Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر، مهم ترین هدف نیروهای ارتش سوریه در جنوب شرق و جنوب استان درعا رسیدن به گذرگاه راهبردی « نصیب» است که در مرزهای مشترک با اردن واقع شده است و یک شاهرگ اقتصادی محسوب می شود.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای ارتش سوریه در استان درعا وارد پنجمین روز شده و تاکنون مساحتی نزدیک به ۶۱۵ کیلومتر مربع از اشغال عناصر تروریستی خارج شده است و پیشروی ها در محورهای مختلف ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای سوری در گام نخست عملیات موفق شدند شهرک های «مسیکه، ملیحه شرقی، ملیحه غربی، دیرداما و البستان» را در شمال شرق استان درعا از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و شهرک راهبردی «بصری الحریر» را هم به کنترل دربیاورند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای توافق ترکیه با آمریکا بر سر شمال سوریه چیست؟ / جولان نیروهای اردوغان در شمال سوریه

با تسلط نیروهای ارتش سوریه بر شهرک بصری الحریر، عناصر تروریستی در شمال شرق استان درعا و مناطق مرزی غرب استان سویدا در محاصره کامل قرار گرفتند و ارتباط آنان با مناطق جنوبی قطع شد تا در همان گام نخست پیروزی قطع به دست آید.

برای دیدن نقشه در اندازه اصلی بر روی آن کلیک کنید

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در نهایت در مرحله نخست عملیات موفق شدند تمامی مناطق آلوده را در شمال شرق استان درعا (منطقه اللجاه) پاکسازی کنند و مساحتی نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر مربع را به کنترل دربیاورند.

با پاکسازی شمال شرق استان درعا (منطقه اللجاه)، امنیت فرودگاه راهبردی «خلخله» در جنوب غرب استان دمشق تامین شد و آرامش به جاده شرقی درعا - دمشق بازگشت تا انتقال نیرو و تجهیزات به مناطق جنوبی راحت تر صورت گیرد؛ با آزادسازی منطقه اللجاه، امنیت مثلث مرزی درعا- دمشق و سویدا به طور کامل تامین شد.

نیروهای سوری در ادامه عملیات در شرق استان درعا توانستند شهرک «رخم» را هم به کنترل خود در بیاورند و امنیت فرودگاه «الثعله» را به طور کامل تامین کنند؛ شهرک «رخم» در نزدیکی فرودگاه راهبردی «الثعله» در مرزهای اداری غرب استان سویدا واقع شده است.

پس از پیشروی های گسترده نیروهای ارتش سوریه که منجر به پاکسازی مناطق اشغالی در شمال شرق و شرق استان درعا شد، عناصر تروریستی روز گذشته آمادگی خود را برای مذاکره و رسیدن به توافق اعلام کردند.

برای دیدن نقشه در اندازه اصلی بر روی آن کلیک کنید

نیروهای ارتش که ابتکار عمل را در مناطق مختلف استان درعا در دست داشتند موافقت خود را برای برقراری آتش بس موقت و رسیدن به توافق اعلام کردند و سرعت عملیات و پیشروی ها را در محورهای مختلف کاهش دادند.

به گزارش مشرق، در جریان مذاکرات ۲۴ ساعت گذشته و اعتراضات گسترده ای مردم در نهایت تعدادی از گروه های تروریستی آمادگی خود را برای تخلیه برخی مناطق اشغالی جنوب شرق و جنوب استان درعا اعلام کردند.

براساس توافق به دست آمده، تاکنون گروه های تروریستی بدون درگیری از شهرک های «صیدا، نصیب، طیبه و ام المیاذن» در جنوب استان درعا عقب نشینی و کنترل این مناطق را به دولت واگذار کردند که مساحتی نزدیک به ۶۰ کیلومتر مربع است.

از حومه شمال غربی شهر درعا خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه  با عقب راندن عناصر تروریستی موفق شدند شهرک های «ابطع، جمیلیه، داعل و طفش» را به طور کامل پاکسازی کنند و به کنترل در آورند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، مهم ترین هدف نیروهای ارتش سوریه در جنوب شرق و جنوب استان درعا رسیدن به گذرگاه راهبردی «نصیب» است که در مرزهای مشترک با اردن واقع شده است و یک شاهرگ اقتصادی محسوب می شود.

به نظر می رسد پس از گذرگاه النصیب، مقصد بعدی نیروهای ارتش سوریه پیشروی به سمت عمق جنوب شهر درعا و رسیدن به مرزهای اردن است که به معنای تسلط نیروهای سوری بر مناطق مرزی مشترک با اردن تا استان السویدا است.

آخرین گام نیروهای سوری در شمال غرب استان درعا برای پاکسازی منطقه راهبردی «تل الحاره» در ۲۰ کیلومتری جولان اشغالی برداشته می شود؛ آزادسازی این منطقه منجر به پاکسازی دومینوار دهها شهرک و روستا در نزدیکی جولان اشغالی می شود که پیام روشنی برای رژیم صهیونیستی است چرا که تجهیزات راداری و پایگاه هایی در این محور وجود دارد که تحرکات صهیونیست ها را به طور کامل رصد می کند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی ارتش سوریه تحولات سوریه تحولات منطقه درعا دمشق عناصر تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای پدافند هوایی ارتش این کشور ۶ پهپاد اوکراینی را در آسمان استان های ورونژ، ریازان، بلگورود و کورسک رهگیری و منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است که «دیشب تلاش جدید رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از پهپاد علیه اهدافی در داخل خاک روسیه خنثی شد.»

این بیانیه درباره جزییات این حمله افزود: سامانه‌های پدافند هوایی ۶ فروند پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کردند؛ سه فروند پهپاد بر فراز قلمرو استان ورونژ، یک فروند بر فراز قلمرو استان ریازان، یک فروند بر فراز قلمرو استان بلگورود و یک فروند پهپاد بر فراز قلمرو کورسک.»

وزارت دفاع روسیه دیروز سه شنبه نیز در بیانیه ای درباره روند ادامه «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین اعلام کرد: یگان غرب نیروهای روسیه مواضع سودمندتری را به دست آوردند به نحوی که ۵ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن حدود ۹۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان شرق روسیه نیروهای اوکراین را در دونتسک هدف قرار دادند، تلفات اوکراین بالغ بر ۱۰۰ پرسنل نظامی بود. نیروهای اوکراین در نبرد با یگان جنوب روسیه حدود ۴۴۰ پرسنل نظامی، ۲ تانک، یک خودروی زرهی و یک هویتزر ام ۱۹۸ را از دست دادند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اما از سوی دیگر، یگان مرکز ارتش روسیه مواضع را بهبود بخشید، نیروهای اوکراین در دونتسک را هدف قرار داد و ۹ ضدحمله دفع شد. دشمن در این محور حدود ۱۴۵ نظامی را از دست داد. پدافند هوایی روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی، ۶ موشک اتاکمز آمریکایی و ۲ بمب هدایت شونده هامر ساخت فرانسه را در یک روز سرنگون کرد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093746

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم
  • تداوم بارندگی‌ها درکشور
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند