Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، حجت السلام و المسلمین حسن روحانی ظهر دوشنبه پیش از عزیمت به سوئیس و اتریش در فرودگاه مهر آباد در جمع خبرنگاران افزود: شرایط امروز اروپا تاحدی با گذشته متفاوت است و امروز با صدای بلندتری با یک جانبه گرایی مخالفت و با لحن صریح تری اعلام آمادگی می کند تا در مسائل منطقه ای بین المللی با ایران و کشورهای مهم تاثیرگذار همکاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: آمریکایی ها که برخلاف مقررات بین المللی و تعهدات چند جانبه خود از برجام خارج شدند امروز ارتباط و مذاکره با اروپا جایگاه خاص خود را دارد.
روحانی با یادآوری این که امروز کشورهای روسیه و چین و سه کشور اروپایی و همچنین تمامی اعضای اتحادیه اروپا تلاش می کنند برجام بدون آمریکا باقی بماند، یادآور شد: آنها احساس می کنند بقای برجام به نفع منطقه، جهان و همه است و بنابراین با یک صدا آمریکا را محکوم می کنند که از قطعنامه 2231 که همه کشورها را الزام به همکاری می کند، خارج شده است.
وی با بیان این که این سفر فرصتی برای مذاکره در زمینه آینده برجام و توافق ها با اتحادیه اروپا است، تصریح کرد: اتریش از روز گذشته ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده گرفته است که در این سفر با مقامات عالیرتبه این کشور به عنوان رییس دوره ای این اتحادیه در این مقطع گفت و گو می کنیم.
رییس جمهوری با یادآوری این که اروپا بناست در روزهای آینده بسته پیشنهادی را ارائه کند، خاطرنشان کرد: در این سفر همچنین درمورد این بسته پیشنهادی هم گفت و گو می کنیم.
روحانی گفت و گو درمورد مسائل منطقه ای و جهانی را از دیگر محورهای مذاکرات با مقامات این دو کشور اروپایی عنوان کرد و ادامه داد: برخی مسایل منطقه ای و جهانی وجود دارد که از گذشته درباره آنها با اروپا مذاکره می کردیم که در این سفر این مذاکرات ادامه می یابد.
وی مذاکرات درمورد سوریه و یمن ، ستم ها و جنایت هایی که بر مردم این دو کشور می رود را از جمله این مسائل عنوان کرد و اظهار داشت: در این سفر درباره این مسائل، مسئولیت هایی که جهان برعهده دارد و نقشی که ایران می تواند برای ثبات و امنیت خاورمیانه داشته باشد، مذاکره می کنیم.
وی به همکاری های دو کشور با ایران اشاره و خاطرنشان کرد: توافق هسته ای بین ایران و 1+5 به میزبانی عمدتا این دو کشور انجام می شد. محل مذاکرات هسته ای معمولا یا در سوئیس یا در اتریش بود و این دو کشور تلاش های فروانی انجام دادند تا شرایط و زمینه مناسبی برای مذاکرات ایجاد شود.
رییس جمهوری با تشریح اهداف سفر دو روزه خود به سوئیس و اتریش اظهارداشت: سفر به این کشورهای دوست اروپایی به دعوت رییسان جمهوری دو کشور و در پاسخ به سفر آنان به تهران در سال های گذشته انجام می شود.
وی ادامه داد: ما برای روابط با کل اروپا و اتحادیه اروپا مخصوصا با کشورهایی که از گذشته روابط دوستانه داشتیم، اهمیت فراوانی قائل هستیم .
رییس جمهوری افزود: مناسبات سیاسی ایران با اتریش به 160 سال قبل برمی گردد و معلوم است که این روابط چقدر برای هر دو طرف اهمیت دارد.
روحانی یادآور شد: قدمت روابط ایران با سوئیس هم به دهه ها قبل بر می گردد.
وی با بیان این که ظرفیت های بسیار فراوانی برای روابط اقتصادی - تجاری و همچنین علمی و فرهنگی با هر دو کشورداریم، تاکید کرد: تاکنون از همه این ظرفیت ها استفاده نشده است و یکی از اهداف این سفر استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه روابط دوجانبه است.
رییس جمهوری همچنین گفت: در این سفر اسنادی در زمینه روابط صنعتی، تجاری، بهداشتی، پزشکی، فناوری نوین، آموزش مدیریت منابع آب در هر دو کشور به امضا می رسد.
وی با بیان این که در سفر به این دو کشور تجار و نمایندگان بخش های اقتصادی هم حضور دارند، گفت: در دو پایتخت جلسه ای با حضور تجار و کار آفرینان و ایرانیان عزیز برگزار می شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آمریکا ایران اکونومیست رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

نماینده روسیه در شورای امنیت با اشاره به جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی گفت: «خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد».

به گزارش ایسنا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در شورا تصریح کرد: «اسرائیل کاروان های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می دهد و مانع کار آنها می شود.»

نماینده روسیه در شورای امنیت تأکید کرد: «آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است.»

نبنزیا در ادامه با اشاره به تحولات جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: «خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد».

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: ما حمله اسرائیل به شورای امنیت و دبیرکل را رد می کنیم. از همه اعضای شورای امنیت می‌خواهم به عضویت کامل فلسطین رای دهند.

همزمان نماینده انگلیس در شورای امنیت در سخنانی بدون محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: «پاسخ ایران به اسرائیل را محکوم می کنیم و مصمم به حفظ ثبات در منطقه هستیم!».

نماینده انگلیسی تصریح کرد: «حمله ۷ اکتبر را محکوم می کنیم و خواهان آزادی فوری همه اسیران هستیم. نوار غزه شاهد یک بحران انسانی ناگوار و فزاینده است.»

وی اضافه کرد: «از راهکار دودولتی که امنیت و ثبات فلسطینی ها و اسرائیل را تضمین می کند، حمایت می کنیم. ما بر تعهد خود به یک کشور مستقل و قابل زندگی فلسطین تاکید می کنیم. ما باید بر عناصری تمرکز کنیم که امکان صلح پایدار را فراهم می کند.

نماینده انگلیس در شورای امنیت خاطرنشان کرد: لندن بار دیگر از اسرائیل می‌خواهد فوراً شهرک‌سازی را متوقف کند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه