Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: اجرای طرح صنایع دستی یکی دیگر از برنامه های در حال حاضر است که در این زمینه از ظرفیت‌های موجود به منظور مهارت آموزی مددجویان بهره‌گیری می‌شود. ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، منصور سیفی صبح امروز در جلسه تشریح و بررسی فعالیت‌های کمیته امداد استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر طبق برآورد انجام یافته 16 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد اردبیل قرار دارند که 195 نفر از آنان در کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که در سه ماهه نخست امسال 235 نفر از مددجویان در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند افزود: هم‌اکنون اجرای طرح‌های خوداشتغالی در بین مددجویان اردبیلی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این مجموعه است و در این زمینه با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بین مددجویان توانسته‌ایم بسیاری از مشکلات مربوط به اشتغال را در بین مددجویان برطرف کرده و آن‌ها را از چرخه حمایتی خارج کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان و صاحبان صنعت این استان هم اکنون در دستور کار قرار داده شده که در میسرسازی توانمند کردن مددجویان بسیار مهم و اساسی است و بی‌شک ایجاد بسته‌های تشویقی در ایجاد اشتغال برای مددجویان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

سیفی اظهار کرد: اجرای طرح صنایع دستی یکی دیگر از برنامه های در حال حاضر است که در این زمینه از ظرفیت‌های موجود به منظور مهارت آموزی مددجویان بهره‌گیری می‌شود تا پس از فراگیری مهارت‌های لازم و کافی بتوانند بدون نیاز به چرخه حمایتی برای کار در بازار کار آماده باشند.

وی تصریح کرد: تقویت فرهنگ بومی نیز بین مددجویان یکی دیگر از برنامه های اساسی استان است که به همین منظور تاکنون اقدامات مناسبی انجام یافته و بی شک در ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در مناطق محروم و نیازمند نقش اساسی و مهمی ایفا خواهد کرد که این موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه واقع شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به پرداخت حق بیمه به کارفرمایانی که مددجویان زیرپوشش کمیته امداد را به کار گمارند گفت: کمیته امداد در سال نخست صددرصد و در سال دوم 50 درصد از حق بیمه مددجویان زیرپوشش را پرداخت می‌کند که این پروسه 2 سال زمان می‌برد.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۲۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صالحی گفت: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندساز، از رویکرد‌ها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است. در همین راستا سال گذشته ۱۰۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات، افزود: این نهاد به منظور حمایت همه جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضایی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات موثری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی