Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-30@16:50:10 GMT

کلاف سردرگم مدیریت جمعه بازار جویبار

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۷۴۰۱۱

مدیریت جمعه بازار جویبار سبب شده است تا جلسه طرح سوال از شهردار جویبار از سوی شورای شهر برگزار شد.به گزارش بلاغ، جلسه طرح سوال از شهردار جویبار از سوی شورای شهر بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در این جلسه سید حسین میری رئیس شورای شهر جویبار از علی یاری شهردار شهر جویبار سوال کرد که چرا با توجه به برگزاری مزایده پیمانکار مدیریت جمعه بازار اما هنوز پیمانکاری مشغول به کار نشده است؟

یاری با اشاره به اینکه به طور کامل با شرایط و جو جمعه بازار جویبار آشنا هستم گفت: همیشه شعار داده‌ایم که صرف و صلاح شهرداری برای ما مهم است و مزایده را به خوبی برگزار کردیم و تا وقتی می خواهیم خوب کار کنیم کسانی هستند که جلوی کار را می گیرند زیرا مصر به برگزاری مزایده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در دوره قبل بدون برگزاری مزایده‌ای پیمانکار قبلی تمدید شد اظهار کرد: در این دوره مزایده به صورت قانونی برگزار شده و پاکت های شرکت کننده به حراست تحویل داده شد و برخی از پاکت ها پس از باز شدن به دلیل ناقص بودن مدارک کنار رفتند و در آخر آقایان قلی پور، سوزنی و نوذری نفرات اول تا سوم شدند.

شهردار جویبار بیان کرد: طی نامه از سوی اداره اماکن شهرستان نفر اول به دلیل اشتغال در شغل معلمی احراز صلاحیت نشد و نفر دوم نیز تایید نگردید ولی دادستان طی نامه ای اعلام کرد صلاحیت نفر اول مورد تایید است.

یاری خاطرنشان کرد: این سختی ها و فشارها را تحمل می کنم زیرا نباید جایگاه شهرداری و شورا زیر سوال برود.

اسماعیل فولادی عضو شورای پنجم شهر جویبار در این باره اظهار کرد: آنچه که در این باره در حال اتفاق است مقدمه آن از شهرداری شروع شد و یکی از شرکت کنندگان در این مزایده با پناهگاهی که در شهرداری ایجاد کرده در حال توهین به شورا است.

وی با بیان اینکه بازار یک صنف است گفت: زمانی که فرماندهی انتظامی شهرستان جویبار صلاحیت نفر سوم را تایید کرد باید قرارداد منعقد شود زیرا مشکل قانونی ندارد و تأخیر دراین کار و طولانی شدن این موضوع باعث بروز حاشیه شده است.

محمد فقیهان یکی دیگر از اعضای شورای شهر جویبار در این جلسه افزود: هرکسی براساس ظن خود مسائل را تحلیل می کند و زمانی که نزدیکی یکی از شرکت کنندگان مزایده را با شهردار می بیند ابهاماتی در ذهن مردم ایجاد می شود.

وی با انتقاد از ساز و کار برگزاری مزایده مدیریت جمعه بازار جویبار گفت: اگر شهردار مشاورین خوبی داشت هیچ وقت این مشکلات پیش نمی آمد و اگر ابتدا شرکت کنندگان برگه استعلام خود را از نیروی انتظامی دریافت می کردند این حاشیه ها برای این موضوع ایجاد نمی شد و کسی خود را محق نمی دانست.

شهرداری از برنامه های خود در سال 97 عقب است

یکی دیگر از سوالات اعضای شورای شهر این بود که چرا تاکنون با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در 6 ماه نخست سال بهسازی معابر عمومی انجام نشد؟

شهردار جویبار با بیان اینکه 400 کوچه خاکی در شهر جویبار وجود دارد اظهار کرد: 508 میلیون تومان قیر خریداری شده است اما تجهیزات فنی کافی برای انجام این کار نداریم و در حال برگزاری یک مناقصه عمومی هستیم تا این کار صورت گیرد.

محمد فقیه عضو شورای شهر جویبار بیان کرد: در اجرای مناقصه شرکت کنندگان باید شرایط ما را بپذیرند و بعد در مناقصه شرکت کنند.

اسماعیل فولادی دیگر عضو شورای شهر جویبار خاطرنشان کرد: 6 ماه نخست سال بهترین فرصت برای کارهایی مثل بهسازی معابر است که شهرداری با تأخیر در بهبود تجهیزات این فرصت را از دست داد و به طور کل شهرداری از برنامه های خود در سال 97 عقب است.

شهر جویبار محروم از ابتدایی ترین علائم ترافیکی

یاری در پاسخ به سوال عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک گفت: بیشترین اجرای مصوبات شورای ترافیک در این دوره بوده است که باید بر اساس توان مالی خود گام برداریم که برخی از مصوبات در توان مالی شهرداری نیست.

فولادی بیان کرد: ابتدایی ترین علائم ترافیکی در شهر جویبار وجود ندارد و با توجه به اینکه امسال برای مطالعه ترافیکی شهر بودجه ای هم در نظر گرفته شده است اما هنوز اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

همت بخشیان عضو شورای شهر جویبار تأکید کرد: حفظ جان شهروندان برای ما در اولویت است و حاضریم برخی کارها انجام نشود ولی نقاط پرخطر ایمن سازی شود.

شهردار نباید به دنبال راضی نگه داشتن افراد خاصی باشد

محمد فقیهان عضو شورای شهر با انتقاد از اقدامات شهردار در طرح دریا اظهار کرد: شهردار بدون هماهنگی و مشورت با اعضای شورای شهر و بدون طرح و برنامه مشخصی دست به اقداماتی در طرح دریا زد که این اقدامات مشکلاتی را در سطح شهر به وجود آورد.

وی با بیان اینکه شهردار نباید به دنبال راضی نگه داشتن افراد خاصی باشد گفت: نباید کارها را به دقیقه آخر کشاند و به دلیل نداشتن فرصت از شورا موافقت گرفت و کارها به صورت مطلوبی انجام نشود.

علی یاری شهردار جویبار در این رابطه بیان کرد: اولویت ما در طرح دریا، برق، آب، سرویس های بهداشتی، بتن ریزی بوده است و امسال 200میلیون تومان برای بهسازی تجهیزات برقی هزینه کردیم.


70 درصد نهال‎هایی که در حریم شهر کاشته شد خشک شد

وی در پاسخ به سوال غیرواقعی بودن آمارهای کاشت 30هزار نهال و صرف هزینه های سنگین برای خرید و نگهداری آن ها گفت: از 30 هزار نهال حدود 10 هزار اصله کاشته شد و مابقی برای سال آینده قابل استفاده است و نیروهای شهرداری با تمام تلاش در حال حفظ و نگهداری آن ها هستند.

فقیهان عضو شورای پنجم شهر جویبار یادآور شد: همه از وجود بحران آب باخبر بودیم بنابراین خرید این مقدار نهال ضمن اینکه هزینه های سنگینی را بر دوش شهرداری ایجاد کردیک تصمیم عجولانه از سوی شهردار بوده است.

فولادی دیگر عضو شورای شهر افزود: به جرأت می توانم بگویم 70 درصد نهال هایی که در حریم شهر کاشته شد خشک شده است و علاوه برآن کاشت نهال در حریم شهر در جدول سرانه فضای سبز شهر محسوب نمی شود.

شهردار شهر جویبار در پاسخ به این سوال که چرا بدون برنامه و پیش بینی در بودجه کارها انجام می شود گفت: تمام بودجه صرف هزینه های جاری شهرداری می شود و اگر بخواهیم براساس بودجه پیش برویم کار عمرانی یا خدماتی نمی توانیم انجام دهیم.

فولادی تأکید کرد: برخی کارهای شهردار نشانه بی اعتمادی به شورای شهر است که پسندیده نیست.

در پایان در مورد مسدود شدن حساب شهرداری و دریافت چک جدید سوالاتی مطرح شد که شهردار شهر جویبار اظهار کرد: به دلیل عدم پرداخت بیمه تامین اجتماعی از سوی پیمانکاران از سال 1379، بیمه این حساب را مسدود کرده است و چک جدید از یک حساب مشترک شخصی که از سال های قبل داشته ایم دریافت کردیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های کرمان مناسب نیست، گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت شهر کرمان اختصاص داده شده است. - اخبار استانها -

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بحث شوراها را داریم، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در راستای سپردن کار مردم به دست خود مردم است.

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت اداره شهرها و روستا مستقیماً به شوراهای اسلامی شهر و روستا سپرده شده است که منتخب خود مردم هستند، گفت: مردم شوراها را انتخاب کرده و شوراها در شهر، شهردار را انتخاب می‌کنند.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به دیگر وظایف شورای اسلامی شهر، بیان کرد: شوراها در حد وظایف و اختیارات خود قانون‌گذاری برای شهرداری را انجام داده، تصویب طرح و لایحه برای اجرا در شهر و نظارت بر کار شهرداری را به عهده دارند.

وی به مهمترین طرح و برنامه‌‌های شورای اسلامی شهر کرمان در این دوره نیز اشاره کرد و افزود: در این دوره توجه عادلانه به کل شهر و آبادانی و زیباسازی شهر توسط شورای شهر و شهردار مدنظر است.

نادری با بیان اینکه در این دوره شورا تلاش کردیم که عادلانه به کل شهر رسیدگی شود تا خدمات در یک نقطه متمرکز نشده و در یک نقطه از شهر محرومیت نداشته باشیم، ادامه داد: در این دوره کار را از نقاط محروم شهر آغاز کردیم و تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره با اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی، آسفالت، پیاده‌روسازی، کارهای فرهنگی، مسائل تاریخی و فرهنگی و مذهبی، گفت: در همه این حوزه‌ها تلاش شده که نگاه متوازن و متعادلی داشته باشیم و شهر را برای مردم به یک مکان دلپذیر و آرام‌بخش تبدیل کنیم.

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه این اقدامات آغاز شده البته هنوز با حد اعلا نرسیدیم اما تلاش خود را کردیم تا حد امکان شهر از حالت دو قطبی بودن خارج کنیم و عدالت را در آبادانی شهر داشته باشیم، افزود: در این دوره توجه ویژه به مناطق محروم بیشتر مدنظر بوده است.

وی با اشاره به تغییر شهردار کرمان، گفت: شهردار قبلی کرمان فردی دلسوز و سالم بود اما انتظار داشتیم که شهر را متحول کند اما انتظارات ما از شهردار قبلی برآورده نشد و زمانی که به گزینه بهتری رسیدیم شهردار جدید را جایگزین وی کردیم و حکم شهردار جدید در وزارت کشور شرف صدور است.

نادری با اشاره به بودجه و درآمدهای ضعیف شهرداری کرمان باعث شد که به شهر توجه زیادی نشود، ادامه داد: در این دوره از شورای شهر هم توجه به مناطق محروم شدت گرفت و هم افزایش درآمد و بودجه شهرداری را داشتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری کرمان در ابتدای این دوره شورای اسلامی شهر هزار و 300 میلیارد تومان بود که این عدد در سال 1403 به 7 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است، گفت: امیدواریم که با همین روند آبادانی شهر هم انجام شود.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه وضعیت پیاده‌روها، جداول و آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر کرمان نامناسب و مطالبه مردم در این حوزه کاملاً درست است، بیان کرد: در بودجه امسال شهرداری حدود 700 میلیارد تومان برای آسفالت شهر کرمان اختصاص داده شده که بی‌‌سابقه است.

وی با بیان اینکه امسال توجه ویژه‌ای به بحث آسفالت، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری در شهر کرمان شده است، ادامه داد: امیدوار هستیم که امسال مردم کرمان حرکت قابل توجهی را در سطح شهر شاهد باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • خروج علیه شهردار تهران
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود