Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های مکتوب امروز دوشنبه 11 تیر به انتشار لیست دریافت کنندگان ارز دولتی و بی‌آبی مردم خرمشهر و آبادان نگاه پر رنگی داشتند.

گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا- حسن آقایان؛ انتشار لیست دریافت کنندگان ارز دولتی و بی‌آبی مردم خرمشهر و آبادان از اخبار مورد توجه رسانه‌های مکتوب امروز، و گزارش‌های جالب از میزان موفقیت ترامپ در عمل به وعده‌های انتخاباتی و تاثیر نوسانات ارزی بر قیمت مواد مخدر از خبرهای خواندنی روزنامه‌های امروز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارز دولتی به نام ملت به کام رانت‌خوار

یک هفته بعد از دستور رئیس جمهور و بعد از کش و قوس هایی، بالاخره بانک مرکزی فهرستی از دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی منتشر کرد. فهرست منتشره از سوی بانک مرکزی واکنش‌های متعددی را در رسانه‌ها به همراه داشته است که مهم‌ترین آن نقد به بانک مرکزی و وزارت صنعت برای عدم اعلام اسامی‌کامل دریافت‌کنندگان ارز دولتی است. هرچند رسانه‌ةا این اقدام را قدمی مثبت برای شفاف سازی می‌دانند اما نکته‌ای که بسیاری از روزنامه‌های امروز به آن پرداختند کامل نبودن لیست و احتمال پنهان کاری برخی از مسئولان است، که با تیترهایی مانند «کمدی اقتصادی»، «شوخی با شفافیت» و «شفافیت ناتمام» به این موضوع واکنش نشان دادند. واکنش‌‌های تند برخی رسانه‌ها از تیتر آن مشخص و متن گزارش‌ها نیز نسبت به این موضوع کاملا انتقادی و تند منتشر شده است.

آفتاب، سازندگی، جام‌جم، خراسان، شرق، فرهیختگان، کیهان، دنیای اقتصاد، هفت صبح، جمهوری اسلامی، جوان، تجارت و قانون از مهم‌ترین روزنامه‌هایی بودند که گزارش‌هایی در ارتباط با انتشار لیست ارز بگیران دولتی را در صفحه نخست خود مورد توجه قرار دادند.

مبارزه مردم خرمشهر با بی‌آبی

شهرستان‌های خرمشهر و آبادان در چند روز گذشته به دلیل کاهش آب شیرین کارون و پیشروی آب دریا، شور شده و شهروندان قادر به استفاده از آن نبودند. مشکلی که زندگی را مختل می‌کند. بی آبی سبب اعتراضات جمعی از مردم شد تا اینکه شنبه‌شب، خرمشهر به دلیل اعتراضات، ساعات متشنجی را گذراند. شهری که نماد استقامت و رشادت برای وطن است. همه‌‌ی مردم این وضعیت را برای این شهر و مردمان رنج دیده‌اش قابل قبول و شایسته نمی‌دانند اما انگار مسئولان چنین نظری ندارند.

اخبار مختلف از خرمشهر و آبادان مورد توجه روزنامه‌های آفتاب، ایران، فرهیختگان، رسالت، همدلی و اطلاعات قرار گرفته و در صفحه نخست بازتاب داشته است. نکته قابل توجه در پوشش این خبر استفاده روزنامه‌های سازندگی، اعتماد و ابتکار از تصاویر سیاه و سفید مربوط به شهر خرمشهر در زمان دفاع مقدس برای انتشار این خبر بود.

ضرب‌الاجل 15 روزه روحانی به شریعتمداری

محمد شریعتمداری از چهره‌های خبرساز چند روز گذشته بوده است. اینبار بواسطه اولتیماتوم حجت‌الاسلام حسن روحانی به وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بررسی 15 روزه موضوع تخلف در واردات خودروی خارجی و نیز توزیع خودرو توسط خودروسازان داخلی و اعلام هر گونه تخلف به مردم و دستگاه قضایی خبرساز شده است. علاوه بر این خبر چند خبر اقتصادی دیگر هم موضوع اول برخی روزنامه‌‌های امروز بودند.

روزنامه‌های آرمان، همدلی، دنیای اقتصاد، تجارت، اقتصاد ملی، مردم سالاری، شهروند، حمایت و همشهری صفحات نخست خود را به اخبار اقتصادی اختصاص دادند.

در بخش زیر تعدادی از اخبار و گزارش‌های جالب و خواندنی روزنامه‌های امروز را می‌توانید مشاهده کنید.

جوان؛ فیلتر‌شکن شرکت دانش بنیان داخلی در خدمت پیام‌رسان خارجی!

با افشای ماهیت واقعی طلاگرام و هاتگرام وزارت ارتباطات بالاخره در واکنشی دیرهنگام برای این نرم‌افزار‌ها ضرب‌الاجلی یک هفته‌ای تعیین کرده تا این نسخه‌ها نسبت به نوع اطلاعاتی که از مخاطبان نگهداری می‌کنند، شفاف‌سازی کنند. در این میان به گفته مدیر یکی از پیام‌رسان‌های داخلی پای یک شرکت دانش بنیان در طراحی این فیلتر‌شکن‌ها در میان است. روزنامه جوان در گزارشی این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

شرق؛ گزارشی از تبعات تحریم و نوسانات ارزی در بازار داروی کشور

روزنامه شرق در گزارشی با تیتر «تحریم بیماران» به بررسی تبعات احتمالی تحریم و وضعیت نابسامان ارز بر بازار دارو پرداخته است. در این گزارش مفصل بسیاری از سوالات و ابهامات مربوط به دارو مورد بررسی قرار گرفته و تلاش شده است پاسخ داده شوند.

فرهیختگان؛ ایران یک پای فینال جام‌جهانی

مسابقات جام جهانی با حضور دو تیم از ایران آغاز شد، تیم ملی فوتبال کشورمان و تیم داوری ایران با سرتیمی علیرضا فغانی. تیمی که با واگذاری سخت‌ترین بازی‌های دور گروهی از طرف فیفا به آن نشان داد که فیفا حساب ویژه‌ای بر روی این تیم داوری باز کرده است. با حذف تیم ملی از مسابقات توجهات به تیم داوری و فغانی بیشتر شد و مدام از حضور او در فینال بحث و گفت‌وگو می‌شود. اتفاق پرافتخاری که اگر مشکل خاصی رخ ندهد دو از ذهن نخواهد بود. امروز تصویر علیرضا فغانی بر روی صفحه نخست چند روزنامه از جمله جام‌جم، شهروند و فرهیختگان آمده بود که در این میان فرهیختگان در گزارشی جالب به این موضوع پرداخته است.

خراسان؛ «بد من » یا «بتمن » آمریکا؟

خروج از توافق آب و هوایی پاریس، خروج از برجام، جنگ تعرفه ای با اروپا و چین، دیدار با رهبر کره شمالی یا پشت پا زدن به نشست «گروه 7» که در کانادا برگزار شد، این‌ اقدامات بخش مهمی از کارنامه دونالد ترامپ از زمان ریاست جمهوری تا اکنون بوده است. اقداماتی که انتقادها و اعتراضات سیاستمداران و نخبگان زیادی را به همراه داشته است. اما باید دید این انتقاد ها، دیدگاه افکار عمومی و رای دهندگان این کشور را نمایندگی می کند یا این که همانند انتخابات ریاست جمهوری گذشته که بسیاری از تحلیل گران شانس چندانی برای اقبال عمومی به ترامپ قائل نبودند این بار نیز از درک صحیح نظر قاطبه مردم آمریکا عاجز خواهند بود؟ روزنامه خراسان در گزارشی به بررسی میزان تحقق وعده های اقتصادی ترامپ و پیامدهای آن برای ایالات متحده پرداخته است.

جهان صنعت؛ کمدی اقتصادی

انتشار نصفه و نیمه اسامی دریافت‌کنندگان ارز 4200 تومانی‌‌ از طرف دولت در عین حال که از طرف برخی قدمی در راستای شفافیت ارزیابی شد انتقادات فراوانی را به همراه داشت. روزنامه جهان صنعت یکی از کامل‌ترین گزارش‌ها را در ارتباط با اتفاقات چند روز اخیر در این رابطه را با تیتر درشت در صفحه نخست آورده و مفصل بررسی کرده است.

ایران؛ تاثیر نوسانات ارزی بر قیمت مواد مخدر

هیچ چیز قابل خرید و فروشی از نوسانات ارزی و وضعیت نابسامان اقتصادی در چند وقت گذشته در امان نبوده است. نوسانات بازار ارز حتی بر قیمت و کیفیت مواد مخدر تاثیراتی داشته است که روزنامه ایران در گزارشی به آن پرداخته است.

برای مطالعه متن کامل مربوط به هر خبر بر روی نام روزنامه کلیک کنید.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۸ اردیبهشت

پیشخوان روزنامه بازارنیوز، مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز_ محمود جباری؛ پایگاه تحلیلی خبری بازارنیوز امروز، شنبه (۸ اردیبهشت) مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

 

 

برچسب ها: پیشخوان مطبوعات اقتصادی ، پیشخوان روزنامه های اقتصادی ، پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز ، تیتر روزنامه های اقتصادی ، اخبار اقتصادی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9e

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۸ اردیبهشت
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت