Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه دامغان با بیان اینکه مدیران شهرستانی باید مشکلات مردم انعکاس دهند، گفت: کمک به حل مشکلات مردم و به ویژه اشتغالزایی در واقع ایجاد یک شجره طیبه است زیرا بیکاری و فقر مقدمه و دلیل بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است. ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در دیدار با رؤسای ادارات صنعت و معدن، تعاون کار و رفاه اجتماعی، امور مالیاتی و محیط زیست باتفاق جمعی از فعالان حوزه صنایع و معادن و اشتغال شهرستان دامغان که به مناسبت روز صنعت و معدن به میزبانی دفتر امام جمعه دامغان برگزار شد، بخش صنعت و معدن را از مستعدترین حوزه های سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و ثروت در کشور برشمرد و اظهار داشت: قرار گرفتن ایران در جمع 15 کشور نخست دارنده ذخائر ارزشمند معدنی گواهی بر این مدعا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دامغان دارا بودن رتبه نخست ذخائر گاز طبیعی و تأمین 18 درصد گاز جهان، رتبه چهارم ذخائر نفت و تأمین 9 درصد نفت جهان، تولید قریب به 14 میلیون تن سنگ های تزئینی را تنها بخشی از توانمندی‌های بسیار کشورمان در این عرصه عنوان و خاطر نشان کرد: در شهرستان دامغان نیز وجود 24 نوع سنگ معدنی و تولید سالانه قریب به 700 میلیارد تومان پسته و بسیاری ظرفیت‌های دیگر نشان می‌دهد که وجود این میزان از بیکاری شایسته شهرستان و کشور ما نیست.

وی با بیان اینکه براساس آموزه های اسلامی حل مشکل یک مسلمان از یک حج، عمره و اعتکاف خانه خدا بالاتر است، افزود: کمک به حل مشکلات مردم و به ویژه اشتغالزایی در واقع ایجاد یک شجره طیبه است زیرا بیکاری و فقر مقدمه و دلیل بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی دشمن بر علیه کشورمان، خدمات فعالان حوزه صنعت و معدن، تولید و اشتغال را بیش از هر زمان دیگری مهم و ارزشمند دانست و تصریح کرد: امروز تمام جبهه کفر و نفاق جمع شده اند و می‌کوشند با حربه فتنه اقتصادی ملت مقاوم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به زانو در آورند.

امام جمعه دامغان با انتقاد از عدم درک صحیح برخی مسئولان از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، اضافه کرد: امیرالمؤمنین(ع) در نامه 53 نهج البلاغه و بسیاری دیگر از سطور نورانی این کتاب ارزشمند شیوه برخورد با مردم، روان شناسی و جامعه شناسی اسلامی و رعیت داری را یادآور شده اند که شایسته است بسیاری از دولتمردان ما آن را مطالعه نموده و در رفتار خود و مواجهه با مطالبات مردم تجدید نظر کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها با اعطای تسهیلات بسیار سخت گیرانه و با سودهای آنچنانی اقتصاد کشور را فلج کرده است، خاطر نشان کرد: مدیران شهرستانی مشکلات مردم را به مسئولان بالادستی انعکاس دهند، بامردم باشند، عدم رونق بازار، تورم، بیکاری،مشکلات ازدواج و مسکن جوانان و ... را ببینند و با حمایت از سرمایه گذاری در بخش تولید و اشتغال در مسیر کاهش مشکلات مردم گام بردارند.

انتهای پیام/ ت

R41366/P1336/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: فرآوری معادن یکی از مولفه‌های اصلی تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان در سال گذشته بود که این مهم در امسال نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

سید محمدرضا هاشمی، ۱۷ اردیبهشت در بازدید از معادن و واحدهای فرآوری سرکویر دامغان و طرود شاهرود با بیان اینکه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۴۰۲ در تحقق شعار سال حائز رتبه‌های اول و دوم کشور شدیم، اظهار کرد: استان سمنان یک استان معدنی و صنعتی بوده و بالغ بر ۶۵۰ معدن در استان فعالیت دارند که طی سه سال گذشته فرآوری معادن رشد مطلوبی و ارزشمندی در استان تجربه کرده است.

وی به غنای موادمعدنی در استان پرداخت و افزود: از ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور بالغ بر ۴۰ ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد. 

هاشمی ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی و استقرار فرآوری در محل معادن از تاکیدات رئیس جمهور است که رویکرد ما در استان نیز بر این مهم خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در منطقه سرکویر در حوزه شهرستان های شاهرود و دامغان موارد مرتبط با گازرسانی در دستور کار قرار داشته و در سفر رئیس جمهوری نیز این مهم مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار سمنان تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم، از حوزه معدن حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به بازدید از چند معدن با هدف آشنایی با مشکلات این بخش گفت: امروز در همین راستا هشت واحد معدنی در شهرستان‌های دامغان و شاهرود مورد بازدید قرار گرفت. 

استاندار سمنان با بیان اینکه معادن استان و خصوصا سرکویر آلایندگی چندانی ندارند ادامه داد: باید مشکلات معادن در حوزه زیرساختی از جمله برق، آب و گاز و... رفع شود.

هاشمی بر فراهم کردن زمینه دسترسی تمامی معادن استان تاکید و اظهار کرد: تامین سوخت بر اساس میزان تولید و نیاز واحدهای معدنی و فرآوری جز مواردی است که امروز در سفر به منطقه سرکویر و بازدید از واحدهای معدنی و فرآوری در دو شهرستان شاهرود و دامغان مطرح و پیگیری شد.

استاندار سمنان در پایان گفت: رعایت موارد و مسائل زیست محیطی در حوزه معادن و تامین برق پایدار برای معادن جنوب استان نیز از دیگر مواردی است که در حوزه معدنی در دستور کار استان قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند