Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، اسکندر زند روز دوشنبه در آیین گشایش سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی که در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه و تولید نهال و بذر کشور درکرج برگزار شد، اظهار داشت:بررسی ها از نگاه پدافند غیرعامل نشان می دهد که تمام لایه های بخش کشاورزی از ارکان قدرت هستند و باید مورد توجه ویژه و حسابگرانه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در حوزه امنیت غذایی با سه تهدید مواجه هستیم، گفت : یکی از عوامل پیش بینی نشده و لطمه زننده به امنیت جامعه حوادث طبیعی مانند سرما، گرما و تگرگ است.
زند دومین عامل آسیب به امنیت غذایی را حرکت های حساب نشده در بخش کشاورزی دانست و افزود: هر اقدام که خلاف توسعه وامنیت غذایی باشد، آسیب زا محسوب می شود .
وی ادامه داد: امروز توسعه در بخش کشاورزی با حرکت علمی یا دانش بنیان و اتصال تمام اجزا با یکدیگرمرتبط است و ناکارآمدی هریک از اجزا، پایداری غذایی را از بین می برد و خسارات آن غیرقابل جبران است.
رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی اظهار داشت: سومین عامل تاثیر گذار در امنیت غذایی حرکت های حساب شده است که پدافند غیرعامل را شامل می شود.
وی افزود: در این بخش حرکت های حساب نشده و پیش بینی نشده به امنیت غذایی لطمه می زند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تشویق سیاست های غلط مانند مصرف بی رویه آب و خاک یا استفاده غیر اصولی از فناوری از آسیب ها به شمار می رود.
وی تاکید کرد که در برنامه ریزی ها باید به گونه ای عمل کنیم که به لحاظ پدافند غیر عامل آسیبی متوجه امنیت غذایی کشور نشود.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: ارکان اصلی کشاورزی آب، خاک، هوا، ذخایر ژنتیکی، سرمایه ، فناوری و نیروی ماهر هستند و آسیب دیدن هریک از این ارکان بر روی سایر بخش ها تاثیرگذار است.
این مسئول تصریح کرد: افزایش تولید، کاهش ضایعات و اصلاح الگوی مصرف نیز از عوامل امنیت غذایی محسوب می شود و باید در این زمینه اقدام مناسب صورت گیرد.
وی گفت: امروز در تعاملات بین المللی آنچه که سیاستمداران مطرح می کنند این است که اخلاق به عنوان اصل نیست بلکه اصل، اقتدار است و اقتدار در تعاملات بین المللی در 2 مقوله قدرت نظامی و اقتصادی خلاصه می شود.
زند با اشاره به آغاز انقلاب هوشمند از سال 2015 درجهان و تجربه آن در مزارع کشاورزی افزود: در عصر انقلاب هوشمند تعریف پدافند غیرعامل با گذشته تفاوت کرده است.
وی گفت: امروزه هرچیزی که بنیه اقتصادی کشور را تقویت کنند، پدافند غیرعامل محسوب می شود که باید در تمام بخش ها گام های حساب شده برداشت.
در سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی، شناخت آسیب ها و تهدید ها و راه های توسعه بخش کشاورزی با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان تحقیقات کشاورزی ایران اکونومیست وزیر جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم آغاز این مانور که با حضور نمایندگان وزارت کشور، اتاق اصناف، پلیس امنیت اقتصادی و مشارکت وبیناری رئیس جهاد کشاورزی استان‌ها و مدیران شهرستانی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، بیان کرد: نظارت مستمر با تمام توان در بازار ادامه دارد و با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت بحث امنیت غذایی و سفره مردم افزود: ما به عنوان افسران امنیت غذایی در حوزه غذایی مردم دخیل هستیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت تأمین کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان و عید نوروز یادآور شد: خوشبختانه در این ایام در سراسر کشور برای تأمین ارزاق مشکلی وجود نداشت.

وی همچنین گفت: از ابتدای اردیبهشت تشدید نظارت بر انبارها و سردخانه‌ها با توجه به شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری عملیاتی شد و در حال حاضر بهترین شرایط در حوزه تأمین کالاهای اساسی در کشور وجود دارد.

امرالهی همچنین خواستار ایجاد سامانه پیامکی و یا تلفنی برای اتحادیه‌ها در راستای گزارش تخلفات مردمی شد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تغییر گروه کالایی ارزی انجام نشده است، تصریح کرد: ارزش افزوده کالاهای اساسی همان یک درصد است.

کد خبر 6084012

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • پدافند غیرعامل در برگزاری دور دوم انتخابات ری مورد توجه باشد
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود
  • ایجاد امنیت پایدار نیازمند همکاری نهاد‌های حکومتی و مردم است
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • تعریف پنج برنامه راهبردی در زمینه امنیت غذایی
  • در جلسه پدافند غیرعامل با حضور سردار باقری چه گذشت؟
  • ارزیابی آمادگی دستگاه‌ها در برابر تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل