Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی امتداد نیوز، طی ۹ ماه گذشته، در سکوت مطلق مسئولان محیط زیست گلستان، گونه‌های ارزشمند حیات وحش در این استان به وحشیانه‌ترین شکل ممکن قتل عام شده‌اند. مجموعه تصاویر هولناکی که از لاشه‌ خونین گونه‌های ارزشمند و در خطر انقراضی چون خرس، مرال و قوچ در اختیار تسنیم قرار گرفته توسط محیط‌بانان و فعالان محیط زیست گلستان جمع‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنایات که اغلب در منطقه حفاظت ‌شده جهان‌نما و برخی در پارک ملی گلستان رخ داده حکایت از سوء مدیریت و یا به عبارتی فقدان مدیریت مناطق چهارگانه محیط زیست در استان گلستان دارد. تصاویری که پیشتر به امید تغییر رویه در مدیریت این مناطق ارزشمند، از سوی محیط‌بانان و فعالان محیط زیست در اختیار مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان قرار گرفته اما بی‌توجهی این مقامات مسئول نسبت به وقوع این تخلفات کم‌سابقه، چاره‌ای به جز انتشار این تصاویر دلخراش برای محیط‌بانان و فعالان محیط زیست به جا نگذاشته.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران