Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: روستاهای تنگ ارم و بوشکان دشتستان، نوار ساحلی تنگستان و بخش مرکزی بوشهر از پرتنش‌ترین مناطق این استان در تامین آب آشامیدنی هستند. ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، بحران کم‌آبی در شهرها و روستاهای استان بوشهر با کاهش بارش  و ادامه خشکسالی‌ها تشدید یافت به‌گونه‌ای که منابع آبی استان شامل چاه‌های داخلی استان، چشمه ساسان،  چاه کوه‌‌های سربالش و سد کوثر تحت تاثیر کم‌بارشی قرار گرفتند و ذخیره آبی آنها  کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روستاهای استان بوشهر  این روزها دارای تنش‌آبی هستند به‌صورتی که آب بیشتر روستاهای این استان تانکری تامین و مناطقی که دارای شبکه آبرسانی است به صورت نوبت بندی توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با بیان اینکه این استان تحت تاثیر تنش آبی قرار دارد  اظهار داشت: این مشکل در روستاها به سبب پراکندگی چندین برابر شهرهای استان تحت تاثیر کم‌آبی قرار گرفته است.

40 تانکر روزانه به  180 روستا  آبرسانی می‌کند

مسعود نصوری با اشاره به توزیع آب تانکری در روستاهای استان بیان کرد: با 40 تانکر روزانه به  180 روستا از 450 روستای  آبرسانی می‌شود و مابقی روستاها تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند.

وی  با بیان اینکه بیش از 90 درصد آب مورد نیاز استان از دیگر استان‌ها وارد می‌شود گفت: استان بوشهر به عنوان وارد کننده آب از دیگر استان‌ها تحت تاثیر خشکسالی و تنش‌ آبی در استان‌های همجوار قرار گرفته است.

افزایش توزیع و مصرف آب در روستاها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر از افزایش توزیع و مصرف آب در روستاها خبرداد و تاکید کرد:  هم اکنون متوسط آبی که باید در اختیار هر فرد در روستاهای استان قرار گیرد 140 لیتر در شبانه روز است ولی با این وجود در برخی از روستاها این میزان به 230 تا 250 لیتر در روز رسیده است.

نصوری، به روستاهای پرتنش استان پرداخت و خاطر نشان کرد: تنگ ارم و بوشکان دشتستان، روستاهای نوار ساحلی تنگستان و بخش مرکزی بوشهر از پرتنش‌ترین مناطق این استان در تامین آب هستند.

آب باغ ویلاهای در مسیرنوار ساحلی تنگستان قطع شد

وی با بیان اینکه شهرستان تنگستان به سبب محدودیت منابع آبی برنامه‌ریزی بیشتر با تمرکز بر مدیریت مصرف است گفت: در این ارتباط آب باغ ویلاهایی که در مسیر نوار ساحلی تنگستان بود قطع و منابع آبی جایگزین دیگری به مالکان باغ ویلاها پیشنهاد شده است.

ایجاد آب شیرین‌کن‌های کوچک روستایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر از صدور مجوز برای ایجاد آب شیرین‌کن‌های کوچک روستایی خبرداد و بیان کرد: ظرفیت آبرسانی سیار در روستاها فعال است و برای جبران مشکلات کم‌آبی مجوز خریداری آب شیرین‌کن‌های کوچک صادر شده است.

نصوری با اشاره به نصب آب شیرین‌کن روستایی در روستاهای بخش مرکز بوشهر افزود: برنامه ریزی برای احداث ایجاد آب شیرین کن‌های کوچک برای جزیره شیف و روستاهای هلیله و بندرگاه بوشهر از اقدامات پیش بینی شده برای تامین آب موردنیاز این روستاها است.

وی با تاکید بر نقش دهیاران در حل مشکل کم‌آبی افزود: تلاش شده سهمیه آب هر روستا با نظارت دهیاران به بهترین نحو توزیع شود و خوشبختانه از این نظر بازدهی بهتری داشته‌ایم.

35 درصد شبکه آبرسانی روستایی استان فرسوده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با تاکید بر تامین اعتبار برای رفع فرسودگی شبکه آبرسانی بیان کرد: طول شبکه آبرسانی روستایی استان بوشهر 6 هزار کیلومتر است که 35 درصد آن فرسوده است.

نصوری با بیان اینکه نوسازی هر کیلومتر شبکه آبرسانی نیازمند 800 میلیون ریال اعتبار است افزود: سال گذشته 200 کیلومتر از شبکه‌های انتقال آب روستاهای استان بوشهر با 160 میلیارد ریال اعتبار اصلاح و نوسازی شد و در این راستا نوسازی شبکه آبرسانی روستاها در اولویت است.

وی، با اشاره به نقش چمشگیر شیرهای کاهنده مصرف آب اظهار داشت: با توجه به وجود 90 هزار مشترک آب در روستاهای استان بوشهر برای تامین شیرهای کاهنده مصرف آب آنها به چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: در ارزیابی صورت گرفته برای تامین شیرآلات کاهنده مصرف آب برای هر مشترک بین چهار تا پنج شیر کاهنده مصرف پیش بینی شده است.

انتهای پیام/م

R41363/P1486/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم

یاسر اکبریان با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت است، اظهارکرد: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت است‌
به گفته وی با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته آبرسانی به ۱۶۱ روستا انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: آبرسانی به این تعداد روستا جمعیت ۷۸ هزار نفری را تحت پوشش قرار داده است.
اکبریان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستا‌های محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد