Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:51:17 GMT

رفع مشکلات تاخیر صدور کارت های معلولیت تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۷۴۵۳۷

رفع مشکلات تاخیر صدور کارت های معلولیت تا پایان سال

به گزارش خبرنگار مهر، پرستو منصوری در مراسم دیدار خانواده های معلولان با مدیر بهزیستی استان تهران که در انجمن دفاع از معلولان برگزار شد، افزود: تمامی تلاش همکاران ما در بهزیستی استان تهران رفع مشکلات مددجویان تحت پوشش است و در این راستا اقدامات و طرح های خوبی در دستور کار داریم.

وی گفت:برخی از مددجویان و معلولان یارانه شان از طریق وزارت رفاه حذف شده که این موضوع مربوط به دهک بندی های خود وزارتخانه است و ربطی به سازمان بهزیستی ندارد اما بر اساس رایزنی های سازمان بهزیستی آخرین گزارش ها را در مورد افرادی که نباید یارانه شان حذف می شد به بهزیستی کشور اعلام کرده ایم که امیدواریم مشکل برخی افراد برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد استخدام معلولان در دستگاه های دولتی نیز گفت: در قانون جامع حمایت از معلولان با دستگاه های خاطی که قانون سه درصد استخدام معلولان را رعایت نمی کنند برخورد می کند و در حال حاضر شاید برخی از سازمان ها در این خصوص با بهزیستی همکاری های لازم را نداشته باشد که این موضوع را حتما پیگیری خواهیم کرد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران در مورد صدور کارت های معلولیت اظهار داشت:با توجه به اینکه تغییراتی در سیستم تعیین معلولیت و همچنین صدور نوع کارت ها ایجاد شده بود به همین خاطر صدور کارت ها با کمی تاخیر مواجه کرد که در حال حاضر این مشکل رفع شده و تا پایان سال ۹۷ تمامی معلولانی که از قبل در بهزیستی استان تهران پرونده داشتند کارت معلولیت دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، شاید یکی از دلایل تاخیر در صدور کارت ها محدودیت اعتبارات نیز باشد که باید برطرف شود.

منصوری همچنین در خصوص حضور کارشناسان در منازل معلولانی که امکان مراجعه و حضور در کمیسیون ها ندارند، گفت: در مواردی که معلولیت ضایعه نخاعی وجود داشته باشد و یا معلول نتواند در کمیسیون های پزشکی حضور پیدا کند در این صورت همکاران ما به منزل معلول می روند و دیگر نیازی به مراجعه فرد به بهزیستی نیست.

کد خبر 4336454 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی سازمان بهزیستی معلولان شورای شهر تهران شهرداری تهران بیمه وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی شهر تهران قوه قضاییه مترو ترافیک مجلس شورای اسلامی سازمان بیمه سلامت پلیس راهور مراکز درمانی سازمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس سازمان بهزیستی کشوردر شیراز گفت: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.
قادری افزود: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد.
در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری ، حق پرستاری ، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارایه طرح های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

دیگر خبرها

  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • تاخیر چند ساعته پرواز تهران - مشهد
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در استان
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد