Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ اعلام کرده است که قابلیت شبه کانال‌های تلگرامی را به سیستم عامل iOS و گوشی‌های آیفون نیز افزوده است.

پس از آنکه اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ برای گوشی‌های اندروید، امکان جدیدی را برای ادمین گروه‌های واتس اپی ایجاد کرد، حالا  این پیام‌رسان اعلام کرده است که قابلیت مذکور برای کاربران گوشی‌های آیفون نیز فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ، مدتی است که در رقابت با سایر پیام‌رسان‌ها همچون تلگرام، به افزودن قابلیت‌های جدید اقدام کرده است. هم اکنون نیز با اضافه شدن این قابلیت و امکان جدید، کاربرانی که ادمین گروه‌های مکالمه و چت در واتس اپ باشند، از این پس قادر خواهند بود تنها خود پست گذاشته و دیگر اعضای گروه دیگر نتوانند مطلبی ارسال کنند.

به عبارتی دیگر، این قابلیت جدید بسیار شبیه به کانال‌های اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام است چراکه ادمین گروه تنها قادر است مطلب ارسال کند و دیگران هم فقط قادرند آن مطالب را بخوانند.

این قابلیت جدید که Restricted Groups نام دارد، تاکنون تنها برای کاربران گوشی و دستگاه‌های اندرویدی در دسترس بود ولی از این پس، کاربران گوشی‌های آیفون و دستگاه‌هایی با سیستم عامل iOS نیز قادر خواهند بود از این امکان بهره‌مند شود. در این قابلیت تنها ادمین گروه می‌تواند مطالب را ارسال و منتشر کند تا دیگر اعضای گروه آن‌ها را بخوانند.

ادمین گروه می‌تواند با روشن کردن قابلیت Restricted Groups در تنظیمات واتس اپ، این قابلیت را فعال‌سازی کند و دیگر اعضای گروه نیز در صورتی که خواستار برقراری ارتباط با ادمین باشند، می‌توانند از طریق Message Admin با وی در ارتباط باشند و به صورت خصوصی اظهار نظر کنند.



یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که به نسخه به‌روزرسانی شده واتس اپ اضافه شده، این است که اگر یکی از مخاطبان شماره تماس خود را عوض کند، به دوستان و مخاطبان دیگر اطلاع داده می‌شود.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ نیز از قابلیت Encryption   End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید،  iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس اپ هم اکنون میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

برای مقایسه باید گفت بر اساس آمار، واتس اپ بالغ بر یک میلیارد کاربر فعال در جهان دارد این در حالیست که تلگرام ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه داشته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: واتس اپ تلگرام پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری، مجوز بگیرند

 هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • فلومتر التراسونیک کانال باز چیست؟
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید