Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،به همت ادارات بهزیستی، ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با مواد مخدر اردبیل و با هدف اجتماعی کردن امر مبارزه، علی دایی اسطوره فوتبال جهان و سجاد انوشیروانی نائب قهرمان وزنه‌برداری المپیک در کمپ ترک اعتیاد آزادی اردبیل حاضر شدند.

دایی که به عنوان سرمربی تیم سایپا اردوی تمرینی در سرعین برپا کرده به همراه سجاد انوشیروانی سرمربی سابق تیم وزنه‌برداری کشورمان با حضور در جمع بهبودیافتگان مرکز اقامتی میان مدت آزادی اردبیل با حاضرین در این کمپ دیدار و از عزم و اراده برای ترک اعتیاد قدردانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این بازدید و حمایت قهرمانان ورزشی از نجات یافتگان دامن اعتیاد و مواد مخدر، مدیر بهزیستی شهرستان اردبیل اظهار کرد: ما به تازگی هفته مبارزه با مواد مخدر را سپری کردیم که محور اصلی و رویکرد تمامی دستگاه‌ها توجه به مقوله اجتماعی کردن مبارزه با این پدیده شوم و زیانبار اجتماعی است. داریوش یحیوی خاطرنشان کرد: در کنار همه برنامه‌ریزی‌های مادی رویکرد معنوی و حمایتی که اقشار مختلف از افراد مصمم به ترک اعتیاد دارند زمینه خوبی را فراهم کرده تا بسیاری از افراد گرفتار در دامن اعتیاد بتوانند با سلامتی به دامن جامعه بازگردند. وی فعالیت 5 مرکز ترک اعتیاد را در شهرستان اردبیل یادآور شد و گفت: هزینه ترک اعتیاد هر معتاد ماهانه 500 هزار تومان است که قطعا 100 درصد افراد معتاد در این کمپ‌ها سم‌زدایی شده و به نوعی از دامن اعتیاد و آسیب‌های آن نجات می‌یابند که قطعا در ورود به جامعه نیز در حوزه‌های مختلف نیازمند حمایت جدی هستند. سجاد انوشیروانی نیز از قهرمانان رشته وزنه‌برداری در این بازدید و در جمع معتادان در حال ترک در مرکز آزادی اردبیل بیان کرد: ما باید بحث فرهنگسازی و ارتقای سلامت افراد جامعه را از خانواده‌ها شروع کنیم و به سمتی برنامه‌ریزی و هدفگذاری را سوق دهیم تا فعالیت‌های ورزشی و تفریحات سالم در جامعه به معنای واقعی توسعه یابد. وی با بیان اینکه نباید مدیران و مسئولان ما در انجام وظایف و مسئولیت خود در ایجاد زیرساخت‌ها به شکل مقطعی عمل کرده و یا با نگاه رفع تکلیف مسئولیت خود را انجام دهند، گفت: تا زمانی که فعالیت‌های ورزشی و بدنی به عنوان یک اصل اساسی در نظام خانواده و جامعه شکل نگیرد حتی در صورت اشتغال جوانان ما با نوعی خلا اخلاقی و رفتاری و هجمه‌های متعدد در قالب آسیب‌های اجتماعی روبرو خواهیم شد. انوشیروانی ضرورت توجه و توسعه شیوه‌های متنوع تفریحات سالم و سازنده را یادآور شد و افزود: باید در ابعاد مختلف هم ورزش قهرمانی و هم ورزش همگانی مورد توجه قرار گیرد چرا که قرار نیست همه جوانان ما تنها به بعد قهرمانی و درآمدزایی در این حوزه فکر کنند. وی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم جوانانمان از دام اعتیاد و حتی سیگار و حضور در محافل ناسالم رهایی یابند باید در نقطه مقابل آن فضای سالم تفریحات و نشاط اجتماعی را فراهم کنیم تا خود جوانان با رغبت و انگیزه بیشتر در عرصه اجتماعی بتوانند حضور یابند. نائب قهرمان المپیک دور شدن از فضای ناامیدی و بی‌انگیزگی و بی‌غبتی در انجام کار را بسیار مهم و موثر در ارتقای سلامت نسل جوان و نوجوان توصیف و تصریح کرد: جوانان ما باید از مشورت بزرگان و تجربیات آنها استفاده کنند تا با بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم و مقابله با هرگونه تهدید اجتماعی تلاش کنند تا در فضای سالم رشد و تعالی به حرکت خود ادامه دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعتیاد ترک اعتیاد جهان علی دایی مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی صبح پنج شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: سازمان مردم نهاد فعالیت‌های ارزشمندی در جامعه دارند اما بخوبی نتوانسته‌اند کارکرد خود را در اغلب موارد انجام دهند.

وی افزود: باید پالایش جدی در زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد داشته باشیم و خیران را فعال کنیم.

وی بر ضرورت اجتماعی سازی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: مشارکت مردم منجر به موفقیت در مقابله با مواد مخدر خواهد شد و باید فرهنگ مقابله و مبارزه با مواد مخدر در جامعه نهادینه شود چرا که مواد مخدر گلوله‌ای است که به جوانان ما اصابت می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خود را در زمینه مقابله با مواد مخدر مشخص کنند.

رمضانی یادآور شد: باید جلسات تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار شود و آگاهی این قشر در مقابله با مواد مخدر ارتقا یابد.

وی پیگیری مصوبات جلسات شورا را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: بررسی مصوبات جلسات گذشته باید تبدیل به رویه و اولویت شود تا نتایج جلسات بخوبی دیده شود.

وی اذعان کرد: دستگاه‌ها از ظرفیت قانونی برای اختصاص بودجه در بحث مقابله با مواد مخدر استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: غربالگری در کمپ ماده ۱۶ سنندج ضعیف است و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه با جدیت ورود کند تا شاهد انتقال بیماری بین معتادان متجاهر نباشیم.

کد خبر 6094938

دیگر خبرها

  • تمجید فوق‌العاده نشریه فورفورتو از علی دایی | او سوپراستار بین‌المللی فوتبال است | شاید نمی‌دانستید که علی دایی آنجا حضور داشت!
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • شاید نمی‌دانستید که علی دایی آنجا حضور داشت!
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • سورپرايز قهرمانان وزنه‌بردارى براى معلمان (عكس)
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان