Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز ، گویند؛ یکی از دانشمندان، آرزوی زیارت حضرت بقیة اللّه ارواحنا فداه را داشت و از عدم موفقیت خود، رنج می برد. مدتها ریاضت کشید و آنچنان که در میان طلاب حوزه نجف مشهور است، شبهای چهارشنبه به «مسجد سهله» می رفت و به عبادت می پرداخت، تا شاید توفیق دیدار آن محبوب عاشقان نصیبش گردد.

مدتها کوشید ولی به نتیجه نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس به علوم غریبه و اسرار حروف و اعداد متوسل شد، چله ها نشست و ریاضتها کشید، اما باز هم نتیجه ای نگرفت. ولی شب بیداریهای فراوان و مناجاتهای سحرگاهان، صفای باطنی در او ایجاد کرده بود، گاهی نوری بر دلش می تابید و حقایقی را می دید و دقایقی را می شنید.

بیشتر بخوانید: اولین سؤالی که بد از مرگ از انسان پرسیده می شود/راه حلی برای رفع تنگدستی

روزی در یکی از این حالات معنوی به او گفته شد: «دیدن امام زمان(ع) برای تو ممکن نیست، مگر آنکه به فلان شهر سفر کنی». به عشق دیدار، رنج این مسافرت توان فرسا را بر خود هموار کرد و پس از چند روز به آن شهر رسید. در آنجا نیز چله گرفت و به ریاضت مشغول شد. روز سی و هفتم و یا سی و هشتم به او گفتند: «الان حضرت بقیة اللّه ، ارواحنافداه، در بازار آهنگران، در مغازه پیرمرد قفل سازی نشسته اند، هم اکنون برخیز و به خدمت حضرت شرفیاب شو!» با اشتیاق ازجا برخاست. به دکان پیرمرد رفت. وقتی رسید دید حضرت ولی عصر(ع) آنجا نشسته اند و با پیرمرد گرم گرفته اند و سخنان محبت آمیز می گویند. همین که سلام کرد، حضرت پاسخ فرمودند و اشاره به سکوت کردند.

در این حال، دید پیرزنی ناتوان و قد خمیده، عصا زنان آمد و با دست لرزان قفلی را نشان داد و گفت: اگر ممکن است برای رضای خدا این قفل را به مبلغ سه شاهی بخرید که من به سه شاهی پول نیاز دارم. پیرمرد قفل را گرفت و نگاه کرد و دید بی عیب و سالم است، گفت: خواهرم! این قفل دو عباسی (هشت شاهی) ارزش دارد؛ زیرا پول کلید آن، بیش از ده دینار نیست، شما اگر ده دینار (دو شاهی) به من بدهید، من کلید این قفل را می سازم و ده شاهی، قیمت آن خواهد بود!

پیرزن گفت: نه، به آن نیازی ندارم، شما این قفل را سه شاهی از من بخرید، شما را دعا می کنم.

پیرمرد با کمال سادگی گفت: خواهرم! تو مسلمانی، من هم که مسلمانم، چرا مال مسلمان را ارزان بخرم و حق کسی را ضایع کنم؟ این قفل اکنون هشت شاهی ارزش دارد، من اگر بخواهم منفعت ببرم، به هفت شاهی می خرم، زیرا در معامله دو عباسی، بیش از یک شاهی منفعت بردن، بی انصافی است. اگر می خواهی بفروشی، من هفت شاهی می خرم و باز تکرار می کنم: قیمت واقعی آن دو عباسی است، چون من کاسب هستم و باید نفعی ببرم، یک شاهی ارزانتر می خرم!

شاید پیرزن باور نمی کرد که این مرد درست می گوید، ناراحت شده بود و با خود می گفت: من خودم می گویم هیچ کس به این مبلغ راضی نشده است، التماس کردم که سه شاهی خریداری کنند، قبول نکردند؛ زیرا مقصود من با ده دینار (دو شاهی) انجام نمی گیرد و سه شاهی پول مورد احتیاج من است.

پیرمرد هفت شاهی به آن زن داد و قفل را خرید؛ همین که پیرزن رفت امام(ع) به من فرمودند: «آقای عزیز! دیدی و این منظره را تماشا کردی؟! اینطور شوید تا ما به سراغ شما بیاییم. چله نشینی لازم نیست، به جفر متوسل شدن سودی ندارد. عمل سالم داشته باشید و مسلمان باشید تا من بتوانم با شما همکاری کنم! از همه این شهر، من این پیرمرد را انتخاب کرده ام، زیرا این مرد، دیندار است و خدا را می شناسد، این هم امتحانی که داد. از اول بازار، این پیرزن عرض حاجت کرد و چون او را محتاج و نیازمند دیدند، همه در مقام آن بودند که ارزان بخرند و هیچ کس حتی سه شاهی نیز خریداری نکرد و این پیرمرد به هفت شاهی خرید. هفته ای بر او نمی گذرد، مگر آنکه من به سراغ او می آیم و از او دلجوئی و احوالپرسی می کنم.»

منبع؛ ملاقات با امام عصر، ص۲۶۸

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مرگ عشق زنان پول پول مسلمان مسلمان امام زمان عج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ در بیانیه رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی آمده است: دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ با دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاسیس شد و در بیش از ۴ دهه از فعالیت این نهاد انقلابی، شاهد تاثیرگذاری بسیار زیاد سپاه در عرصه‌های مختلف هستیم.
در بیانیه مجع نمایندگان گیلان آورده شده است: سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، نقشی غیرقابل انکار در توفیقات نظام اسلامی داشت و پس از دوران درخشان دفاع مقدس نیز در برابر دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف ایستاده است.
در بخشی دیگر از این بیانیه آمده: سیلی «وعده صادق» ازسوی دلاورمردان سپاه به صهیونیست، نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران بودکه چشم جهانیان را خیره، خواب و خوراک را بر غاصبان صهیونیستی حرام و دل میلیون‌ها ایرانی و ملت‌های آزاده جهان را شاد کرد و به خوبی نشان داد که امروز معادلات منطقه و جهان را فرزندان امام خمینی (ره) رقم می‌زنند.
در این بیانیه آورده شده است: مجمع نمایندگان مردم استان گیلان فرارسیدن ۲ اردیبهشت ماه سالروزتأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همه‌ی دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده های گرانقدر شهدا، جانبازان، ایثارگران و تمامی دلاورمردان حماسه‌آفرین تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون این عزیزان را در سایه زعامت فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در حفظ و حراست از دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی در کنار سایر نیرو‌های مسلح و ارتش مردمی از درگاه ایزد منان خواستاریم.

دیگر خبرها

  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • ماجرای موشکی که جلوی چشم رهبری از آب بیرون آمد
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • ماجرای عجیب کتک زدن پدر شوهر و فلج کردن او
  • سیلی عبرت، برای دنیای استکبار