Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@07:01:39 GMT

تعامل با دنیا در جهت حفظ منافع کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۷۶۶۲۷

تعامل با دنیا در جهت حفظ منافع کشور

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ بهروز بنیادی، نماینده کاشمر در مجلس دهم، در خصوص سفر رئیس‌جمهور به اتریش و سوئیس، گفت: من سفرهای رئیس‌جمهور به کشورهای اتریش و سوئیس را در امتداد همان سفرهای دکتر ظریف و ملاقات با وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی می‌بینم. به‌هرحال ارتباط قوی‌تر با اروپا و گرفتن تضمین‌های لازم یکی از برنامه‌های مهم و اساسی است که دستگاه دیپلماسی ما دنبال می‌کند و حضور رئیس‌جمهور در این دو کشور و مذاکره با مقامات بلندپایه آن‌ها، نقش بسزایی را در آینده کاری ایران با اروپا خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همکاری‌های اقتصادی ایران با اروپا چند موضوع بسیار حائز اهمیت است. به‌طور مثال در حوزه تأمین داروهای داخلی، تأمین مواد اولیه و فروش نفت باید به‌طورجدی با اروپا وارد مذاکره شد و در این بخش‌ها تضمین‌های لازم گرفته شود. ایران در شرایطی است که باید تعاملات گسترده خود را با دنیا داشته باشد تا بتواند در جهت منافع کشور از تمام ظرفیت‌های موجود به نحو احسن بهره ببرد.

وی در ادامه گفت: تبادل افکار به تقویت تعامل و همکاری کشورها کمک شایانی می‌کند، هرچند که باید توجه داشت که اگر قرار است توافقی حاصل شود باید توافقی از جنس برد - برد باشد. کشورها باید شرایط یکدیگر را درک و خواسته‌هایی که از هم دارند را منطقی مطرح کنند. اقتصاد اروپا، یک اقتصاد آزاد است و دولت‌ها خیلی نمی‌توانند برای بخش خصوصی تعیین و تکلیف کنند اما برگزاری چنین نشست‌هایی در بالاترین سطوح سیاسی، فرصتی را ایجاد می‌کند که روابط اقتصادی کشورها پررنگ‌تر از همیشه شود. امیدوارم تا آخر این هفته، خبرهای خوبی از این نشست‌ها و مذاکرات مخابره شود.

بنیادی در پایان خاطرنشان کرد: اروپا به‌درستی به نقش تأثیرگذار ایران در منطقه پی برده و روی کشور ما برای مبارزه با تروریسم حساب ویژه‌ای بازکرده است. ایران همیشه آمادگی کمک به بهبود اوضاع منطقه را داشته و در این راستا کارهای بزرگی را انجام داده است. اینکه امروز شاهدیم که اروپاییان تا این اندازه به ایران نزدیک شده‌اند به خاطر همین اقتدار و صلابتی است که ایران در منطقه داشته و دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران کشورهای اروپایی مبارزه با تروریسم مجلس شورای اسلامی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، این روزنامه همچنین نوشت، وزارت تجارت ترکیه تایید کرد که این کشور همکاری تجاری با رژیم صهیونیستی را به طور کامل تعلیق کرده و افزود، این تصمیم تا زمانیکه کمک‌های بشردوستانه به غزه نرسد، ادامه می‌یابد.

ینی شفق همچنین گزارش کرد، اهدف استراتژی جدید تجاری ترکیه در جایگزینی بازار رژیم صهیونیستی با سایر کشورها مانند مالزی، اندونزی، چین، هند، ویتنام، اکوادور، آفریقای جنوبی، نیجریه، مکزیک، پاراگوئه و پرو است.

مقام‌های ترکیه‌ای یک تحقیق بازاریابی انجام داده و مشتریان بالقوه را مورد بررسی قرار دادند.

روزنامه مذکور همچنین نوشت، ترکیه به دنبال ترغیب ایجاد روابط با کارآفرین‌های ترکیه‌ای در این کشورها برای ساماندهی مشارکت و ارائه کالاهای ملی و همینطور تضمین تغییر مسیر آن دسته از تولید کنندگانی است که به تجارت با «اسرائیل» عادت داشته‌اند و به وسیله رویدادهای تجاری آنها را به سمت بازارهای جدید رهمون کند.

بر اساس آمارهای تجارت خارجی ترکیه، در سال ۲۰۲۳ این کشور کالاهایی به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار به سرزمین‌های اشغالی صادر و ۱.۶ میلیارد دلار هم کالای اسرائیلی وارد کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • چرا ایران یکی از دشوارترین کشورها برای حمله است؟ پاسخ رسانه برزیلی
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک