Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین، حمیدرضا خانپور در این باره اظهارداشت:  از میان بیش از ۶۰۰ شهرک و نواحی صنعتی سراسر کشور، شهرک صنعتی کاسپین با توجه به موقعیت جغرافیایی و استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی های تک و استقرار بیشترین سرمایه گذار خارجی از اهمیت بالایی برای جذب سرمایه گذاری برخوردار است و بعنوان شهرک برتر و  نمونه کشوری انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره با توجه به استقبال بی سابقه سرمایه گذاران داخلی و خارجی از این شهرک گفت: در تلاشیم تا در اجرای طرح توسعه حدود ۳۰۰ هکتار در آینده نزدیک به این شهرک  اضافه کنیم و دستگاه‌های خدمات رسان نسبت به ارائه خدمات خود به شهرک‌ها و نواحی صنعتی همراهی و تسهیل‌گری لازم را داشته باشند و واگذاری این شهرکها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی این فرصت را برای واحدهای تولیدی فراهم کرده که اجرای طرح ها و برنامه های مناسب جهت ارتقاء و نگهداری شهرکهای صنعتی خصوصاً در بحث مبلمان شهری و زیرساختها پیش از پیش فعال تر عمل کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان تصریح کرد: کاسپین تنها شهرک صنعتی کشور است که سیستم برق رسانی آن به صورت کابل زیر زمینی اجرا شده و مدول ۱ و ۲ تصفیه خانه فاضلاب، سه حلقه چاه آب ( ۶۰ لیتر آب بر ثانیه)، آتش نشانی و استقرار نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی وحادهای صنعتی شهرکها و نواحی صنعتی و مرکز خدمات فن آوری کسب و  کار کاسپین از جمله امکانات و زیرساختهای موجود در شهرک صنعتی کاسپین بشمار می رود.

خانپور از انعقاد ۳۱۶ قرارداد با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک صنعتی کاسپین خبر داد و یادآورشد: از این تعداد قرارداد ۱۹۸ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال بیش از هشت هزار و ۷۷۱ نفر پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که در حال حاضر ۱۱۹ طرح صنعتی در مرحله تخصیص زمین، دیوارکشی، نصب سوله و ماشین آلات است و با راه اندازی این طرحهای صنعتی زمینه اشتغال ۷ هزار نفر فراهم می شود.

مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن  با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل شرکت شهرک های صنعتی استانها و جمعی از واحدهای تولیدی برتر کشوری در سالن همایش های بین اللملی تهران برگزار شد و لوح تقدیر توسط وزیر صنعت و معدن و تجارت به خانپور اهدا شد.

کد خبر 4336141

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرک های صنعتی قزوین مراسم تقدیر بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه خرم آباد شیراز شهرکرد مشهد مواد مخدر بیرجند هفته قوه قضاییه یاسوج خطبه های نماز جمعه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۹۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر اجرایی رویداد ملی چادرو گفت: ۷۰ طرح و ایده فناورانه به دبیرخانه این رویداد از استان‌های مختلف کشور ارسال شد که در مرحله‌ی اول ۳۵ طرح برای ارزیابی انتخاب شدند.

امیرشنوا افزود: در نهایت پس از ارزیابی‌های فنی ۱۰ ایده نوآور برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه رویداد از آنها تجلیل و در این بین ۳ ایده برتر هم معرفی شد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه عنوان کرد و افزود: ۱۰ ایده برتر رویداد زنجیره ارزش فولاد از اکتشاف معدن تا محصول نهایی در بخش‌های انرژی، آب، محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال را شامل می‌شدند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی در این رویداد با بیان اینکه هم اکنون سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد دانش‌بنیان کشور حدود ۲.۷ درصد در تولید ناخالص ملی است، گفت: بر اساس هدف‌گذاری اعلام شده طبق قانون و در قالب برنامه هفتم توسعه، سهم اقتصاد دانش بنیان باید به ۷ درصد در تولید ناخالص ملی برسد. 

خیاطیان افزود: سیاست ما حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و هم اکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده که حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ صنعتی معدنی، چون چادرملو، فولاد مبارکه، شرکت پتروشیمی و صنایع بزرگ مواد غذایی باید برای رسیدن به سهم هفت درصدی شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور ورود کرده و از این شرکت‌ها حمایت کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: رویکرد ما این است که شرکت‌های بزرگ، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) هم گفت: برای کم کردن فاصله فناوری کشورمان با کشور‌های پیشرفته آن هم در شرایط تحریم باید از توان دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

موثقی نیا افزود: در رویداد چادرو تعداد قابل توجهی طرح و ایده ارائه شده، اما برای دست یافتن به رشد ۱۳ درصدی معدن در برنامه هفتم توسعه باید تلاش‌های بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم از بومی سازی قطعات و مواد اولیه این شرکت با همکاری مراکز و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: تعداد هزار و ۴۶۳ قلم قطعات یدکی و مواد اولیه در سال گذشته با صرفه جویی ارزی ۴۷ میلیون یورو با بهره گیری از توان بومی و دانش بنیان انجام شده است.

طاهرزاده تصریح کرد: در راستای حمایت از نخبگان نیز طرح بورسیه صنعتی را در کنکور ۱۴۰۲ اجرا کردیم و تعداد ۶ دانشجوی بورسیه کارشناسی در مجتمع صنعتی چادرملو مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی