Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه صهیونیستی «آروتز شوا»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نظر دارد کشورهای عضو گروه ویزگراد شامل لهستان، جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان، را متقاعد کند سفارتخانه های خود از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کنند.

گفته می شود لهستان یکی از مخالفان اصلی طرح انتقال سفارتخانه ها به قدس اشغالی بود این در حالی است که نتانیاهو در نظر دارد پس از لغو قانونی علیه افسانه هولوکاست در کشورهای عضو ویزگراد، آنها را برای انتقال سفارتخانه هایشان از تل آویو به قدس اشغالی مجاب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های صهیونیستی روز گذشته گزارش دادند نتانیاهو ضمن دعوت رسمی از «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان برای سفر به سرزمین های اشغالی در نظر دارد موضوع انتقال سفارتخانه این کشور به قدس اشغالی را مطرح و اجرایی کند.

کشورهای عضو گروه ویزگراد قرار بود تابستان سال جاری نشستی چهارجانبه برگزاری و ضمن بررسی مسائل مختلف، در خصوص انتقال سفارت به قدس اشغالی تبادل نظر کنند. با این حال، تاریخ مشخصی برای این نشست تعیین نشده است.

ماه گذشته نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی دیدار با هیئتی از رؤسای پارلمان کشورهای آمریکای لاتین از آنها درخواست کرد تا در مورد انتقال سفارت هایشان از تل آویو به قدس اشغالی تصمیم بگیرند. او در این نشست مدعی شد: «قدس پایتخت اسرائیل است و همیشه خواهد ماند. قدس به مدت 3 هزار سال پایتخت اسرائیل بوده است.»

وی در نهایت ضمن تمجید از اقدام گوآتمالا و پاراگوئه برای انتقال سفارتشان به قدس اشغالی، سایر کشورهای آمریکای لاتین را به پیروی از آنها دعوت کرد.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که قدس اشغالی را به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. این تصمیم ترامپ جهان عرب و شرکای غربی آمریکا را خشمگین کرد و اعتراضات گسترده ای در سراسر جهان در اعتراض به این اقدام برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: به دنبال تنش نیستیم

وزیر امورخارجه آمریکا در واکنش به حمله پهپادی و موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی با محکوم کردن این اقدام گفت که ایالات متحده به دنبال تنش با ایران تنش نیست.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا به حمله شب گذشته ایران به سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام گرفت، واکنش نشان داد.

بلینکن با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که واشنگتن با شدیدترین لحن حمله ایران را محکوم می‌کند.

وی افزود: اگرچه ما به دنبال تشدید تنش (با ایران) نیستیم، به حمایت از دفاع اسرائیل ادامه خواهیم داد و همان‌طور که رئیس‌جمهور تصریح کرد، از پرسنل ایالات متحده دفاع خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: من در ساعات و روزهای آینده با متحدان و شرکای ایالات متحده در منطقه و سراسر جهان مشورت خواهم کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد یک‌شنبه (امروز) پس از حمله پهپادی و موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفت‌وگو و به او تاکید کرد که ایالات متحده در هیچ عملیات هجومی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.

همچنین لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یک‌شنبه و در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای آمریکایی در منطقه شماری از پهپادها و موشک‌هایی را که از ایران، عراق، سوریه و یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده بودند، رهگیری کرده است.

آستین بدون اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، «حملات بی‌پروا و بی‌سابقه ایران و نیروهای نیابتی آن» را محکوم کرد و از تهران خواست تا فورا این حملات را، از جمله از جانب نیروهای مقاومت منطقه متوقف و در منطقه تنش‌زدایی کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • نتانیاهو هرگز پاسخ ایران را پیش بینی نمی‌کرد/ ادبیات مقامات رژیم صهیونیستی پس از حمله ایران تغییر کرد/ عملیات ایران معادله بازی میان تهران و تل آویو را تغییر داد/ نگرانی و ترس در جامعه صهیونیستی همچنان ادامه دارد
  • ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
  • سفارت هلند فعالیت خود در تهران را از سر گرفت
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • انتقال هواپیمای نتانیاهو به جای امن هنگام حمله موشکی
  • انتقال هواپیمای ویژه نتانیاهو به جای امن هنگام حمله موشکی ایران
  • نتانیاهو: حملات ایران را دفع‌کردیم
  • بازگشایی حریم هوایی کشورهای عربی
  • بلینکن: به دنبال تنش نیستیم
  • واکنش قالیباف به اصابت موشک‌های سپاه به سرزمین‌های اشغالی