع آب در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری برای آینده این حوضه آبریز اظهار داشت: در ارائه نتایج محاسبات بیلان، علاوه بر دستورالعمل موجود، باید از روش‌های جدید از جمله تصاویر ماهواره‌ای نیز در تدقیق مؤلفه‌های بیلان بهره‌مند شد. 

وی افزود: دلیلی ندارد که حتماً خطای معادله بیلان محدوده‌های مطالعاتی با اعمال ضرایبی صفر شود؛ بلکه باید با تدقیق اجزاء و مؤلفه‌های بیلان، میزان خطا در هر محدوده مطالعاتی نمایان شود؛ در این صورت است که می‌توان برنامه‌ریزی و تصمیمات مناسب‌تری برای حوضه آبریز اتخاذ کرد. 

رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ تصریح کرد:‌ برای تهیه گزارش بیلان فعلی باید سه سناریو تعریف شود و علاوه بر پوشش محاسبات بیلان با دستورالعمل‌های موجود، نسبت به تدقیق، تبخیر و تعرق واقعی محدوده‌های مطالعاتی بر اساس چند روش معتبر و شناخته شده و نیز تدقیق مصارف آب بر اساس نقشه‌های کاربری اراضی و الگوی کشت مؤسسه تحقیقات آب (استخراج شده از تصاویر ماهواره‌ای) اقدام لازم به‌عمل آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله
  • ببینید | خون‌شوری از کوچه‌ها
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان