Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم افتتاحیه پنجمین المپیاد ورزشی بازنشستگان شهرداری تهران با حضور ۶ هزار بازنشسته در سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، مراسم افتتاحیه پنجمین المپیاد ورزشی بازنشستگان شهرداری تهران با حضور 6 هزار بازنشسته در سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار شد.در این المپیاد ورزشی ۴ هزار و ۴۷۱ نفر رشته در  14 رشته ورزشی  بایکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این افتتاحیه قرار بود شهردار تهران حضور یابد، به گفته ی مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، به دلیل ضرورت حضوراو در هیات دولت نتوانست در افتتاحیه این مراسم باشد.

 

در این مراسم؛ مهدی قاسمی بیان کرد:هراقدامی که در این شهرصورت گرفته است، یادگاری‌هایی از زحمت‌کشان شهرداری است. مدیریت شهری بار سنگین نگهداری یادگاری ها و خاطرات تک تک زحمتکشان شهرداری را به عهده دارد.

 

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران بیان کرد: زحماتی که بازنشستگان شهرداری برای شهروندان و شهرداری کشیده اند فراموش نخواهد شد. باید سلامت و شادابی بازنشستگان را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

 

وی تصریح کرد: طرح پایش سلامت ابزاری بازنشستگان با کمک شهر سالم پیگیری می شود که در این طرح تست های کلینیکی از بازنشستگان گرفته می شود.

 

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران گفت: مجتمع پیشگیری و غربالگری سرطان ویژه بازنشستگان شهرداری احداث خواهد شد. امیدوارم این طرح تا پایان سال اجرایی شود. اگر ظرفیت این مجتمع اجازه داد شهروندان دیگر هم امکان استفاده از آن را خواهند داشت.همچنین آئین نامه بهداشت بازنشستگان و کارکنان هم  تدوین خواهد شد.

 

وی بیان کرد: طرح بانک خدمت بازنشستگان نیز را تدوین خواهیم کرد که در این طرح به بازنشستگان خدمات مورد نیاز ارایه می شود.

 

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران گفت: یک هزار و ۹۳۵ نفر در پنجمین المپیاد ورزشی بازنشستگان شهرداری تهران شرکت کرده اند. ازاین تعداد هزار و ۳۴۲ نفر مرد و ۵۹۳ زن هستند. همچنین از این میان هزار و ۵۷۷ نفر بازنشسته، ۲۶ نفر موظف و ۳۰۲ نفر همسر بازنشسته هستند.

 

وی افزود: برخی از شرکت کنندگان در چند رشته ورزشی ثبت نام کرده اند که در مجموع  در این المپیاد ۴ هزار و ۴۷۱ نفر رشته حضور دارند.

 

باید دو مصوب شهر دوستدار سالمند و شهر دوستدار کودک فعال شوند

 

در ادامه این مراسم ولی الله شجاع پوریان، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران گفت: شهردار تهران مجبور شد تا برای حفظ منافع شهر در هیات دولت حضور یابد و نتوانست در این مراسم شرکت کند اما پیامی برای این مراسم ارسال کرده است.

 

وی افزود: در آموزه های دینی و ادبیات کهن ما ایرانیان تاکید بر تکریم سالمندان و بزرگان بسیار آمده است.

 

شجاع پوریان تصریح کرد: در جامعه ایرانی، سالمندان نقش داور را در زندگی ها ایفا می کنند و  در حل و فصل مشکلات خانوادگی تاثیرمثبت دارند، هر چند به دلیل ترویج باورهای غربی این نگاه کمرنگ تر از گذشته شده است.

 

وی تاکید کرد: باید در سطح ملی مدل سالخوردگی گوشه گیر و منفعل را به مدل سالخورده فعال وپویا تغییر دهیم که همین موضوع موجب توسعه جامعه می شود.

 

معاون شهردار تهران تاکید کرد: باید دو مصوبه شهر دوستدار سالمند و شهر دوستدار کودک را فعال کنیم تا بتوانیم به این دو قشر موثر خدمات لازم را ارایه دهیم.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران پیام شهردار تهران را به پنجمین المپیاد ورزشی بازنشستگان شهرداری تهران قرائت کرد.

گام های موثردر تامین معیشت بازنشستگان شهرداری برداشته شود

 

در متن پیام محمدعلی افشانی به این المپیاد آمده است «اکنون که به لطف الهی شاهد آغاز پنجمین المپیاد ورزشی بازنشستگان شهرداری تهران به عنوان یکی از مهمترین و ارزشمندترین رویدادهای ورزشی برای کارکنان سابق و بازنشستگان معزز شهرداری تهران هستیم فرصتی ارزشمند حاصل شد تا در عمل نشان دهیم بازنشستگی پایان راه نیست بلکه تولد دیگری است. بازنشستگی انزوا و گوشه گیری نیست بلکه فصل نوینی از زندگی پس از ۳۰ سال خدمت صادقانه است.

بازنشستگی یعنی فرایند سازگاری با شرایط تازه اجتماعی و فرهنگی است و در حقیقت قبول نقش اجتماعی جدید برای بازنشستگان عنوان شهروندان خبره و ارشد شهر است. و قطعا از اهداف راهبردی این المپیاد ورزشی ایجاد فرهنگ سلامتی، افزایش نشاط و شادی، احیای مشارکت اجتماعی و ارتباطات فردی و گروهی با پیشگیری از ابتلا به بیماری ها است. لذا از آنجا که امر مهم ورزش نقش مثبتی در ارتقای کیفی زندگی بازنشستگان ایفا می کند و به تبع افزایش اعتماد به نفس و روابط اجتماعی می شود و بازنشستگان بایستی فرصتی برای تغییر سبک زندگی و ایجاد سلامت جسم، روح و روان در این رویداد ورزشی را مغتنم بشمارند ونهایت بهره راببرند.

همگی غایت هایی این امر مهم و استراتژیک یعنی حرکت در مسیر سلامت جامعه بازنشستگان شهرداری تهران را شاهد باشیم. در پایان از متولیان این رویداد ارزشمند ورزشی و حضور پرشور بازنشستگان معزز شهرداری تهران که موجب ارتقاء سطح کیفی و کمی این دوره به نسبت به ادوار سابق المپیاد ورزشی شده است کمال تشکر و قدردانی را دارم و از سازمان بازنشستگی شهرداری تهران انتظار می رود با هماهنگی سایر دستگاه های ذیربط گام های موثری را با برنامه ریزی مدون و کارشناسی شده برای تامین معیشت و غنی سازی دوران طلایی بازنشستگان شهرداری بردارد.»

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن های دهه کرامت دهه کرامت اوقات فراغت اقتصاد ایران مجلس ارزانی فقر جام جهانی روسیه المپیاد ورزشی شهرداری تهران بازنشسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳

در حالی شورای شهر تهران در راستای استفاده حداکثری شهروندان از اماکن ورزشی شهرداری ، نرخ بلیط این مراکز برای سال ۱۴۰۳ مطابق تعرفه وزارت ورزش برای سال جاری در نظر گرفته است که تعرفه برخی از امکان بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اعضای شورای شهر تهران در تاریخ هشتم اسفندماه سال 1402 ، بهای خدمات استفاده از مراکز ورزشی شهرداری تهران را به تصویب رساندند که در راستای حمایت از استفاده حداکثری شهروندان از این اماکن، نرخ بلیط این مراکز برای سال 1403 مطابق تعرفه وزارت ورزش برای سال جاری (1402) در نظر گرفته شد.

اما حالا با گذشت بیش از یک‌ماه از سال 1403 ، بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم حکایت از آن دارد که تعرفه امکان ورزشی شهرداری تهران در برخی از مناطق تهران بیش از 100 درصد افزایش پیدا کرده است و در این بخش مسئولان شهرداری تهران در بخش ورزش پاسخگویی مناسبی را نسبت به این ارقام ندارند.

شهرداری تهران بهره‌برداری از اماکن ورزشی را به بخش‌های دیگر واگذار کند

نصب تعرفه در مجموعه‌های ورزشی شهرداری

زهرا شمس احسان؛ رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، خواستار نصب تعرفه‌های ورزشی در تمامی مجموعه‌های ورزشی شهرداری شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی با ورزشکاران در مناطق مختلف شهر تهران، گفت: در این جلسات مشکلات و مسائل ورزشکاران بررسی و در قالب مصوبات پیگیری می‌شود.

رئیس کمیته ورزش شورا از اجرای برنامه حمایت از ورزش‌های قهرمانی و باستانی در برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، در حالی شورای شهر تهران تاکید بر نصب تعرفه در مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران تاکید کرده است که در برخی از امکان این تعرفه‌ها نصب نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران+ فیلم
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳