Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این مانور گفت: در این مانور یک دستگاه تانکر، یک دستگاه لیفتراک، لودر، آمبولانس و 3 دستگاه کامیون آتش نشانی مورد استفاده قرار گرفت.
قاسم عسکری نسب با اشاره به توسعه روز افزون سرمایه گذاری در بندرلنگه و حجم بالای تخلیه و بارگیری کالا افزود: مانور یاد شده با هدف ارتقاء توانمندی های عملیاتی و ارزیابی سرعت و دقت یگان های مختلف آتش نشانی، گارد و واحد عملیات در بندرلنگه تدوین و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: مانور مقابله با خطر نشت، آتش سوزی و انفجار مواد نفتی از نوع میدانی و عملکردی بوده و با حضور مشاور ایمنی و آتش نشانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.
مسوول واحد HSE و آتش نشانی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه نیز گفت: در این رویداد، حوادث آتش سوزی در تانکر حامل سوخت و نشتی مایعات قابل اشتعال و انفجار شبیه سازی شد و هر کدام از یگان ها متناسب با ماموریت و وظیفه خود با رعایت دستورالعمل واکنش در شرایط اضطراری در این حادثه ایفای نقش کردند.
سعید اسدی افزود: تعداد 12 نفر از کارکنان واحد آتش نشانی و نیز تعداد 20 نفر از واحد های اداری و عملیاتی از جمله اورژانس، حراست، یگان حفاظت و امور بندری، واحد عملیات بندری و دریایی، واحد ایمنی و بهداشت، روابط عمومی و برخی شرکت های پیمانکار در بندرلنگه پس از حضور در دوره آموزشی و آمادگی تئوری در این مانور مشارکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: در این مانور، نحوه عملکرد و مدیریت ایمنی و آتش نشانی و سایر نیروها بر اساس شاخص هایی همچون زمان رسیدن، زمان آماده سازی تجهیزات، زمان عملیات، هماهنگی تیمی، انضباط عملیاتی، آمادگی تجهیزات، نحوه استقرار خودروها، نحوه فرماندهی در عملیات و عملکرد تیم ها مورد ارزیابی قرار گرفت.
استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال است که به اسکله های تجاری و صیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابه جایی مسافر معروف هستند، مهم ترین آن ها بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک هستند.
بندرلنگه به عنوان اصلی ‌ترین بندر تجاری منطقه‌ غرب هرمزگان علاوه ‌بر ترانزیت کالا، فعالیت‌ های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می ‌کند.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک سو، آن را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزیره های ایرانی حوزه‌ خلیج ‌فارس (سیری، لاوان، کیش، هندرابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.
از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ‌ نشین‌های امارات متحده عربی از جمله «دبی و شارجه»، این بندر را از بُعد کاهش هزینه ی حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر مشابه متمایز کرده است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
7195/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آتش نشانی امارات متحده عربی حوزه خلیج فارس شاخص کاهش هزینه جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتشیار محمدرضا زهانی اظهار کرد: عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، حادثه برخورد سه دستگاه خودروی سواری در شهید اصلانی ۹۲ به مرکز فرماندهی اعلام شد.

افسر نگهبان آتش نشانی مشهد افزود: این تصادف منجر به محبوسی راننده داخل خودروی پراید شده بود که با عملیات نجات ایستگاه ۹ شهداء فرد مذکور رها سازی و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.

وی از انجام عملیات پیشگیری توسط آتش نشانان ایستگاه ۹ شهداء خبر داد و گفت: علت این حادثه توسط پلیس راهور در دست بررسی است.
 

دیگر خبرها

  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • اتمام فونداسیون ۱۳۲۴ واحد نهضت ملی مسکن در بندرلنگه
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین