Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخالفت اردن با بازگشایی مرزهایش به روی آوارگان سوری که از جنگ در درعا می‌گریزند، می‌تواند به بروز یک بحران انسانی جدید بینجامد.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرانسوی لوموند در این باره نوشت، مخالفت اردن با استقبال از پناهجویان سوری که از درگیری‌ها در استان درعا گریخته‌اند، نقض آشکار تعهدات بین‌المللی است.

سازمان ملل تعداد پناهجویان سوری در درعا را نزدیک به ۱۶۰ هزار تن اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه فرانسوی در ادامه نوشت، موضعگیری اردن این کشور را با موجی از انتقادات مواجه کرده است، از جمله عفو بین‌الملل که تاکید کرده است، امان به تعهدات بین‌المللی‌اش احترام نمی‌گذارد.

اردن در توجیه علت عدم میزبانی از پناهجویان اعلام کرده که با مشکلات اقتصادی مواجه است و هم‌اکنون نیز میزبان نزدیک به ۱.۳ میلیون پناهجوی سوری است.

لوموند در ادامه نوشت، پیشتر اردن با ارسال اسلحه برای مخالفان سوری از آنها حمایت می‌کرد اما در چند سال اخیر در پی فشارهای روسیه موضعش تغییر کرده، این مساله در موافقت اردن با استقرار دوباره نیروهای ارتش سوریه در طول مرزهای مشترک دو کشور آشکار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پناهجویان سوری لوموند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، این ستاد همچنین به عشایر توصیه کرد با توجه به احتمال طوفان در مناطق ییلاقی از تردد و کوچ تا صاف شدن و پایداری هوا خودداری کنند.
در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان، دستگاه‌های عضو آمادگی خود را برای امداد و خدمات رسانی در هشدار روز‌های اخیر اعلام کردند.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد، از صبح فردا ۱۳ اردیبهشت، باران استان را فرا می‌گیرد.
 این سامانه بارشی تا اواخر فردا در استان ادامه دارد.
بارش شدید باران، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن دره‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز شدن سد‌ها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل‌ها و اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر از پیامد‌های این سامانه بارشی است.

دیگر خبرها

  • توماس توخل: ماندن در بایرن مونیخ؟ احتمال رخ دادن هر اتفاقی وجود دارد
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ