Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون حائری، معاون امور برق وزیر نیرو، در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار مهر درباره برنامه این وزارتخانه برای افزایش ظرفیت تولید برق، توضیح داد:برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ٢هزار مگاوات در سال را در برنامه داریم، اما تمرکز ما بر مدیریت مصرف است چرا که هر چه میزان تولید افزایش یابد اما مصرف مدیریت نشود، نتیجه بخش نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال گفت: برای افزایش تولید برق نیازمند بودجه بیشتر هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته از ٥٥ هزار مگاوات برق مصرفی کشور، ٢١هزار مگاوات آن مربوط به تجهیزات سرمایشی بود. این ٢١هزار مگاوات معادل کل مصرف برق برخی کشورهای همسایه است.

این مقام مسوول با اشاره به ظرفیت ٨٠ هزارمگاواتی نصب شده نیروگاهی، افزود: سال گذشته میزان استفاده کشور از منابع برقابی ٣٠ درصد معادل ٩٦٠٠ مگاوات در مصرف کل کشور بوده است. این در حالی است که میزان استفاده از این منابع ٥ هزار مگاوات کاهش یافت.

به گفته این مقام مسوول حوزه برق شامل دو بخش تامین منابع تولید و تامین پایداری برق می شود. این در حالی است که اگر مشترکین ١٠ درصد مصرف خود را کاهش دهند می توان پیک مصرف برق را مدیریت کرد.

حائری دستگاه های سرمایشی غیر استاندارد را یکی از عوامل بدمصرفی اعلام کرد و گفت: در صورت مدیریت مصرف و صرفه جویی می توان نیاز کشور را با یک سوم ظرفیت فعلی مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش ناگهانی مصرف که در نتیجه افزایش دما شاهد آن هستیم گفت: با وجود افزایش مصرف خاموشی برنامه ریزی شده در کشور نداریم اما در برخی موارد نیز تجهیزات شبکه برق به دلیل مصرف بالا ممکن است دچار نقص شده و شاهد خاموشی هایی باشیم.

کد خبر 4336266 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: برق صرفه جویی در مصرف برق مصرف برق همایون حائری وزارت نیرو اوپک بانک مرکزی ایران تولید نفت تحریم اقتصادی ایران قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت نشست 174 اوپک قیمت دلار بیژن نامدار زنگنه صادرات نفت بازار ارز غیر اوپک وزارت جهاد کشاورزی کاهش تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش هزینه و از دست دادن بازار، مشکلات صنایع در اثر قطعی برق
  • مشترکان بد مصرف برق هزینه ۵ برابری تولید را باید بپردازند
  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • تابستان منهای خاموشی
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف