Web Analytics Made Easy - Statcounter

 
دوره درمان التهابات پوستی ناشی از آفتاب، در طی ۳ روز تا ۳ هفته طول می‌کشد که بستگی به شدت سوختگی این زمان تعیین می‌شود.

با شروع فصل تابستان، بیماری‌های پوستی، چون آفتاب سوختگی افزایش، و منجر به التهابات پوستی می‌شود. با شروع فصل گرما، بیماری‌های پوستی مانند آفتاب سوختگی رواج پیدا می‌کند و بسیاری از افراد را با معضل التهاب‌های پوستی روبرو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.


در فصل تابستان با مجاورت طولانی مدّت در آفتاب یا سایر منابع پرتو فرابنفش، التهاب در پوست، و در نتیجه آفتاب سوختگی ایجاد می‌شود که منجر به سوختگی بر اثر پرتوی فرابنفش موجود در نور خورشید یا دستگاه‌های برنزه کننده (سولاریوم) می‌شود.

سرخی بیش از حد پوست، دردناک شدن و ایجاد تاول از علائم سوختگی پوست است که نباید آن را سرسری گرفت و در مقابل قرمزی، تورم، درد تاول زدن پوست، تب، تهوع و استفراغ، تیره شدن یا ور آمدن پوست پس از بهبودی، باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه شود.

در این بین برخی عوامل، چون ژنتیک در پوست روشن، چشمان آبی و موی قرمز یا بور، استفاده از دارو‌ها از جمله دارو‌های گوگرددار، تتراسایکلین‌ها، آموکسی سیلین یا قرص ضد بارداری، باعث تشدید آفتاب سوختگی شده و بیماری را تشدید می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، حتما در فضای خارج از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده شود و ترجیحا از تردد در ساعات آفتابی خودداری کنند.

دوره درمان التهابات پوستی ناشی از آفتاب، در طی ۳ روز تا ۳ هفته طول می‌کشد که بستگی به شدت سوختگی این زمان تعیین می‌شود. افرادی که دچار این عارض پوستی می‌شوند می‌توانند برای کاهش گرمی و درد، از پارچه مرطوب و خنک استفاده کرده و برای از بین بردن آفتاب سوختگی از کرم سرد یا لوسیون نوزاد استفاده کنند. همچنین در صورت وجود تاول با مصرف ژل نفت خام می‌توان مانع از چسبیدن اشیا به تاول‌ها شد و با شست و شوی پوست با آب سرد و بلغور، روند درمان را تند‌تر کرد.

برخی افراد در شرایط آفتاب سوختگی با تجویز‌های خودسرانه و مصرف دارو های، چون بنزوکائین یا لیدوکائین، نه تنها منجر به درما نشده بلکه باعث ایجاد حساسیت در بدن می‌شوند بنابراین توصیه می‌شود به پزشک متخصص مراجعه کرده و در صورت لزوم از آسپرین یا استامینوفن برای کاهش درد استفاده کنند.   منبع: سلامت نیوز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آفتاب سوختگی سلامت پوست التهاب پوستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است

رامیار فرزان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون ۳۶۱ مقاله در این کنگره دریافت شده که ۱۷۸ مقاله تایید، ۴۸ مقاله برای ارایه شفاهی و ۱۳۰ پوستر نیز در آن پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه سوخگی یک بیماری بسیار شایع است و افراد زیادی درگیر آن می‌شوند، افزود: توده‌ای از مردم با سوختگی درگیر هستند در حالیکه ۹۰ تا ۹۵ درصد سوختگی‌ها قابل پیشگیری اند.

رئیس دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه این کنگره در دوم و سوم خردادماه امسال به میزبانی رشت برگزار می‌شود، گفت: تمامی مقدمات لازم برای برگزاری این کنگره با مشارکت بخش خصوصی و نخبگان علمی اعم از متخصصان، پرستاران و پیراپزشکان انجام خواهد شد.

محمد طلوعی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی و دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی نیز در این نشست با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزار مورد سوختگی در دنیا رقم می‌خورد، اظهار کرد: آمار سوختگی‌ها در کشور‌های توسعه نیافته بیشتر است.

وی با اذعان به اینکه دلیل بسیاری از سوختگی‌ها به دلیل فقدان زیرساخت‌های مناسب گرمایشی است، افزود: کشور‌های توسعه نیافته ۲۰ برابر کشور‌های توسعه یافته دچار سوختگی می‌شوند.

به گفته دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی، اصلاح مصرف به ویژه در گاز، سوخت و دمای آب مصرفی می‌توان در کاهش سوختگی‌ها موثر شود.
دکتر طلوعی با اعلام اینکه در بیمارسان ولایت رشت به عنوان قطب درمان سوختگی، سالانه ۵۰۰ مورد سوختگی داریم، خاطرنشان کرد: چهار برابر این بیماران با مراجعه به مرکز سوانح و سوختگی ولایت به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

وی با اشاره به طولانی بودن و تحمیل هزینه‌های مالی و روانی ناشی از سوختگی، خاطرنشان کرد: فرد سوخته تا سال‌ها تحت تاثیر قرار میگیرد و متحمل هزینه‌های روانی، اجتماعی و مالی می‌شود.
دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه مردان بیشتر از بانوان درگیر سوختگی می‌شوند، گفت: بیشترین سنین سوختگی بین ۱۰ تا ۴۰ است و عمده و شایع‌ترین دلیل سوختگی‌ها نیز شعله‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • هر آنچه که باید در مورد استفاده از «وازلین» بدانید
  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟
  • آیا وازلین پوست را سفید میکند؟
  • چگونه در گرما از پاها مراقبت کنیم؟
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟