Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دزفول از آمادگی واحد متبوعش برای ارائه طرح‌های استفاده از پساب در صنایع فولاد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در بازدید از سه شرکت صنعتی دزفول به مناسبت روز صنعت و معدن با بیان اینکه شرکت خمیرمایه یکی از شرکت‌های موفق و پیشرو در سطح استان خوزستان است به بیان توانمندی‌های واحد متبوعش پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افروس بیان کرد: «واحد دزفول یکی از دانشگاه‌های برتر استان خوزستان است و حدود 210 عضو هیأت علمی تمام‌وقت، 80 رشته کارشناسی، 39 رشته کارشناسی ارشد، 9 رشته دکتری، 120 کارگاه و آزمایشگاه مجهز، مرکز کامپیوتر، کتابخانه پیشرفته و یک مرکز رشد فعال که در آن حدود 30 شرکت فعال وجود دارد که حدود 8 شرکت آن دانش‌بنیان است، دارد.»

وی گفت: «می‌توان با توجه به نیازهای شرکت خمیرمایه نسبت به در نظر گرفتن اولویت‌های تحقیقاتی و پژوهشی با استفاده از دانش فنی استادان و طرح موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ایده‌های نوینی را استخراج کرد.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با توجه به تجارب و ظرفیت‌های بالای اعضای هیدت علمی این واحد دانشگاهی، افزود: «واحد دزفول تلاش می‌کند تا در زمینه مشکلات صنعت و معدن، بهینه‌سازی و تغییر و تحولات حوزه IT با استفاده از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی، بتواند کمک‌های قابل توجهی به صنایع ریز و درشت شهرستان دزفول داشته باشد.»

افروس درباره همکاری با شرکت فولاد روهینا جنوب دزفول نیز عنوان کرد: «با توجه به معضل کمبود آب کشور و آب‌بر بودن صنعت فولاد، امکان بروز کشکلاتی در آینده وجود دارد که می‌توان با بهره‌گیری از دانش کشورهای پیشرفته جهان و استفاده از پساب شهری، مطالعاتی کاربردی مناسبی انجام داد.»

این مسئول با بیان اینکه نخستین بار در سال 1973 میلادی یک کارخانه فولاد در کالیفرنیا با توجه به کمبود آب از پساب فاضلاب شهری استفاده کرد، افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول می‌تواند در تخصیص آب صنایع فولاد مطالعات گسترده‌ای انجام دهد و با توجه به تخصص در امر فاضلاب شهری و بهره‌برداری مجدد از آن در پیشبرد اهداف شرکت فولاد، گام‌های اساسی بردارد.»

وی خاطرنشان کرد: «با عقد تفاهم‌نامه دو جانبه و با همکاری شرکت فولاد می‌توان بازدیدهای دانشجویی، طرح پایان‌نامه‌های ارشد قراردادهای پژوهشی و کاربردی در قالب حل مشکلات کوچک و بزرگ صنعت را به انجام رساند.»

این مسئول درباره شرکت کشت و صنعت گلستان نیز اظهار کرد: «خوشبختانه واحد دزفول در حوزه فنی و مهندسی و شیمی از استادان باتجربه و نخبه و تجهیزات به‌روز و پیشرفته‌ای برخوردار است که با ایجاد کارگروهی بین این واحد دانشگاهی و شرکت روغن ساعی می‌توان دانشگاه را به صنعت و صنعت را به دانشگاه وصل کرد.»

مهراب عبداللهی رئیس صنعت و معدن شهرستان دزفول هم گفت: «تاکنون پیوند دانشگاه و صنعت در سطح مناسبی قرار نداشته است، درحالی که تنها راه عبور از تنگناهای اقتصادی کشور ورود به حوزه عمل و بحث تولید است؛ این اداره تلاش می‌کند با دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول تفاهم‌نامه صنعت و معدن منعقد کند.»

رئیس صنعت و معدن دزفول بیان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با داشتن استادان مجرب و نخبه و با استفاده از دانش خود می‌تواند مشکلاتی را در زمینه صنعت با آن مواجه هستیم، برطرف کند. شرکت خمیرمایه، شرکت کشت و صنعت گلستان و شرکت فولاد روهینا جنوب شهرستان دزفول از بهترین شرکت‌های استان و کشور هستند.»

وی خاطرنشان کرد: «تجارب استادان فنی واحد دزفول و دانش و علم آنها می‌تواند کمکی برای شرکت خمیرمایه باشد. در زمینه تصفیه فاضلاب شهری نیز با توجه به کمبود آب در کشور، واحد دزفول می‌تواند مؤثر باشد.»

عبداللهی گفت: «پس از عقد تفاهم‌نامه بین اداره صنعت و معدن و واحد دزفول، به دنبال رفع 2 مشکل اساسی صنعت هستیم. مشکل نخست موارد فنی و تصفیه فاضلاب شهری است، اما آنچه در صنعت بیشتر باید به آن باید پرداخته شود، نیازهای پنهان است. بسیاری از شرکت‌های دزفول در حوزه مدیریت و منابع انسانی با مشکلات خاصی مواجه و نیازمند تحقق مدیریتی بهینه و کارآمد هستند.»

خرم مدیر تولید شرکت فولاد روهینا جنوب دزفول نیز اظهار کرد: «استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول از نخبگان و برترین‌های علمی شهرستان هستند؛ شرکت فولاد روهینا جنوب دزفول نیز یک برند صنعتی ارزشمند در شهرستان است که عقد تفاهم‌نامه بین شرکت فولاد و واحد دزفول می‌تواند برای پیشبرد اهداف دو طرف مفید باشد.»

وی ادامه داد: «از تیر 1394 شرکت فولاد دزفول شروع به کار کرد و بهمن 1395 توانست به تولید و بهره‌برداری برسد. این کارخانه اکنون تولید میلگرد دارد و به دنبال نهایی کردن خط تولید کلاف در فولاد دزفول هستیم که مذاکرات آن با شرکت ایتالیایی صورت گرفته است. امیدواریم برای پیشبرد سریع تولید و بهره‌وری از تجارب و دانش به روز استادان فنی واحد دزفول پس ار عقد تفاهم‌نامه استفاده کنیم.»

امین گلستانی مدیریت شرکت روغن ساعی نیز گفت: «این شرکت جزو پیشروترین مجموعه‌ها در ارتباط بین صنعت و دانشگاه محسوب می‌شود و بیشتر پرسنل آن فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بوده و تعدادی نیز به عنوان عضو حق‌التدریس در این واحد دانشگاهی مشغول هستند.»

مدیر شرکت روغن ساعی دزفول خاطرنشان کرد: «در زمینه مشاوره نیاز به نظرخواهی و مشاوره با استادان مجرب واحد دزفول هستیم. ارتباط بین شرکت روغن ساعی و این واحد دانشگاهی می‌تواند یک ارتباط دوسویه باشد.»

وی ادامه داد: «برند شرکت روغن ساعی، برندی هندی و اروپایی است که برای تولید با کیفیت بهتر و بالا نیاز به تیزبینی، ظرافت و علم پزشکی دارد و ان شاءالله با همکاری طرفین بتوانیم مشکلات و ضعف‌های محدودی که وجود دارد را برطرف کنیم.»

افروس را در این بازدیدها، معاون پژوهش و فناوری و جمعی از استادان دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول همراهی کردند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی افزود: در نمایشگاه اکس پو۲۰۲۴ مبادله تفاهم نامه مابین شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت مس سونگون انجام شد.

خانی گفت: بر اساس این تفاهم نامه قسمتی از پساب تصفیه خانه مرند برای مصرف صنعتی در اختیار شرکت مس سونگون قرارخواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه گذاری متعددی در این نمایشگاه مطرح است که مهمترین آنها مربوط به مبادله تفاهم نامه واگذاری پساب مرند به شرکت مس سونگون است.

خانی تاکید کرد: این تفاهم نامه در راستای کمک به توسعه صنعت استان و کمک به آزاد سازی آب شرب از صنایع، به نفع مردم منطقه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس این قرارداد، سالانه ۵٫۳ میلیون مترمکعب پساب شهر مرند، تصفیه و در اختیار مجتمع مس سونگون قرار خواهد گرفت.

وی گفت: مدت این تفاهم نامه ۲۰ ساله بوده و بر اساس آن حدود ۱۰۶ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خواهد شد.

کد خبر 6094384

دیگر خبرها

  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد