Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، محمد کرم اللهی رییس حوزه هنری فارس همراه با جمعی از معاونین و مدیران این مجموعه از سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس بازدید و با دکتر کورش کمالی سروستانی دیدار کرد.

در این دیدار محمد کرم اللهی همکاری مشترک نهادهای فرهنگی را امری مطلوب خواند و اظهار داشت: توجه به تخصص و توان فرهنگی به جای گروه گرایی و توجه به مباحث جناحی راه حل بسیاری از معضلات امروزین ماست و شیراز به عنوان شهری که فراتر از استان و کشور متعلق به جهان است شایسته بهترین هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تکیه بر توان موجود در حوزه هنری خصوصا ایده هایی همچون تاریخ شفاهی یا بحث دانشنامه های استانی می توان زمینه های کار مشترک بین دو دستگاه را یافتو در این صورت کسی که از همکاری سود می برد جامعه فرهنگوران و اهل قلم و پژوهش خواهند بود.

دکتر کورش کمالی سروستانی نیز با اشاره به ظرفیت های فرهنگی فارس گفت: فارس  ظرفیت های والایی دارد و هنرمندان و بزرگان آن در طول تاریخ افتخارات زیادی آفریده اند ما نیز باید تلاش کنیم در شان این فرهنگ و تاریخ خدمت کنیم.

وی افزود: با هم افزایی توان دستگاه های همسو می توان روی یک یا چند پروژه مشخص کار کرد و به نتیجه رسید این اتفاق در گذشته و به شکل جدی در سطح کلان استان اتفاق افتاد و نتایج بسیار خوبی برای شیراز و فارس در پی داشت.

وحید فرجی قائم مقام و معاون فرهنگی حوزه هنری فارس نیز با اشاره به برخی تجربه های فرهنگی در سایر استان ها گفت:مطمئنا حضور نیروهای توانمند و باتجربه در مدیریت فرهنگی در کنار افزایش سعه صدر می تواند رونق افزای فرهنگ فارس شود.

در بخش دیگری از این نشست هاشم کرونی و مهدی پارسایی مدیران روابط عمومی و پژوهش حوزه هنری فارس نیز نقطه نظرات خویش را بیان کردند.

در پایان این نشست حاضران از موزه فرهنگ فارس شامل نسخ قرآن دارای ویژگی‌های مکتب شیراز در قرآن‌نگاری و قرآن‌آرایی، قلمدان‌های نفیس دوره‌های زندیه و قاجاریه و نیز اسناد و فرمان‌های تاریخی فارس دیدن کردند

آثار از هنرمندان و اندیشمندانی همچون جنگ ادبی به خط و انتخاب ملاصدرا و آثار کتابت و تذهیب و خوشنویسی از فتحعلی‌خان حجاب شیرازی، وصال شیرازی، احمد نی‌ریزی، لطفعلی شیرازی، محمود مذهب شیرازی، تابلو نقاشی از کمال‌الملک بخشی از آثار این موزه است.

کد خبر 4336532

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری فارس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شیراز خرم آباد شهرکرد مشهد مواد مخدر بیرجند هفته قوه قضاییه یاسوج خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه ترکیه بر ضرورت یافتن راه حل دائمی برای بحران در غزه تاکید کرد.

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد جامعه جهانی باید کشور فلسطین را بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی به رسمیت بشناسد.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای یافتن راه حلی دائمی برای وضعیت نوار غزه به کار خواهد بست.

فیدان بی عدالتی‌هایی که فلسطینی‌ها امروز با آن روبرو هستند، را نتیجه نژادپرستی دانست.

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089217

دیگر خبرها

  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود