Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل صندوق نجات کودکان که اخیرا به یمن سفر کرده است به شرایط فاجعه بار این کشور در سایه تشدید درگیری‌ها پرداخته و از بی توجهی جامعه جهانی به جنگ یمن و عواقب آن گله کرد. ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "سوزانا کروگر"، مدیر عامل صندوق نجات کودکان در مصاحبه‌ای با روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان به توصیف شرایط فاجعه بار این منطقه پرداخته و درباره تفاوت درگیری‌ها در این منطقه با دیگر مناطق این طور گفت: درگیری‌ها در این منطقه برای کسی اهمیتی ندارد و این نگرشی متداول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نگرش دلایل زیادی دارد. یکی از مهمترین دلایل (برای بی اهمیتی این درگیری‌ها برای به ویژه غرب) این است که هیچ هجوم پناهندگانی از این منطقه که مربوط به غرب شود وجود ندارد. مردم این کشور به سادگی نمی توانند از یمن خارج شوند. علاوه بر این شرایط در یمن کاملا غیر قابل تصور است. حملات عربستان و درگیری‌های داخلی و مبارزات بین جنگ سالاران هم نقش بزرگی در این درگیری ها ایفا می کند. این وضعیت همچنین بر کار ما تاثیر زیادی می گذارد.

وی درباره تاثیرات این وضعیت بر کار صندوق نجات کودک در یمن گفت: مثلا اگر ما بخواهیم از صنعا به الحدیده برویم باید حداقل دوازده پست بازرسی را بگذرانیم. در هر ایست بازرسی باید عوارضی برای عبور پرداخت شود. در واقع همه بحران در یمن انسانی است. ایجاد کننده این بحران یک خشکسالی یا فاجعه انسانی نیست، بلکه این گرسنگی میلیونی توسط انسان ها ایجاد می شود. در یمن همه عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی سبب شده که کمک رسانی دشوار شود. ما برای اینکه به فقیرترین کودکان در یمن دسترسی پیدا کنیم باید با آن‌هایی همکاری کنیم که اقدامات ما را پیچیده تر می کنند.

"کروگر" دسترسی به نیازمندان و امنیت در یمن را از چالش های بزرگ برای سازمان‌های کمکی از جمله صندوق نجات کودکان دانسته و با اشاره به تشدید درگیری ها در بندر الحدیده همچنین گفت: حدود دو سوم مردم یمن (حدود 20 میلیون نفر) به کمک های اضطراری نیاز دارند. جدا از این مسئله تخریب زیر ساخت ها هم عواقب شدیدی به بار آورده است.

وی افزود: از طریق بمباران ها زیر ساخت ها کاملا نابود شده است. خطوط برق، منابع تامین آب، بیمارستان ها و مدارس، هیچ یک از این حملات و بمباران ها در امان نیستند. بخصوص سیستم سلامت و بهداشت در این کشور کاملا از هم پاشیده است. بنابراین مرگ و میر مادران و کودکان بسیاربالا است.

وی ضروری ترین نیاز یمنی‌ها در حال حاضر را مواد غذایی برای مبارزه با گرسنگی دانسته و گفت: این مسئله در زندگی روزمره این کشور واقعا اولویت دارد. اما من علاقمندم کمی دید وسیع تری داشته باشم. در یمن دیگر هیچ چیز کار نمی کند. هیچ کاری وجود ندارد و مدارس و بیمارستان ها کار خود را متوقف کرده اند و تا همه چیز دوباره بازسازی شود دهه ها طول می کشد. این وضعیت دراماتیکی بخصوص برای کودکان است. این مسئله بسیار فاجعه بار است که دیگر برای پسران و دختران امکان تحصیل وجود ندارد. وی همچنین استرس بالا را سمی برای کودکان یمنی دانسته و روح و روان آن ها را آسیب دیده دانسته و گفت: آن ها افسرده هستند، از کمبود خواب رنج می برند و مستعد پرخاشگری می باشند.

وی در بخش پایانی این مصاحبه درباره تلاش های صندوق نجات کودکان برای مبارزه با این مسائل و مشکلات کودکان یمنی سخن گفت.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,87,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیدان: هرچند تقابل با بایرن مونیخ دشوار خواهد بود اما رئال مادرید، رئال مادرید است

زیدان راجع به تقابل حساس کهکشانی‌ها با باواریایی‌ها صحبت کرد

طرفداری | در دیداری حساس از دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳/۲۴، دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در آلیانتس آرنا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

زین الدین زیدان، اسطوره رئال مادرید و سرمربی سابق این تیم، راجع به تقابل امشب کهکشانی‌ها و بایرن مونیخ با اتلتیک گفتگو کرد:

اگر یک دیدار خاص بین رئال مادرید و بایرن مونیخ وجود داشته باشد که هیچ‌وقت آن را فراموش نخواهم کرد، آن بازی، نیمه نهایی سال 2000 است. رئال در لیگ خوب نبود و آنلکا هم عملکرد رضایت بخشی نداشت. او از ترکیب خارج شده بود اما هر طور که شده، برای نیمه نهایی آماده شد و در هر دو بازی رفت و برگشت عملکرد بسیار خوبی به نمایش گذاشت و گل‌های مهمی نیز به ثمر رساند. در واقع آنلکا باعث شد ما از آن مرحله صعود کنیم.

بازی را چگونه پیش‌بینی می‌کنی؟

بازی امشب بازی دشواری خواهد بود، به هر حال ال کلاسیکوی اروپا است، اما رئال مادرید، رئال مادرید است و می‌تواند هرکاری انجام دهد.

تقابل‌هایی که خودت به عنوان سرمربی در آن‌ها حضور داشتی

تقابل هایی که ما با بایرن مونیخ داشتیم، همیشه تقابل‌های جذابی از آب در آمدند. خودمان هم چنین بازی هایی را خیلی دوست داشتیم، چرا که بایرن تیمی بسیار قدرتمند است و همیشه ما را به چالش می‌کشید.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • مأموریت دشوار بلینکن
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • هری کین: بازی در خانه رئال مادرید دشوار است اما ما به خودمان ایمان داریم
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • زیدان: هرچند تقابل با بایرن مونیخ دشوار خواهد بود اما رئال مادرید، رئال مادرید است
  • خوشحالی ستاره بارسا: روزهای سخت تمام شد