Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@18:03:49 GMT

سیف: آقای ترکان، شما چرا؟

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۷۳۶۷۲

سیف: آقای ترکان، شما چرا؟

ایران اکونومیست - ولی‌الله سیف در این باره افزود: هر کس نداند، آقای مهندس ترکان به‌ خوبی در جریان دیدگاه‌های کارشناسی بانک مرکزی و بنده هستند و از تصمیم‌گیری‌ها و مباحث مطرح‌شده در جلسات ستاد اقتصادی دولت و هیئت وزیران آگاهی دارند، بنابراین شنیدن برخی مواضع ایشان، دست‌کم برای اینجانب مایه تعجب است.
 
وی ادامه داد: تصمیم‌گیری در مورد سیاست‌های ارزی به‌دلیل حساسیت‌های مختلف و ملاحظات متعدد دارای پیچیدگی‌های فراوانی است و مجموعه دولت و بانک مرکزی باید با لحاظ کردن همه این ملاحظات به جمع‌بندی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
چند روز پیش اکبر ترکان بانک مرکزی را مقصر نابسامانی ارزی دانست و اعلام کرد ارزان نگه‌داشتن ارز ممکن نیست.
 
مشاور رییس جمهور ارزان نگه داشتن نرخ ارز با فشار سیاسی را غیرممکن دانست و با بیان "تأخیر بانک مرکزی در تک‌نرخی کردن ارز عامل نوسانات ارزی است" گفته بود: دارایی بانک‌ها موهوم است.
منبع: تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست ولی الله سیف اکبر ترکان بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزارهای پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپردازها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229515 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • سرسام آماری؛ چرا داده‌های نرخ تورم بانک مرکزی شفاف نیست؟
  • چرا داده‌های نرخ تورم بانک مرکزی شفاف نیست؟
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی